سرانه ورزش ایرانیان ۱۳ دقیقه است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62054
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ |
دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی:

سرانه ورزش ایرانیان ۱۳ دقیقه است

سمنان- دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور با بیان اینکه سرانه ورزش ایرانیان ۱۳ دقیقه است، گفت: این شاخص در سطوح بین المللی ۳۵ دقیقه برآورد می‌شود.
سرانه ورزش ایرانیان ۱۳ دقیقه است

محمد رضا فروحی شامگاه دوشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به ضرورت ارتقای ورزش همگانی در کشور و بالتبع استان سمنان، تاکید داشت: سرانه ورزش ایرانیان ۱۳ دقیقه برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه ورزش در جوامع بین‌المللی ۳۵ دقیقه است، افزود: باید تلاش کرد تا با نهادینه کردن ورزش‌های همگانی این سرانه را افزایش داد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور با بیان اینکه استان سمنان از نظر کم تحرکی استان بیست و هشتم کشور است که نشان می‌دهد وضعیت ورزش‌های همگانی نسبتاً در این استان خوب است، گفت: باید با ابزارهای تشویقی و برگزاری رویدادهای ورزشی، ورزش همگانی را ترویج دهیم.

فروحی با بیان اینکه ترویج از سیاست‌های جدی فدراسیون است، گفت: بر اساس ارزیابی‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور، هیئت ورزش‌های همگانی، سمنان جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

استاندار سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه ورزش همگانی، فرصتی طلایی برای تمام کسانی است که دسترسی به امکانات ورزشی ندارند، گفت: ورزش برای کارکنان دولت امری ضروری و لازم است، لذا هیئت ورزش‌های همگانی باید در این حوزه، تحول ایجاد کند.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه استان سمنان به‌منظور برگزاری برنامه‌های شاخص ورزشی کشور آمادگی میزبانی دارد، افزود: باید تلاش شود تا از ظرفیت دهیاری‌های استان به‌منظور توسعه و گسترش ورزش استفاده مناسب به عمل بیاید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.