سخنگوی دولت: اجلاس خزر فرصت خوبی برا پیشرفت دیپلماسی همسایگی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 68652
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ |

سخنگوی دولت: اجلاس خزر فرصت خوبی برا پیشرفت دیپلماسی همسایگی است

بهادری جهرمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکمنستان برای شرکت در نشست کشورهای ساحلی دریای خزر گفت: اجلاس خزر فرصت خوبی برا پیشرفت دیپلماسی همسایگی است.
سخنگوی دولت: اجلاس خزر فرصت خوبی برا پیشرفت دیپلماسی همسایگی است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برخی از مصوبات‌ به تصویب رسید.

وی افزود: از جمله مصوبات امروز هیئت دولت اختصاص اعتباراتی برای جبران خسارت‌های زلزله در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی بود چون از گذشته همچنان برخی از خسارت‌های جبران نشده باقی مانده بود. همچنین خسارت‌های ناشی از وقوع تندباد در غرب استان گیلان حوزه تالش نیز جبران شد.

سخنگوی دولت گفت: لایحه‌ای به منظور امضای موافقت‌نامه دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با توجه به کثرت مبادلات تجاری بین دو کشور از سوی وزیر امور اقتصادی ارائه شده بود که دولت با ارسال این لایحه با قید یک فوریت موافقت کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت اظهار داشت: در خصوص طرحی که در مجلس برای تبدیل وضعیت و ساماندهی نیرو‌های طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی مطرح است و با توجه به اینکه پیش از این نیز رئیس جمهور هم دستوری به سازمان امور اداری و استخدامی برای ساماندهی این نیرو‌ها داده بود و طرحی در مجموعه سازمان امور اداری و استخدامی آماده شده بود که با همان طرح بتوان وضعیت این عزیزان را ساماندهی کرد.

بهادر جهرمی تصریح کرد: این سازمان به عنوان نماینده دولت مشخص شد تا بتوانند با همراهی و همفکری نمایندگان مجلس در کمیسیون مربوطه تدبیر مشترکی با همراهی و همکاری دولت و مجلس برای ساماندهی این دولت این نیرو‌ها داشت.

وی ادامه داد: آیین نامه اجرایی بند (ص) از تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه ١۴٠١ که در حوزه ارائه هزینه‌کرد درآمد‌های حاصل از مالیات، عوارض صادراتی و حقوق ورودی در حوزه تکمیل زنجیره ارزش و همچنین حوزه‌های فناورانه و دانش بنیان بود که پیش از این  در کمیسیون علمی تصویب شده بود به تصویب هیئت وزیران رسید. ان‌شاء الله بتواند کمک و اقدامی در جهت هرچه سریع‌تر تحقق شعار سال و حرکت به سمت دستورات مقام معظم رهبری در راستای تولید و اشتغال با اولویت حوزه‌های دانش‌بنیان‌ باشد.

بهادری جهرمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکمنستان برای شرکت در نشست کشورهای ساحلی دریای خزر گفت: اجلاس خزر فرصت خوبی برا پیشرفت دیپلماسی همسایگی است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.