سالي‌که به نام مقاومت گذشت سالي که به کام مقاومت مي‌آيد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1495
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ |

سالي‌که به نام مقاومت گذشت سالي که به کام مقاومت مي‌آيد

سال 1397 با همه فراز و نشيب‌هاي خود سپري شد. تحقق و تثبيت پيروزي جبهه مقاومت در سوريه، پيروزي جريان هشت مارس در انتخابات سراسري لبنان، تبلور قدرت سياسي نيروهاي مردمي عراق، پيروزي نظامي و سياسي انصارالله در يمن و عقب نشيني دوروزه رژيم صهيونيستي در جنگ عليه حماس، جملگي "پرچم مقاومت" را در نزد افکار عمومي منطقه و جهان به اهتزاز در آوردند.
سالي‌که به نام مقاومت گذشت سالي که به کام مقاومت مي‌آيد

حنيف غفاري
سال ۱۳۹۷ با همه فراز و نشيب‌هاي خود سپري شد. تحقق و تثبيت پيروزي جبهه مقاومت در سوريه، پيروزي جريان هشت مارس در انتخابات سراسري لبنان، تبلور قدرت سياسي نيروهاي مردمي عراق، پيروزي نظامي و سياسي انصارالله در يمن و عقب نشيني دوروزه رژيم صهيونيستي در جنگ عليه حماس، جملگي “پرچم مقاومت” را در نزد افکار عمومي منطقه و جهان به اهتزاز در آوردند. جان بولتون و مايک پمپئو در ابتداي سال ۱۳۹۷، با هدف مهار ايران و محور مقاومت و حتي به قول خود، نابودي اين دو بر سر کار آمدند اما ماحصل نبرد مستمر آنها با نمادهاي مقاومت، چيزي جز شکست کاخ سفيد نبود. سال ۱۳۹۷، سالي بود که نه تنها نام “مقاومت” را زنده کرد، بلکه آن را به يک گفتمان فراگير در نظم بين الملل مبدل ساخت. اقدام کورکورانه ايالات متحده آمريکا و انگليس در تحريم گروه‌هايي مانند جنبش نجبا در عراق و حزب الله لبنان نيز محصول خشم شديد واشنگتن و متحدان آن از شکست در برابر محور مقاومت است.
دامنه پيروزي هاي منطقه اي، نظامي، گفتماني و سياسي جبهه مقاومت، هرگز به سال ۱۳۹۷ محدود نخواهد بود. بدون شک در سال ۱۳۹۸ و سال‌هاي آتي نيز شاهد ادامه ساخت بناي مستحکمي خواهيم بود که “مقاومت” به برکت خون شهداي خود ايجاد کرده است. در سال پيش رو، هجمه هاي اقتصادي، سياسي و نظامي آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه جبهه مقاومت تشديد خواهد شد و مهره هاي غرب و تل آويو در منطقه غرب آسيا مانند عربستان سعودي نيز در اين ميدان، نقش پياده نظام دشمنان مقاومت را ايفا خواهند کرد. با اين حال تجربيات امسال نشان داد که هر اندازه “کنش دشمنان مقاومت” در برابر اين جبهه مردمي و معنوي شديد تر باشد، پاسخ مقاومت و متعاقبا هزينه‌هاي شکست غرب و رژيم صهيونيستي نيز سنگين تر و بيشتر خواهد بود.
جبهه مقاومت در سال ۱۳۹۷، به صورتي کاملا هوشمندانه تحرکات کاخ سفيد و متحدان آن را رصد کرد و تسليم مواردي مانند “بازتعريف داعش در منطقه غرب آسيا” و ” عادي سازي روابط اعراب و رژيم صهيونيستي” نشد. در سال جديد نيز جبهه مقاومت اين رصد هوشمندانه را ادامه خواهد داد و در برابر هرگونه “تاکتيک” و ” استراتژي” آمريکايي- صهيونيستي ” واکنش مقتدرانه و لازم را نشان خواهد داد. در مقابل، ايالات متحده آمريکا ديگر توان پرداخت هزينه هاي تصاعدي شکست در منطقه غرب آسيا را ندارد.”دمشق” ،”صنعا” ،”بغداد”و “بيروت”، هر يک به نقطه آشکار ساز شکست سياست‌هاي منطقه اي کلان آمريکا تبديل شده است. در چنين شرايطي ترامپ و متحدانش تنها در صدد کاهش هزينه هاي شکست خود در منطقه هستند. بازي خونين و خطرناکي که دموکرات‌ها و جمهوري‌خواهان آمريکا به صورت مشترک آن را در منطقه کليد زده بودند، هم اکنون به پاشنه آشيل سياست خارجي ايالات متحده تبديل شده است. بي دليل نيست که حتي رسانه هاي غربي، از شکست غرب و ارتجاع عرب در سوريه خبر مي دهند. اين مسئله شديدا مهره هاي متوحش آمريکا مانند محمد بن سلمان وليعهد سعودي‌ها را نگران ساخته است:کابوس‌هاي واشنگتن، رژيم صهيونيستي و عمال منطقه اي اين دو همچنان در راه است….

نویسنده : حنيف غفاري |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.