سازمان ملل در قاب آمریکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15042
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۹:۰۶ |
«رسالت» در گفت‌وگو با صاحب‌نظران از چرایی سکوت سازمان‌های حقوق بشری می‌گوید

سازمان ملل در قاب آمریکا

ايران، بامداد جمعه 13 دي‌ماه با خبري شوک‌آور مبني بر شهادت سردار رشيد اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سليماني مواجه شد. خبري که مي‌توان گفت در ساعات اوليه براي هيچکس قابل باور نبود، اما هرلحظه با انتشار اخبار حول شهادت اين مرد بزرگ، مُهري بر تأیيد اين سوگواري زده شد، تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در پيامي شهادت ايشان را تسليت گفتند و اعلام کردند انتقام سخت در انتظار جنايتکاران خواهد بود. 
سازمان ملل در قاب آمریکا

‌|راضيه فراهاني|
ايران، بامداد جمعه ۱۳ دي‌ماه با خبري شوک‌آور مبني بر شهادت سردار رشيد اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سليماني مواجه شد. خبري که مي‌توان گفت در ساعات اوليه براي هيچکس قابل باور نبود، اما هرلحظه با انتشار اخبار حول شهادت اين مرد بزرگ، مُهري بر تأیيد اين سوگواري زده شد، تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در پيامي شهادت ايشان را تسليت گفتند و اعلام کردند انتقام سخت در انتظار جنايتکاران خواهد بود. 
شهيد سردار سليماني در مقابله با گروه‌هاي تروريستي و تکفيري دست‌نشانده آمريکاي جنايتکار نقش مؤثر و بي‌بديلي داشت و مي‌توان به‌صراحت عنوان کرد آمريکا، عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي تن شان بانام اين سردار بزرگ اسلام به لرزه مي‌افتاد و تنها به دنبال سکوت اين مرد بزرگ بودند اما نمي‌دانستند که دنيايي به دنبال شهادت ايشان به پا مي‌خيزد. 
دو روز از اين جنايت آمريکا مي‌گذرد اما هنوز هيچ اقدام رسمي از سوي سازمان ملل براي محکوميت اين ترور صورت نپذيرفته است. بسياري از کارشناسان معتقدند جهان به‌ويژه در مقابل اين جنايت نبايد سکوت کند اما بايد گفت آن‌چنان‌که بايدوشايد نمي‌توان از سازمان ملل انتظار واکنش داشت چراکه سازمان ملل نيز دست‌پرورده آمريکاي جنايتکار است و همان‌طور که نسبت به بسياري از اقدامات تروريستي آمريکا و رژيم صهيونيستي اسرائيل سکوت اختيار کرد بازهم سکوت کرده و چشم بر روي اين جنايت‌ها خواهد بست. به دنبال سکوت مرگبار سازمان ملل «رسالت» با چندي از چهره‌هاي سياسي کشور گفت‌وگو داشته که در ادامه مشروح آن را مي‌خوانيد.
* سازمان ملل تنها به دنبال اتخاذ تصميماتي ضد کشورهاي مظلوم است
روح‌الله حسينيان، رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي حول شهادت شهيد سردار قاسم سليماني به «رسالت» گفت: «سازمان‌هاي بين‌المللي دست‌پرورده قدرت‌ها هستند. اين سازمان‌ها جهت جلوگيري از جنگ در آمريکا مستقر و رئيس‌جمهور آمريکا با توجه به منافع خود با آن‌ها برخورد مي‌کند.»
وي ادامه داد: «رفتارهاي ضد بشري از سوي آمريکا بارها اتفاق افتاده است، يکي از مظاهر اين رفتارها را مي‌توان جنايت‌ورزي رژيم آمريکا  در زندان گوانتانامو عليه نقض حقوق بشر دانست اما در مقابل اين موضوع سازمان ملل چه عکس‌العملي نشان داد؟ اين سازمان‌ها تنها ابزاري هستند تا حکومت‌هايي را که در مقابل جهان خواران مي‌ايستند، به زانو درآورند، پس مشخص است که هيچ اقدامي براي دفاع از حقوق بشر انجام نمي‌دهند.»
اين فعال سياسي تصريح کرد: «سازمان ملل اگر قصد دفاع از حقوق بشر را داشت با تصويب قطعنامه‌اي عليه اسرائيل اقداماتش عليه فلسطين اشغالي را محکوم مي‌کرد همان‌طور که به‌آساني عليه برخي از کشورها براي جلوگيري از آدمکشي قطعنامه‌هاي تحريمي صادر کرد؛ اما در مقابل شاهد هستيم که اين سازمان هيچ عکس‌العملي نشان نداده است. آن‌ها تنها به دنبال اتخاذ تصميماتي ضد کشورهاي مظلوم ديگر هستند.»
وي ادامه داد: «ابرقدرت‌ها مانند ارباب‌هاي قديمي گام برمي‌دارند يعني که اگر فردي سيلي به گوش آن‌ها مي‌نواخت يا در مقابل شان موضع‌گيري داشت، سريعاً عقب‌نشيني مي‌کردند. تاريخ نشان داده هرگاه دولت‌هاي ما موضع انقلابي داشتند، آمريکايي‌ها در مقابل ايران کوتاه آمدند اما هرگاه موضعي مسالمت‌جويانه يا خاضعانه داشتند آن‌ها دست به اقداماتي عليه منافع ايران زده‌اند.»
حسينيان تصريح کرد: «اگر جمهوري اسلامي قصد پاسخ دادن به گستاخي آمريکا را دارد بايد با عملياتي نظامي مشابه روز جمعه، آمريکا را از صحنه دور و
 ان شاء الله به‌زانو درآورد.»
* جنايت بزرگ آمريکا نوعي ترور دولتي محسوب مي‌شود
مرتضي آقاتهراني، دبير کل جبهه پايداري نيز در ادامه به «رسالت» گفت: «اولين اشکال سازمان‌هاي بين‌المللي، آمريکايي بودنشان است چراکه آن‌ها داراي ويژگي‌هايي هستند که با خصوصيات انساني متفاوت است. دارا بودن روحيه استکباري و طلبکار بودنشان از تمام خلق‌الله از همين نوع روحيات است.»
اين فعال سياسي با تأکيد بر اين‌که جنايت بزرگ روز جمعه نوعي ترور دولتي محسوب مي‌شود، تصريح کرد: «در تمام دنيا اين نوع ترور‌ها محکوم مي‌شوند. آن‌ها به‌دروغ اعلام کردند که حاج قاسم آمده تا دنيا را به هم بريزد و جنگ راه بيندازد به همين جهت او را زديم تا نتواند جنگي به وجود بياورد بنابراين اين اتفاق براي نجات دنيا از جنگ رخ داد؛ اين سخناني است که ترامپ دروغ‌گو مطرح مي‌کند. در اوايل انقلاب، امام راحل فرمودند، دنياي عجيبي شده چراکه واژه‌ها و الفاظ، معاني خود را ازدست‌داده‌اند. »
آقاتهراني تصريح کرد: «آن‌ها (سازمان ملل و آمريکا) واژه‌هايشان با واژه‌هاي انساني در تضاد دارد. آمريکا در کشوري ديگر، مهمان آن کشور را مورد هدف قرار داده تا بتواند امنيت ايجاد کند! پس استقلال و مردم آن کشور چه مي‌شود؟ اگر آمريکا تنها لحظه‌اي جرئت ورود به کشورمان را داشته باشد به تمام کشور تجاوز مي‌کند. دوستان در سوريه مي‌گفتند، ما تنها به بشار انتقاد داشتيم و تصور مي‌کرديم مي‌ايستيم و انتقاد مي‌کنيم اما در مقابل شاهد بوديم که آمريکايي‌ها به ناموسمان تجاوز و جان افراد را مي‌گيرند. اين موضوع به چه معناست؟ آمريکا با پدرسالار بازي در دنيا خود را قيم همه مي‌داند.»
وي تصريح کرد: «تنها راه مقابله با آمريکا آن است که مانند خودشان با آن‌ها برخورد شود. تصور مي‌کنم به‌زودي ايران و کشورهاي اسلامي به اقدام تروريستي آمريکا پاسخ خواهند داد.»
اين فعال سياسي در پاسخ به اين سؤال که ايران چه اقدامي در مقابل اين جنايت بايد انجام دهد، گفت: «اگر ايران قصد شکايت به سازمان ملل را داشته باشد بايد بگويم که شکايت را به‌پيش مجرم کشانده است، چراکه اين سازمان قانون را به‌خوبي اجرا نمي‌کند. تنها راه مقابله ايران با اين اقدام تروريستي آمريکا همان است که مانند خودش برخورد کند. نمي‌گوييم دوستان ازنظر سياسي اقدامي نکنند اما اين اقدامات تنها ايران را معطل کرده و آن‌ها در پايان ايران را محکوم مي‌کنند که چرا مراجعه کرده‌ايد.» 
دبير کل جبهه پايداري در ادامه افزود: «مسئولين دولتي تا چه اندازه در برجام سرمايه‌گذاري کردند و در مقابل شاهد رفتار ترامپ و پاره کردن برجام بوديم. به اين کشورها نبايد اعتماد کرد چراکه نمي‌توان به آن‌ها به‌عنوان يک انسان نگاه کرد.»
وي افزود: «سردار سليماني بحث مقاومت را در منطقه مطرح کرد، يعني بايد ايستاد و از کشور و هستي دفاع کرد. شهادت حاج قاسم و خون گرم اين بزرگوار عاملي خواهد بود تا مقاومت در تمام خاور دور با يکديگر متحد شوند.»
آقاتهراني با تأکيد بر اين‌که کشور داراي اتحاد ملي است، افزود: «شاهد سوگ همگاني در کشور براي سردار سليماني هستيم. هيچ نوع بحث سياسي و اختلاف فکري در کشور وجود ندارد. تمام مردم ايران از مقام معظم رهبري تا کوچک‌ترين فرد در ايران دوستدار حاج قاسم هستند و اين موضوع تنها نشان‌دهنده وحدت ملي براي تشخيص دوست از دشمن است.»
* پاسخ جنايت آمريکا تنها با عمل مؤثر خواهد بود
همچنين علي آقامحمدي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام دراين‌باره به «رسالت» گفت: «واقعيت قدرت در جهان امروز آن است که سازماندهي قدرت در دست قدرتمندان است و تمام لوازم براي ابقا آنها در قدرت و برخوردشان با افرادي که با آن‌ها همراه نيستند شکل گرفته است. اگر آن‌ها گاهي نيز غيرازاين برخورد مي‌کنند تنها در موارد جزئي است تا به‌ظاهر عنوان کنند که بي‌طرف هستند، وگرنه جهان امروز به‌گونه‌اي تنظيم‌شده است تا اگر کسي با معيارهاي آمريکايي سازگاري و همسو نباشد به‌عنوان دشمن تلقي مي‌شود.»
وي در ادامه افزود: «درگذشته شاهد ترورهاي ديگري مبني بر هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري ايران و درنتيجه شهادت تعداد کثيري از مردم بوديم يا شاهد شهادت ۷۲ تن از مسئولين نظام و شخصيت‌هاي برجسته علمي در هفتم تير بوديم. آيا در آن زمان سازماني اين اقدامات تروريستي را محکوم کرد؟ تا زماني که اين سازمان با سيستم کنوني اداره مي‌شود هيچ برخورد درستي با تروريست ها نمي‌شود. آمريکا به جهت ترس از سردار سليماني دست به شهادت ايشان زد.» 
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: «پاسخ جنايت اخير آمريکا تنها عمل خواهد بود. جمهوري اسلامي ايران نه‌تنها بايد اين اقدام جنايت‌کارانه آمريکا را محکوم کند بلکه بايد راه مقاومت را پيش‌گرفته و آن را تقويت کند به‌گونه‌اي که جريان مقاومت در دنيا  آن‌قدر موقعيت پيدا کند تا اين سيستم، سيستماتيک از دنيا برداشته شود.»

نویسنده : راضیه فراهانی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.