زاکانی: همتی خواب آشفته‌ای دیده؛ ما در جمع تصمیم می‌گیریم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45369
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ |
زاکانی در نشست خبری:

زاکانی: همتی خواب آشفته‌ای دیده؛ ما در جمع تصمیم می‌گیریم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به نامزدهای جریان انقلاب، گفت: خواهش می‌کنم، دوستان منطق و استدلال را جای احساس بگذارند و به جای دعوت به خود، مردم را به جریان انقلاب دعوت کنند.
زاکانی: همتی خواب آشفته‌ای دیده؛ ما در جمع تصمیم می‌گیریم

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست خبری، گفت: دنبال این هستم که ما پنج نفر با هم صحبت کنیم و مردم را معطل نکنیم. هر کدام از این پنج نفر نشان دادند که برنامه‌هایی برای اداره کشور دارند و برخلاف دو نفری که در جریان مقابل هستند و اگر نوشته هایشان را از آنها می گرفتیم، نمی‌دانستند که درباره چه چیزی صحبت کنند.

وی افزود: برخلاف آنها که برایشان نوشتند و آمدند، قرائت کردند و حاضر نشدند با ما پیرامون مسائل اقتصاد مناظره کنند. دوستان ما برنامه‌های جدی دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ظرفیتی که می‌تواند برای جریان انقلاب پیروزی را خلق کرده و جامعه را به صحنه بیاورد باید مد نظر قرار گرفته و مورد اجماع نامزدها قرار گیرد.

زاکانی اظهار داشت: امروز فرصت بزرگی برای جریان انقلاب ایجاد شده، ما حق نداریم با سرمایه‌های ملت بازی کنیم، مگر آنکه ظرفیت کشور به گونه‌ای باشد که پیروزی قطعی باشد و حضور افراد موجب مشارکت بیشتر شود.

وی تصریح کرد: خواهش من این است که دوستان منطق و استدلال را جای احساس بگذارند و به جای دعوت به خود، مردم را به جریان انقلاب دعوت کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همیشه گفته‌ام جریان انقلاب فراتر از افراد است، این اشتباه بزرگی است که افراد خودشان، خودشان را دعوت کنند و این منطق را تبلیغ می‌کنند. این که من بگویم من محور عالم هستم بیایند و دور من جمع شوند غلط است. نباید لجبازی کرد.

زاکانی گفت:دولت تدبیر وقتی که  کشور را تحویل گرفت، ضریب بیکاری در کشور حدود ۱۰ درصد بود. الان هم ادعا دارند  ضریب بیکاری همین قدر است، اما آمارسازی کرده و این ادعاها را بیان می‌کنند در تحقیقی که در مرکز پژوهش‌های مجلس انجام دادیم به این نتیجه رسیده‌ایم که ضریب بیکاری ۱۳ درصد است علاوه بر اینکه ۳ و نیم میلیون نفر زنان سرپرست خانوار در این آمار قرار ندارد، دولت مکلف بود زنان خانه‌دار را بیمه کند اما این کار را نکرد.

وی افزود: کارگران فصلی، کارگران ساختمانی در این آمار دیده نشده اند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد:  دولت ۳۴ هزار میلیارد تومان از بودجه، دولت آینده را پیش خور  کرده است و بدهی برجا گذاشته است. دولت به دنبال این بود که با کمک خارجی مشکلات کشور را حل کند و پایه غلطی را گذاشت و انتظاراتی را در خارج از کشور ایجاد کرده است که میراث این دولت است در حالی که می‌توانست پایه بالاتری را برای تفاهم ایجاد کند.

زاکانی با بیان اینکه در خارج از کشور نیز مطالبات اساسی را فراروی ایران قرار دادند، اظهار داشت: دولت می‌توانست مشکلات را حل کند، دولت در مذاکرات باید پایه بالاتری از مذاکرات را قرار می‌داد.

وی تصریح کرد: دولت روحانی ویرانه و کار سختی را تحویل دولت آینده می‌دهد، دولت آینده قطعا می‌تواند مشکلات را حل کند. چون فرصت‌های طلایی در داخل کشور ما وجود دارد. دولت به جای اینکه از تورم و پول نفت خود را اداره کند، باید جهش تولید را در دستور کار قرار دهد تا مشکلات کشور را حل کرده و درآمد پایداری به دست آورد. این درآمد پایدار، مالیات است، مالیات را باید برای کارایی اقتصادی و توزیع مناسب ثروت و عدالت استفاده کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: دولت، کشور را در وضعیت اسفناکی قرار داده است، اما این کشور توانمندی هایی دارد که می‌تواند پیشرفت کند، در سال اول مردم تغییر را احساس خواهند کرد و در پایان ۴ سال تحول را خواهیم دید.

زاکانی گفت:  شرایط کشور، شرایط فوق العاده سختی است و علت آن سرطانی است که کشور از آن رنج می‌برد، سرطان فساد، سرطان بی فکری و بی‌تدبیری، سرطان بی ارادگی، سرطان خودباختگی در برابر بیگانگان، سرطان اشرافی‌گری، سرطان تجاوز به حریم خصوصی افراد.

وی اظهار داشت: ما فضای مجازی را یک فرصت برای کشور می‌دانیم، معتقدیم فیلترینگ یک کاسبی است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به تویئت شب گذشته همتی، تصریح کرد: آقای همتی به استقبال انصراف  بنده رفته اندو تا امروز هم حاضر به مناظره اقتصادی با بنده نشده‌اند.

زاکانی در خصوص اینترنت امن، گفت: باید به اینترنت امن دسترسی داشته باشیم، ما می‌گوییم زنده باد مخالف ما، مخالف ما باید حرف بزند و ما از این صحبت ها راه حل مشکلات را یاد بگیریم. مخالفان و موافقان باید دست به دست هم بدهند و بر علیه شرایط موجود قیام کنند.  

وی اظهار داشت: شایسته‌سالاری در کشور ما مُرده است، یک فرد امنیتی که مسئول فیلترینگ بوده است را مسئول وزارت ارتباطات گذاشتند که از آزادی صیانت کند، این افراد باید بروند کار عملیاتی کنند و فرهنگ و ورزش به افراد خودش سپرده شود ما می خواهیم به مردم و نخبگان برگردیم.

تکمیل می شود…

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.