روش های روز جراحی بینی یا رینوپلاستی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62168
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ |

روش های روز جراحی بینی یا رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی که با نام رینوپلاستی نیز شناخته می شود، می تواند ظاهر و تناسب بینی شما را بهبود بخشیده و باعث تعادل و تناسب در صورت و افزایش اعتماد به نفس شود.
روش های روز جراحی بینی یا رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی که با نام رینوپلاستی نیز شناخته می شود، می تواند ظاهر و تناسب بینی شما را بهبود بخشیده و باعث تعادل و تناسب در صورت و افزایش اعتماد به نفس شود.

جراحی زیبایی بینی می تواند مشکلات تنفسی و مشکلات ناشی از حوادث یا نقص مادرزادی را نیز برطرف کرده و این عمل می تواند اندازه ی بینی، نوک، پل بینی و سوراخ ها را تغییر دهد.

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی کاربردهای زیبایی بسیاری دارد و علاوه بر آن، کاربردهای حیاتی و پزشکی نیز دارد. جراحی بینی معمولاً برای اصلاح مشکلات تنفسی ناشی از ایرادات ساختاری بینی، انجام می شود. دلایل زیادی وجود دارد که فردی بخواهد جراحی بینی انجام دهد.

برخی افراد بعد از یک حادثه، مانند شکستن بینی، به دنبال این عمل هستند. برخی دیگر هم ممکن است بخواهند اندازه و شکل بینی شان را تغییر دهند تا جذاب تر شده و با اجزای دیگر صورت هماهنگ تر شود.

البته جراحی بینی، در افرادی که مشکلات تنفسی دارند، عمل رایجی است. یکی از دلایل اصلی مشکلات تنفسی کجی تیغه ی بینی (سپتوم) است؛ این مشکل زمانی رخ می دهد که استخوان یا غضروفی که بینی را به دو بخش تقسیم می کند جا به جا یا کج شده باشد. این امر می تواند باعث دشوار شدن تنفس شده و این عمل جراحی، بهترین راه برای تنفس بهتر است.

جراحی بینی باعث می شود که اندازه ی بینی با سایر اجزای صورت هماهنگ تر شود. این عمل می تواند برای کوچک کردن پهنای بینی در قسمت پل بینی یا سوراخ ها و یا رفع قوز بینی یا فرو رفتگی بینی، انجام شود. این جراحی می تواند بزرگی، بالا بودن، پایین بودن یا عقابی بودن نوک بینی را اصلاح کند. همچنین می تواند عدم تقارن سوراخ های بینی یا بزرگی یا سر بالا بودن سوراخ ها را نیز اصلاح کند.

انواع روش های جراحی

هر جراحی بینی منحصر به فرد است. هر بیماری که می خواهد جراحی بینی انجام دهد، نیازها و انتظارات منحصر به فرد و متفاوتی دارد. اگرچه جراح اقدامات پایه ی یکسانی را برای همه انجام می دهد، اما باید برای هر بیمار، درمان و جراحی را برنامه ریزی کند. با شخصی ساختن و آماده سازی درمان، جراحان می توانند بهترین درمان را برای هر فرد ارائه دهند. بر اساس اینکه چه نیازهای خاصی دارید، ۵ نوع جراحی بینی وجود دارد که ممکن است پزشک به شما پیشنهاد دهد.

همانطور که در ادامه نیز به آن اشاره خواهد شد بررسی تمام گزینه های موجود و انتخاب بهترین جراح بینی مناسب برای هر یک از انواع جراحی ها امری بسیار حیاتیست و نیاز به بررسی بسیار زیادی دارد تا از عمل های مجدد تمیمی و به اصطلاح رتوش بینی جلوگیری شود.

جراحی بینی به روش بسته

این روش، محبوب ترین روش جراحی بینی است، زیرا تمام برش ها درون بینی انجام می شود. بعد از نقاهت، هیچ اسکار آشکاری نخواهید داشت. بافت نرم بینی به آرامی بلند شده و جراح به استخوان و غضروف دسترسی پیدا می کند تا تغییرات لازم را در ساختار بینی ایجاد کند.

این نوع جراحی بینی، نسبت به انواع دیگر، کم تهاجمی تر است؛ پس انتخاب این روش، چند مزیت دارد. معمولاً آسیب بافتی کمتری در این روش وجود دارد و احتمال بروز لنف ادم (ادم) و تورم نیز کمتر خواهد بود. یکی از دلایل کاهش آسیب این است که جراح هیچ برشی روی ناحیه ای از بینی که کلوملا نامیده می شود، ایجاد نخواهد کرد. به دلیل ماهیت کم تهاجمی تر این روش جراحی، زمان ماندن در اتاق عمل کمتر بوده و بهبود بعد از جراحی نیز سریع تر خواهد بود.

این روش برای بیمارانی مناسب است که تغییرات ساختاری اندکی برای بینی شان لازم دارند. با وجود اینکه این نوع عمل نسبت به روش های دیگر جراحی بینی، کم تهاجمی تر است، اما پزشک نمی تواند تغییرات ساختاری زیادی ایجاد کند. اگر جراحی بینی جزئی تری لازم دارید، انواع دیگر جراحی بینی، مناسب تر خواهد بود.

جراحی بینی به روش باز

این نوع عمل، جزئی تر بوده و برای بیمارانی که نیازمند تغییرات زیادی در بینی هستند، مناسب تر است. اگر تغییرات زیادی لازم دارید، احتمالاً دکتر این نوع جراحی را به شما پیشنهاد دهد. جراح برش های کوچکی در ناحیه ی بین دو سوراخ بینی و زیر بینی، در ناحیه ای به نام کلوملا، ایجاد می کند. این کار باعث می شود جراح بتواند پوست بینی را بلند کند.

سپس پوست بلند می شود تا جراح به داخل بینی دسترسی پیدا کند و ساختار بینی را اصلاح کند و تغییر شکل بدهد. پس از تغییر شکل نواحی مدنظر، جراح پوست کلوملا را بخیه می زند و برای ثبات بیشتر، به بینی چسب می زند. پس از چسب زدن، پزشک اسپلینت را روی بینی درمان شده که با تخصص برای بیمار فرم دهی شده، قرار می دهد. اسپیلنت به مدت یک هفته به بافت های در حال بهبود بینی، کمک می کند.

این نوع جراحی، معمولاً در بیمارانی که نیازمند گرافت هستند، انجام می شود. همچنین برای بیمارانی که مشکلات مختلفی در بینی دارند، مانند افتادگی سوراخ ها به دلیل عمل قبلی برداشتن قوز بینی یا ایرادات ساختاری ژنتیکی، نیز مناسب است. همچنین برای افرادی که ایرادات ساختاری بینی شان ژنتیکی نبوده و در اثر حادثه ایجاد شده نیز مناسب خواهد بود.

هزینه ی جراحی باز بینی بیشتر از سایر روش هاست؛ زیرا جراحی باز بینی پیچیده تر است. بیماران متقاضی جراحی بینی، باید هزینه جراحی بینی را در نظر داشته باشند و برای انتخاب روش مناسب با جراحشان مشورت کنند.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به جراحی بینی گفته می شود که برای بینی هایی انجام می شود که پوست ضخیم و منافذ پوستی بزرگ و بازی دارند. در این روش،  نوک گوشتی بینی بالا آورده می شود و ساختار غضروفی بینی تقویت می شود. در انتخاب جراح بینی گوشتی سابقه جراحی های پزشک منتخب بسیار حائز اهمیت است زیرا جراحی این نوع بینی ها مشکل تر از بینی های استخوانی میباشد. ممکن است پزشکی که بسیار هم در جراحی بینی های استخوانی تبحر دارد از پس جراحی بی نقص بینی گوشتی بر نیاید، پس بهتر است قبل از انتخاب پزشک حتما آلبوم جراحی های قبلی به خوبی بررسی شود.

جراحی بینی مایع (رینوپلاستی مایع)

این نوع عمل بینی، زیاد رایج نیست و در واقع روشی غیرجراحی است. به همین دلیل، نه تنها توسط جراحان زیبایی یا پلاستیک می تواند انجام شود، بلکه پرستاران و متخصصین پوست هم می توانند این کار را انجام دهند. این نوع عمل بینی برای افرادی مناسب است که می خواهند مشکلات ظاهری جزئی بینی را برطرف کنند.

این نوع عمل بینی با تزریق نوعی ژل، مانند ژوویدرم یا رستیلن، انجام می شود. ژل باعث صاف شدن یا پر شدن مشکلات جزئی بینی می شود. این روش، گزینه ی خوبی برای افرادی است که مشکلات جزئی دارند؛ زیرا غیرتهاجمی و سریع است. با این حال، مشکل آن این است که نتایج حاصله، دائمی نیستند. با گذر زمان، بدن فیلر را جذب کرده و باعث محو شدن تغییراتی که ایجاد کرده بود می شود.

جراحی بینی ترمیمی

این ترمیم، بعد از یک جراحی بینی انجام می شود. بعد از یک عمل، بیمار می تواند در صورت نارضایتی از نتیجه ی جراحی بینی، عمل ترمیمی انجام دهد. همچنین بیماران می توانند در صورت راضی بودن از نتایج و تمایل به تغییرات بیشتر، عمل ترمیمی را انجام دهند.

یکی دیگر از دلایل انجام جراحی ترمیمی، مشکلات تنفسی است. مشکلات خفیف تنفسی در افرادی که جراحی بینی انجام داده اند، متداول است. از آنجایی که جراح ساختار بینی شما را اصلاح می کند، ممکن است به صورت ناخواسته و تصادفی، مشکلی را درمان نکرده یا ایجاد کند که باعث اختلال در تنفس شود.

آیا کاندید جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) هستم؟

جراحی زیبایی بینی، عملی کاملاً فردی است و با مشورت با جراح پلاستیک می تواند بهترین و رضایت بخش ترین نتیجه ها را داشته باشد.

در حالیکه تقریباً امکان هرگونه تغییر فیزیکی با جراحی زیبایی بینی وجود دارد، اما جراحان زیبایی مرکز جراحی پلاستیک و زیبایی کلینیک کلولند، می توانند بهترین روش را برای رسیدن به نتایج متعادل، با توجه به ویژگی های خاص بینی شما که با کل صورت شما مرتبط است، پیشنهاد دهند.

بهترین کاندیدهای جراحی بینی عبارتند از:

  • افرادی که رشد صورتشان کامل شده است؛ معمولاً جراحی برای افراد ۱۸ سال به بالا انجام می شود.
  • افرادی که از لحاظ جسمی سالم اند.
  • افرادی که خوش بین هستند و انتظارات مشخص و واقع بینانه ای برای بهبود ظاهرشان دارند.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.