روز قدس از سواحل خزر تا قلب خلیج‌فارس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64935
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۵ |

روز قدس از سواحل خزر تا قلب خلیج‌فارس

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور باشکوه ‌اقشار مختلف مردم در تمام شهرهای ‌ایران اسلامی ‌با شعار "مرگ بر اسرائیل"‌و "مرگ بر آمریکا"‌ برای رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ‌به گوش جهانیان آغاز شد.
روز قدس از سواحل خزر تا قلب خلیج‌فارس

با گذشت بیش از ۴۳ سال از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌‌‌ساز و تعیین‌‌‌کننده حضرت امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌‌‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی رغم هیمنه پوشالی خود بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.

 

روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده است. امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. این پیام در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

 

اکنون به چهل و سومین سالگرد انتخاب روز قدس رسیده‌ایم؛ همان روزی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواسته که برای کوتاه کردن دست اسرائیل غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و از کلیه مسلمانان جهان دعوت کرده تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام کنند.

 

امروز و در چهل و سه سالگی انقلاب اسلامی ایران ملت همیشه صحنه کشو‌رمان‌ بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس به گفتمان سازش و طرح‌های مغایر با استیفای حقوق حقه ملت فلسطین “نه” گفتند و تاکید کردند گفتمان مقاومت با شتاب و اقتدار روز افزون تا برچیدن بساط اشغالگران و آزادی سرزمین مقدس به پیش می‌رود.

امسال و در پاسخ به فراخوان رهبری انقلاب و سایر مسئولان و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی جمعیت بسیار زیادی از قشرهای مختلف مردم با بصیرت، انقلابی و ولایت‌مدار مشهد در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌اند و حضور گسترده خانواده شهدا که به نوعی خود را میزبان این جمعیت می‌دانند در کنار آنها حاضر و بر علیه استکبار جهانی شعار سر می‌دهند.

 

شرکت و حضور ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان در این راهپیمایی نشان می‌دهد که این روز نه تنها برای مسلمانان بلکه برای پیروان سایر ادیان نیز مقدس و قابل احترام است.

 

در حالی که تا آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس چیزی نمانده، خیابان‌های شهر آماده میزبانی از حضور راهپیمایان هستند و مردمی که کم کم آماده خلق حماسه‌ای دیگر می‌شوند.

 

پیش از آغاز رسمی مراسم راهپیمایی اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌های فلسطین، لبنان و سوریه ساعت ۹ صبح از میدان پانزده خرداد به ‌طرف حرم مطهر رضوی در حال حرکت هستند.

 

راهپیمایان مشهدی شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یا‌ایها‌المسلمون، اتحدوا اتحدوا» و غیره سر می‌دهند.

 

خیابان‌های مشهد نیز مزین به تمثال شهید مقاومت و قدس؛ سپهبد حاج قاسم سلیمانی و پرچم فلسطین و پارچه‌ نوشته‌های «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» شده و بسیاری از مردم نیز این تصاویر را به خودروهای خود الصاق کرده‌اند.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.