روز قدس، تهديدی براي رژيم صهيونيستي است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3581
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ |
ابوالقاسم رئوفيان دبيرکل حزب توسعه و عدالت در گفت‌و‌گو با «رسالت»

روز قدس، تهديدی براي رژيم صهيونيستي است

روز قدس عاملي براي انسجام جهان اسلام در برابر صهيونيست‌ ها و زياده‌ خواهي‌ هاي استكبار جهاني است به خصوص در سالي که بحث انتقال سفارت آمريكا به بيت‌المقدس و ماجراجويي كشورهاي حاشيه خليج فارس و عربي در ايجاد ارتباط دوستانه و نزديک به صهيونيست‌ها بروز و ظهور پيدا کرد.
روز قدس، تهديدی براي رژيم صهيونيستي است

روز قدس عاملي براي انسجام جهان اسلام در برابر صهيونيست‌ ها و زياده‌ خواهي‌ هاي استكبار جهاني است به خصوص در سالي که بحث انتقال سفارت آمريكا به بيت‌المقدس و ماجراجويي كشورهاي حاشيه خليج فارس و عربي در ايجاد ارتباط دوستانه و نزديک به صهيونيست‌ها بروز و ظهور پيدا کرد. به طوري که آنچه امروز از عملکرد برخي از كشورهاي همسايه شاهد هستيم برخلاف موضع امت اسلامي است زيرا در عمل بعضي از کشورهاي خودفروخته عربي در نقش دوست صهيونيست‌ ها ظاهر شده اند.
با وجود اتفاقات اخير و تنش هاي بوجود آمده در منطقه که توسط غرب و به خصوص آمريکا شکل گرفت، راهپيمايي روز قدس در سال جاري اهميت ويژه اي پيدا کرده که با حضور مردم در صحنه مي توانند برگ زرين ديگري در کارنامه انقلاب اسلامي را رقم بزنند.
ابوالقاسم رئوفيان دبيرکل حزب توسعه و عدالت در گفت و گو با «رسالت» درباره راهپيمايي روز قدس در سالي که آمريکا سفارت خود را به قدس منتقل کرده است، گفت: «آثار پربرکت راهپيمايي هاي روز قدس در سال هاي گذشته، استمرار انتفاضه بود. امروز رژيم صهيونيستي از نزديک شدن روز قدس و راهپيمايي مسلمانان در جهان وحشت دارد و روز به روز بر اميد محرومان و فلسطيني ها و مردمي که مايملک آنها توسط رژيم غاصب صهيونيستي غصب شده، اضافه مي شود.
وي با بيان اينکه رژيم صهيونيستي و آمريکا دچار ياس و نااميدي شده اند، گفت: «روز قدس بارقه اميدي در دل مردم فلسطين و کساني که در مسير آزادسازي در فلسطين اشغالي و اقصي نقاط بلاد اسلامي تلاش مي کنند، مي دمد. روز قدس امسال تهديد جدي براي استکبار جهاني و صهيونيسم بين المللي بوجود مي آورد و رژيم غاصب اسرائيل در پوشش امنيتي شديد خود را قرار مي دهد کما اينکه اين روز براي فلسطيني ها و مسلمانان جهان، فرصت محسوب مي شود.»
رئوفيان افزود: «قدس خانه اسلام و محل مقدسي است که بايد براي رهاسازي آن به خصوص با توجه به اقدام اخير آمريکا درانتقال سفارت خود به بيت المقدس، تلاش کنيم. روز قدس پديده مبارکي بود که امام خميني(ره) در زمان حيات خودشان به جا گذاشتند و سنت حسنه اي است که مسلمانان هر سال عليه استکبار و صهيونيسم بسيج مي شوند.»
وي با تاکيد بر اينکه عظمت روز قدس با حضور گسترده مردم در راهپيمايي ها بايد پاسداري شود، گفت: «روز قدس براي رژيم صهيونيستي تهديد محسوب مي شود کما اينکه فرصتي براي مسلمانان است تا در آينده اي نه چندان دور فروپاشي رژيم غاصب صهيونيستي و بازگشت فلسطينيان به سرزمين امن شان را شاهد باشيم.»
رئوفيان با اشاره به مقاومت و ايستادگي نيروهاي مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي بيان کرد: «منشأ تقويت بنيه دفاعي فلسطيني ها در مقابله با رژيم صهيونيستي و خاستگاه اين مقاومت، پيروزي انقلاب اسلامي است که با حمايت هاي انقلاب اسلامي اين مقاومت و ايستادگي تشديد شد. با پيروزي انقلاب اسلامي، رژيم صهيونيستي در موضع انفعال قرار گرفت و انتفاضه توانست در بسياري از عرصه ها اين رژيم را تحت تاثير قرار دهد. لذا اميد بوجود آمده براي مردم فلسطين از انقلاب اسلامي، مقاومت و ايستادگي در مقابل رژيم کودک کش فلسطين برگرفته از مقاومت انقلاب ايران در برابر رژيم پهلوي است.» وي تصريح کرد: «يکي از مصاديق صدور انقلاب، مقاومت در برابر ظلم است. اين مولفه در انقلاب اسلامي بروز و ظهور پيدا کرد و ظالم را به زانو درآورد و اينها همه نشئت گرفته از عاشوراي حسيني است.»
دبيرکل حزب توسعه و عدالت تصريح کرد: «مقاومت در برابر هجمه هاي دشمن در هشت سال دفاع مقدس تجربه شد. جمهوري اسلامي به برکت مقاومت، انقلاب نوپايي را با رهبري امام خميني و پشتيباني مردم به پيروزي رساند. اگر مقاومت در برابر رژيم منحوس پهلوي و استکبار جهاني نبود بالطبع امروز ما شاهد نظامي با نام جمهوري اسلامي ايران نبوديم. پس مقامت در همه زمان ها و مکان ها با اعتقاد و عقيده به اهداف خود مي رسد و سنگرهاي موفقيت را فتح مي کند.»
رئوفيان ادامه داد: «در فلسطين اشغالي هم شاهد مقاومت مردم هستيم. درس بزرگي که ملت ايران به آزادي خواهان جهان داد، ايستادگي و مقاومت در برابر ظلم و زياده خواهي دشمنان و مستکبران بود. نه تنها در فلسطين اشغالي بلکه در ديگر کشورها، مردم در برابر استبداد خشن اليگارشي حاکم مقاومت مي کنند. امروز اين مقاومت در برابر زورگويي حکومت در اروپا و مشخصا در فرانسه ديده مي شود.»
رئوفيان ادامه داد: «نهضت پرشور عاشورا اگر چه منجر به تشکيل حکومت نشد اما درس بزرگي به همه آزادي خواهان داد. سرآغاز پيروزي انقلاب اسلامي نهضت ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ بود در حاليکه اين نهضت هم برگرفته از عاشوراي حسيني بود.»
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه رژيم غاصب اسرائيل ۳۰ سال آينده را نخواهد ديد، گفت: «ظلم پايدار نمي ماند. ما در دنيا ظالم تر از رژيم سفاک صهيونيستي سراغ نداريم. رژيمي که مشروعيت سياسي ندارد و سرزميني را غصب کرده و به زور سرنيزه به حاکميت ظالمانه خود ادامه مي دهد. به طور قطع ظلم باقي نخواهد ماند و مقام معظم رهبري در مکتب اسلام و اهل بيت تربيت شدند و اين نوع تفکر ايشان ريشه در انديشه اسلامي و ظلم ستيز دارد.»
رئوفيان در پايان سخنانش گفت: «تحقق وعده مقام معظم رهبري لوازمي را مي طلبد و يکي از آن لوازم، استمرار انتفاضه است به نحوي که مردم فلسطين به صورت يکپارچه در برابر اسرائيل ايستادگي کنند و حزب الله لبنان هم حمايت همه جانبه از فلسطين کند و مسلمانان در مخالفت با حيات سياسي رژيم صهيونيستي به عرصه بيايند. همه اين موارد مي تواند در کنار هم قرار بگيرند تا وعده مقام معظم رهبري محقق شود.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.