رهبر انقلاب: وزرای فرهنگ و صنعت مسأله کاغذ را حل کنند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 2393
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1398 - 15:46 |

رهبر انقلاب: وزرای فرهنگ و صنعت مسأله کاغذ را حل کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه باید مسأله کاغذ را حل کرد، فرمودند: وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مسأله را حل کنند.
رهبر انقلاب: وزرای فرهنگ و صنعت مسأله کاغذ را حل کنند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح ديروز با حضور در مصلای امام خمینی (ره) به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.
در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت الله خامنه ای ضمن گفت‌وگو با ناشران، در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.
ایشان در جریان این بازدید، فرمودند: صورت وضعیت نشان‌دهنده این است که مردم هنوز کتاب می‌خرند و برای خواندن، می‌خرند. دنیای کتاب، دنیای پیچیده‌ای است و این نکته‌ای است که آقای صالحی باید توجه کند. آیت الله خامنه ای تاکید کردند: باید مسئله کاغذ را حل کرد؛ این‌طور نمی‌شود. وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مسئله را حل کنند.
در ادامه حضور مقام معظم رهبري در نمايشگاه كتاب ، برخی از ناشران حاضر در جریان بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه، از جزئیات بازدید ایشان در غرفه‌های خود سخن گفتند. برخی از ناشرانی که ایشان از غرفه آنها و آثارشان بازدید کردند، درباره نکات و گفت و شنود خود با ایشان و آثاری که مورد توجه معظم‌له قرار گرفت، توضیحاتی ارائه کردند.
در غرفه انتشارات شهرستان ادب کتاب «قاف» و «من پناهنده نیستم» به رهبر انقلاب تقدیم شد و ایشان نیز کتاب «قصاید» مرتضی امیری اسفندقه را تورق و بخشی از آن را خواندند. همچنین ایشان از کتاب‌های تولید شده توسط مدرسه رمان مؤسسه شهرستان ادب و کتاب‌های تولید شده از فارغ‌التحصیلان دوره شعر جوان انقلاب اسلامی بازدید و از تولید آنها تشکر کردند.در غرفه نشر آموت رهبر انقلاب اسلامی درباره نام مؤسسه از مدیر آن سوال کردند و توضیحات لازم خدمت ایشان ارائه شد.
در غرفه انتشارات ملک اعظم دو کتاب «بزم باران» و «همرنگ خدا» به رهبر انقلاب اسلامی تقدیم شد.
در غرفه مؤسسه انتشارات جمکران کتاب «نخل و نارنج» به رهبر انقلاب تقدیم شد. همچنین کتاب «مستوری» اثر صادق کرمیار نیز به ایشان تقدیم شد و معظم‌له عنوان کردند: آقای کرمیار دو کتاب دیگر با اسم «درد» و «نامیرا» دارد که کتاب نامیرا کتاب بسیار خوبی است و توصیه می‌کنم حتماً بخوانید. در غرفه انتشارات آگاه، مجموعه آثار محمدرضا شفیعی کدکنی به رهبر انقلاب معرفی شد و ایشان درباره فروش آنها سوال کردند.
در غرفه انتشارات علمی نیز ایشان درباره تجدید چاپ و استقبال از آثار مرحوم ابراهیم باستانی پاریزی سوال کردند.
در غرفه نشر افق، رهبر انقلاب درباره فروش آثار رضا اميرخاني سوال کردند و پس از آن با اشاره به کتاب «ديلماج» نوشته حميدرضا شاه‌آبادي، عنوان کردند که اين اثر کتاب خوبي است. همچنين ايشان با تورق آثار کلاسيک انتشارات افق، عنوان کردند که در ميان اين آثار، کارهاي خوب بسياري وجود دارد و از ميان آنها درباره کتاب داستان «دو شهر» اثر چارلز ديکنز، توضيحاتي را به حاضرين و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه دادند.در غرفه انتشارات روايت فتح کتاب «کعبه بوي بهشت مي‌دهد» که روايتي از زندگي بانوي اهل تسنن گلستاني که در جريان حادثه منا به شهادت رسيد را روايت مي‌کند به معظم له تقديم شد. همچنين ايشان پس از آشنايي با کتاب «جاي پاي فرهاد» که درباره يکي از شهداي زرتشتي دفاع مقدس منتشر شده، از توليد آن تقدير کردند.
بر اساس اين گزارش در غرفه انتشارات جامعه المصطفي (ص) نيز دو جلد نخست از دانشنامه امام رضا (ع) به ايشان تقديم شد. در غرفه انتشارات سروش نيز کتاب «حاتم عشق» و «مجموعه مقالات همايش اخلاق و رسانه» به معظم له تقديم شد که اين مجموعه مقالات مورد توجه و تفقد ايشان قرار گرفت

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای رهبر انقلاب: وزرای فرهنگ و صنعت مسأله کاغذ را حل کنند بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.