رفع مشکلات معیشتی، دغدغه مردم است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 13288
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ |
ایرج ضاربان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌و‌گو با «رسالت»:

رفع مشکلات معیشتی، دغدغه مردم است

اتفاقات هفته اي اخير در کشور موجب شد تا نخبگان جامعه ضمن بررسي حوادث پيش آمده درخصوص بروز آن واکاوي کرده و ضمن بيان مشکلات، راهکارهايي را نيز براي عدم تکرار آن ارائه نمايند.
رفع مشکلات معیشتی، دغدغه مردم است

اتفاقات هفته اي اخير در کشور موجب شد تا نخبگان جامعه ضمن بررسي حوادث پيش آمده درخصوص بروز آن واکاوي کرده و ضمن بيان مشکلات، راهکارهايي را نيز براي عدم تکرار آن ارائه نمايند.
آنچه مهم است آسيب شناسي اتفاقات پيش آمده و پيشگيري از تکرار آن است که اين موضوع برعهده اساتيد دانشگاهي و فرهيختگاني است که دغدغه نظام و کشور را داشته و براي برون رفت از حوادث و آسيب هايي که برآن وارد مي شود به دنبال راهکار و چاره هستند.
به طور قطع و يقين دشمنان نظام براي خدشه در مسير و راه انقلاب از هر فرصتي استفاده مي کنند و اين وظيفه همگاني است تا براي دفع نيات پليد دشمنان چاره انديشي نمايند.
در اين زمينه و براي شناخت مشکلات فعلي کشور و راه‌هاي برون رفت از آن «رسالت» گفت و گويي با دکتر ايرج ضاربان، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان و هيئت مديره انجمن علمي آموزش بهداشت و ارتقاي سلامت ايران ترتيب داده که در ادامه مي خوانيد.
*با توجه به مشکلات اخير درکشور شما به عنوان فعال فرهنگي واجتماعي چه توصيه‌اي داريد؟
نظر به اينکه آمريکا و بعضي از کشورهاي منطقه براي ناامن کردن کشور عزيز ما برنامه دارند و از آنجايي که امنيت مهم‌ترين نعمت الهي به شمار مي رود لازم است همه اقوام و مذاهب ايراني اتحاد و انسجام خود را به معني واقعي داشته باشند و اولويت همه ما منافع ملي باشد و براي تأمين امنيت تلاش و همکاري کنيم. در اين شرايط هرکسي قصد تفرقه‌اندازي و يا ناامن کردن داشته باشد، در ميدان دشمن بازي کرده و آب در آسياب دشمن مي‌ريزد و دلسوز نظام و کشور نيست.
*مهم‌ترين مشکل شرايط فعلي  جامعه  را در چه مي‌بينيد؟
مهمترين مشکل مردم درحال حاضر موضوع اشتغال است، خصوصا براي جوانان، البته نبايد از مشکل فرهنگي غافل شد. بنده اعتقاد دارم با آموزش در بلندمدت خيلي از مشکلات حل مي‌شود. متأسفانه مديران ما از مردم فاصله گرفتند و اگر از شهيد رجایي در عمل الگو بگيرند و اعتقاد به خدمت باشد خيلي از اين مشکلات حل مي شود.  مسئولان در وهله اول بايد مشکل معيشت مردم را حل کنند تا بتوان ساير مشکلات را نيز رفع نمود.
*آينده کشور را چگونه پيش‌بيني مي‌کنيد؟
همان طور که مقام معظم رهبري فرمودند به آينده کشور خوشبين هستيم، زيرا کشور ما داراي ظرفيت‌هاي زيادي است که در کمتر کشوري پيدا مي‌شود، مشروط بر اينکه آن را به درستي مديريت کنيم. براي رسيدن به اين هدف بايد بين قوا همدلي و هماهنگي واقعي وجود داشته باشد. به لطف خدا در کشور سرمايه‌هاي زيادي در اختيار مردم است که به خاطر سلب اعتمادي که ايجاد شده ريسک نکرده  و آن را در اقتصاد سرمايه گذاري نمي‌کنند. اگر اعتمادسازي شود و اعتماد مردم برگردد که البته يک مقدار زمانبر است اين سرمايه‌ها مي تواند در قالب تعاوني‌هاي کوچک وارد چرخه اقتصادي شود و پس از آن ايمان دارم که مجددا توليد ما رونق مي‌گيرد، اشتغال ايجاد مي‌شود و وضعيت بهتر خواهد شد. مردم هميشه ثابت کرده‌اندکه همواره در خدمت نظام انقلاب بوده و هستند حيف است که مديران ما به اين مردم نجيب و فهيم کم لطفي کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.