رسوايي جديد براي ترامپ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 9728
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۰۸ |

رسوايي جديد براي ترامپ

رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در صدد لاپوشاني پرونده «مکالمه تلفني غير معمولي»خود با رئيس جمهور اوکراين است! وي در اين مکالمه تلفني صراحتا از همتاي اوکرايني خود خواسته است تا اسنادي را عليه فرزند جو بايدن ، رقيب انتخاباتي خود تهيه و به کاخ سفيد ارسال کند.
رسوايي جديد براي ترامپ

رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در صدد لاپوشاني پرونده «مکالمه تلفني غير معمولي»خود با رئيس جمهور اوکراين است! وي در اين مکالمه تلفني صراحتا از همتاي اوکرايني خود خواسته است تا اسنادي را عليه فرزند جو بايدن ، رقيب انتخاباتي خود تهيه و به کاخ سفيد ارسال کند. ترامپ قصد دارد اين اسناد را در ماههاي آخر منتهي به انتخابات رياست جمهوري سال آينده آمريکا منتشر کند و از اين طريق، ضمن کاهش آراي بايدن زمينه را براي حضور مجدد خود در کاخ سفيد فراهم سازد.
هنوز ابعاد اين پرونده براي مردم آمريکا و افکار عمومي جهان افشا نشده است اما هيلاري کلينتون رقيب انتخاباتي ترامپ در سال ۲۰۱۶ و يکي از چهره هاي شاخص حزب دموکرات،درخواست رئيس جمهور فعلي آمريکا از رئيس جمهوري اوکراين را «تباني» ديگري از سوي وي براي پيروزي در انتخابات ۲۰۲۰ دانسته است.اخبار موثق حاکي از آن است که ترامپ به شدت نسبت به انتشار محتواي مکالمه تلفني خود با ولاديمير زلونسکي واهمه دارد. او از رودي جولياني و ساير مشاوران خود خواسته است تا هر چه سريع تر مانع از تبديل شدن اين پرونده به يک رسوايي عمومي شوند.با اين حال اظهارات اخير هيلاري کلينتون نشان مي دهد که دموکراتها اين بار قصد ندارند با ترامپ مصالحه اي در اين خصوص داشته باشند!
صورت موضوع بسيار پيچيده به نظر مي رسد!منابع غربي گزارش داده اند که دونالد ترامپ در ماه ژوئيه در تماس تلفني با ولاديمير زلونسکي، رئيس‌جمهوري اوکراين از او خواسته بود تا درباره پسر جو بايدن، نامزد رياست جمهوري دموکرات‌ها و معاون سابق باراک اوباما تحقيق کند و حدود هشت بار به زلونسکي تأكيد کرد تا با رودي جولياني، وکيل شخصي او و شهردار سابق نيويورک در اين رابطه همکاري داشته باشد.بدون شک هدف ترامپ از چنين اصرار غير معمولي، کاملا انتخاباتي بوده است. اگرچه ترامپ منکر کليت اين موضوع گرديده است، اما انتشار صوت رئيس جمهور آمريکا توسط نهادهاي امنيتي آمريکا مي تواند حکم شديدترين ضربه ممکن بر حيثيت سياسي وي را داشته باشد.
اين اقدام ترامپ، به معناي طلب ياري کردن يک رئيس جمهور آمريکايي از کشوري ديگر ( اوکراين ) براي پيروزي مجدد در انتخابات رياست جمهوري آمريکاست.رئيس جمهور آمريکا در ابتداي انتشار اين خبر، سعي کرد آن را ساده جلوه دهد. ترامپ متعاقب انتشار اين گزارش تماس تلفني‌اش را با رئيس جمهوري اوکراين «کاملا مناسب» توصيف کرد اما مشخص نکرد که در اين گفت‌وگو در چه خصوصي صحبت شده است! در حقيقت، ترامپ پاسخي براي افکار عمومي آمريکا در اين خصوص ندارد.لازم به تأكيد است که ترامپ کليت رايزني خود با زلونسکي در خصوص پسر بايدن را منکر نشده و صرفا مذاکره خود با رئيس جمهور اوکراين را عادي قلمداد کرده است!
نوع واکنش جو بايدن پس از انتشار اين خبر نيز جالب توجه بوده است. بايدن از اظهار نظر مستقيم در اين خصوص( اقدام ترامپ) خودداري کرده و صرفا در اين خصوص اظهار کرده است :«اين ادعاها بي پايه و اساس است. حتي يک رسانه معتبر هم شواهدي از ادعاهاي او( ترامپ) ارائه نکرده است، حتي يکي. بنابراين اظهارنظري ندارم جز اينکه رئيس‌جمهوري بايد همچون يک رئيس‌جمهوري رفتار کند.»
هانتر بايدن، پسر جو بايدن معاون رئيس‌جمهوري سابق آمريکا با يک شرکت گاز متعلق به يک ميلياردر اوکرايني کار مي‌کرد.ترامپ معتقد است در خصوص فساد مالي پسر بايدن اسنادي وجود دارد که در آينده مي تواند براي پدر وي ( در انتخابات رياست جمهوري سال آينده ) دردسرساز شود.
اسپوتنيک

| منبع خبر : اسپوتنيک
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.