رزمایش تحریف زنجیره‌ای‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 35688
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ |
تقطیع و تحریف مکرر فرمایشات رهبری در رسانه های اصلاح طلب بررسی شد؛

رزمایش تحریف زنجیره‌ای‌ها

تقطیع و تحریف را از اصلاح طلبان و مطبوعات متبوع آن ها بگیرند، لکنت زبان گرفته و دست و پاهایشان را گم می کنند. 
رزمایش تحریف زنجیره‌ای‌ها

حانیه مسجودی
تقطیع و تحریف را از اصلاح طلبان و مطبوعات متبوع آن ها بگیرند، لکنت زبان گرفته و دست و پاهایشان را گم می کنند. 
«به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیات؛ چه واقعیات کشور ما، چه واقعیات مرتبط با کشور ما.» 
این بخشی از سخنان رهبر حکیم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی ۱۰ مرداد ۹۹ به مناسبت عید قربان است که رفته رفته اهمیت آن مشخص می‌شود. اینکه عده‌ای در آستانه پیروزی نامزد فلان حزب رژیم آمریکا شروع به تحریف واقعیت‌ها می‌کنند اهمیت توجه به ماجرا را دو چندان می‌کند.
اما ماجرا زمانی مهم و البته تلخ می‌شود که جریانی که به دنبال تحریف واقعیت‌هاست، اقدام به تحریف تازه‌ترین سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است.  رهبر حکیم انقلاب روز چهارشنبه در بخش پایانی بیانات‌شان در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده ایشان فرمودند:  «رفع تحریم دست دشمن است و خنثی کردن تحریم دست ما ست؛ غیر از این است؟
 ما که نمی توانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند، اما خودمان می توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم.پس این مقدم است، این درست است؛ بیشتر دنبال این باشیم. البته نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعا اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم.»
البته چهار سال است تأخیر شده، از سال ۹۵ بنا بوده همه تحریم‌ها یکباره برداشته بشود اما  تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده. تأخیر شده، اگر بتوانیم با روش درست، عاقلانه، با روش اسلامی و ایرانی، با روش عزتمندانه تحریم را برطرف کنیم، باید برطرف کنیم. اما به این نیندیشید؛ عمده به خنثی کردن تحریم بیندیشید که دست شما است و شما می توانید این کار را بکنید و دنبال کنید، با همدیگر کار کنید، تلاش کنید؛ این توصیه‌ من است. من از مسئولین کشور حمایت می‌کنم اما شرطش این است که به اهداف ملت پایبند باشند.»
تحریف‌کنندگان صرفا به این بخش از منویات ایشان اشاره می‌کنند که فرمودند «اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم.» 
اما به این بخش مهم و البته پرمعنا اشاره نمی‌کنند که بلافاصله بعد از آن جمله فرمودند: «البته چهار سال است تأخیر شده [یعنی]از سال ۹۵ بنا بوده همه‌ تحریم‌ها یکباره برداشته بشود اما تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده و تأخیر شده است. ایشان همچنین گفتند: «به خنثی کردن تحریم بیندیشید که دست شما است و شما می‌توانید این کار را بکنید؛ و دنبال کنید، با همدیگر کار کنید، تلاش کنید؛ این توصیه من است.» اما ظاهرا نان برخی رسانه‌ها در تحریف است.
 آب گل آلود و مطبوعات تحریف چی
همین صحبت‌ها کافی بود تا تمام رسانه‌های اصلاح طلب به دستور سران خود به خط شوند و در تیتر یک اخبار خود به صورت رزمایشی هماهنگ، صحبت‌های رهبر را تقطیع و تحریف و آن را به نفع منافع خود جلوه دهند.
 تمام این مطبوعات بلااستثنا صفحه نخست خود را به تیترهایی با مضمون «رهبر انقلاب: اگر بتوان تحریم را رفع کرد، یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم»، «رهبر انقلاب: در رفع تحریم ها یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم» اختصاص دادند! 
این رسانه‌ها همان‌هایی هستند که دیدارها و نشست‌های رهبری را هر زمان به نفعشان باشد، پوشش می‌دهند و هر زمان نتوانند نکته‌ای را تحریف کنند، به گوشواره یا ستون سمت راست و چپ روزنامه خود می‌چسبانند.
اما اصل فرمایش رهبر انقلاب چه بود؟ رفع تحریم به‌دست دشمن است اما خنثی‌سازی آن به‌دست خودمان است. مطبوعات اصلاح‌طلب اما این بخش از فرمایشات رهبری را ماسکه کردند و نگفتند که ایشان با اشاره به نتیجه غیرقابل قبول رویکرد «به انتظار نشستن به منظور رفع تحریم به دست دشمن» که موجب افزایش تحریم ها از سال ۹۵ تاکنون شده، اینگونه نتیجه گرفتند که «تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است.»
رهبر فرزانه انقلاب با بیان این واقعیت که «رفع تحریم به‌دست دشمن است اما خنثی‌سازی آن به‌دست خودمان است»، گفتند: «بنابراین باید بیش از آنکه به‌فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم.»
ایشان همچنین فرمودند که «البته نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه‌تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد.»
این روزها جریان تحریف، حتی از جریان تحریم ترامپ و بایدن نیز خطرناک تر است. اکنون بیش از ۴۰ سال است که جمهوری اسلامی با تحریم ها، تهدیدها، ترورها، حمله‌ها و توطئه‌های بسیاری روبه رو بوده و فشارهایی بیشتر از فشارهای ترامپ نیز کشورمان را تسلیم نکرده است. اما جریان تحریف به تنهایی می‌تواند مانند یک موریانه از ریشه به ساقه و برگ‌های انقلاب رخنه کند.
دنباله‌روهای این جریان، همان کسانی هستند که وقتی رهبر انقلاب مستقیم به سوءمدیریت آن‌ها اشاره می‌کند، سکوت می‌کنند و زمانی که بطن صحبتشان استفاده از توان داخلی و توجه بیشتر به جوانان و جستن راه حل برای مشکلات در داخل کشور است نه تنها سکوت، بلکه خود را به خوابی می‌زنند که خودشان هم آن را باور می کنند و تعبیر ماهی گرفتن از آب گل آلود برازنده آن هاست. 
رهبر انقلاب حتی خودشان نیز بارها به این جریان اشاره کردند و به آن واقف هستند. نزدیک‌ترین تاریخی که ایشان درمورد جریان تحریف صحبت کردند، ۱۰ مردادماه سال جاری بود. ایشان فرمودند: «به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم است؛ تحریف حقایق. هدف تحریف دو چیز است. یکی ضربه زدن به روحیه مردم است. یکی آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است.»
اما آن زمان همین تحریفچی‌ها و تخریب گران روحیه مردم، هیچ واکنشی نشان ندادند و این صحبت‌ها را به خود نگرفتند. حق هم دارند! باید طبیعی جلوه کنند تا درمواقع نیاز که آقایان به آن ها دستور می‌دهند بتوانند خود را پیرو رهبری جلوه دهند و به دلواپسان و منتقدانی که آن‌ها را شناخته‌اند، بگویند «دیدید؟ رهبری هم از رفع هرچه سریع‌تر تحریم‌ها سخن گفتند و تاکید کردند که در رفع تحریم ها نباید یک ساعت هم تاخیر کنیم؟» اما مدت‌هاست که مردم آن‌ها را شناخته‌اند. 
این روزها به واسطه همین جریان تحریف و ترس از خوراندن اطلاعات غلط به مردم، سواد رسانه‌ای جامعه افزایش یافته و تشخیص درست از غلط و تقطیع و تحریف آسان‌تر شده است به ویژه اینکه رسانه‌های اصلاح‌طلبان خودشان، خودشان را لو داده‌اند.
دست آویز شدن روحانی به مراسم بهره‌برداری برای بیان تحریف 
این روزها که به سرکار آمدن جوبایدن در آمریکا و انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان نزدیک‌تر می‌شویم، دست و پا زدن اصلاح‌طلبان نیز شدیدتر می‌شود و سعی دارند از هر نکته و صحبتی به نفع خودشان بهره‌مند شوند.
حتی حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم هفته گذشته، ۲۷ آذرماه از فرصت پیش آمده در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی کشور ضمن پاسداشت جایگاه پرستاران به مناسبت روز میلاد حضرت زینب(س) استفاده کرد و مجدد در ادامه تحریف سخنان رهبری و ضمن اشاره به بیانات ایشان در مورد بی‌اثر کردن تحریم‌ها گفت:‌ همانطور که مقام معظم رهبری دیروز فرمودند، رفع تحریم‌ها یک ساعت نباید به تاخیر بیفتد و دولت باید همه توان خود را به کار بگیرد تا تحریم شکسته شود و تاخیر یک ساعت هم برای دولت مجاز نیست و این رهنمود بسیار مهمی بود که دیروز مقام معظم رهبری تاکید کردند.
روحانی حتی در پانزدهمین نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی باز هم به مذاکره و نداشتن پیش شرط برای آمریکا در برجام تاکید کرده بود و دوباره برجام را دستاورد دولتش خواند.
جو بایدن، قوت قلب اصلاح‌طلبان
این اظهارات از سوی رئیس دولت یا سایر دولتمردان دقیقا از زمانی قوت گرفت که نتیجه انتخابات آمریکا مشخص شد و با وجود جنگ و درگیری ترامپ با مقامات این کشور، به مذاکره مجدد خارج یا در محور برجام امیدوار شدند و از لاک دفاعی خود بیرون آمدند و با اطمینان به تمایل جوبایدن در آمریکا به احیای برجام و مذاکرات، خود را برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ آماده‌ می‌کنند.اصلاح‌طلبانی که تاپیش از این هیچ استراتژی و جلسه جدی برای شرکت در انتخابات نداشتند و حتی به اذعان فعالان اصلاح طلب به دلیل عملکرد مفتضح روحانی و دولتش هیچ شانسی برای پیروزی خود درانتخابات نمی دیدند. البته که به گفته اعضای شورای مرکزی احزاب اصلاح طلب شکاف داخلی بین آن‌ها بسیار زیاد و عمیق است اما قدرت یافتن بایدن در آمریکا به آن‌ها قوت قلبی برای به دست آوردن مجدد کرسی قدرت در کشور داده و به همین دلیل است که تحریف و تقطیع و سوءاستفاده از فرمایشات رهبری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.