راه اندازی سامانه ثبت نام واکسن از امروز/ جریمه یک میلیون تومانی برای سفر در عید فطر - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 43043
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ |

راه اندازی سامانه ثبت نام واکسن از امروز/ جریمه یک میلیون تومانی برای سفر در عید فطر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا از امروز راه‌اندازی خواهد شد.
راه اندازی سامانه ثبت نام واکسن از امروز/ جریمه یک میلیون تومانی برای سفر در عید فطر

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا از امروز راه‌اندازی خواهد شد اظهار داشت: افراد جامانده می‌توانند برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه افرادی که برای آنها پیامک ارسال نشده است نباید برای واکسیناسیون عجله کنند اظهار داشت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تا زمان پایان واکسیناسیون ادامه خواهد داشت و به این صورت نیست که زمان نوبت آنها تمام شده باشد.

رییسی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسن کرونا دریافت کرده‌اند افزود: پس از اعلام زمان واکسیناسیون افراد ۷۰ ساله و ۷۵ ساله نیز نوبت این افراد نیز محفوظ خواهد بود و افرادی که از واکسیناسیون جا مانده‌اند می‌توانند با ثبت کد ملی و شماره تماس می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

گفتنی است،سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی salamat.gov.ir از امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت راه اندازی می شود.

*جزئیات ممنوعیت تردد عید فطر

رییسی درخصوص مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ممنوعیت تردد در روزهای منتهی به عید سعید فطر از روز سه شنبه از ساعت ۱۴ بعد از ظهر تا ۱۲ ظهر روز شنبه اعمال خواهد شد. این ممنوعیت تردد شامل همه شهرها می‌شود و جریمه برای متخلفان در شهر قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد زرد ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. به طور کلی تردد ممنوع است و اگر کسی تخلفی انجام دهد جریمه خواهد شد.

*فعالیت مشاغل گروه یک و دو

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در شهرهای قرمز و نارنجی مشاغل گروه‌های یک و دو می‌توانند به مدت دو هفته فعالیت کنند و اگر صنفی در منطقه قرمز تخلف کند سه هفته پلمب خواهد شد و در شهرهای نارنجی دو هفته است.

*تاریخ برگزاری کنکور سراسری و سایر آزمون‌ها

وی با بیان اینکه در کنترل مرزهای شرقی بسیار خوب عمل شد و طی هفته گذشته بیش از ۳۷۰۰ نفر بازگردانده شدند گفت: درباره برگزاری آزمون‌ها نیز مصوب شد، کنکورسراسری در تاریخ نهم دهم یازدهم و دوازدهم تیرماه برگزار شود. آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ششم، هفتم و هشتم مرداد برگزار می‌شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد و آزمون کانون وکلای دادگستری۲۵ تیرماه برگزار می‌شود، آزمون نظام مهندسی سیزده، چهاردهم و پانزده مرداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی ۱۳و ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود افزود: در مورد آزمون‌های تحت نظروزارت آموزش و پرورش نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه  و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود. آزمون سنجش ملی پایه ششم  در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود و آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خردادبه صورت حضوری خواهد بود.  آزمون‌های استخدامی و آزمون‌ها با تعداد کم نیز در موعد خودش برگزار می‌شود.

رئیسی تأکید کرد: آزمون‌های زبان و استخدامی نیز در موعد مقرر خود برگزار می‌شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.