راهنمای سفارش و تعویض انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56224
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 22 آذر 1400 - 11:48 |

راهنمای سفارش و تعویض انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب

اگر یک دستگاه تصفیه آب خانگی دارید، یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است داشته باشید تعویض به موقع فلیترهای دستگاه است.
راهنمای سفارش و تعویض انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب

اگر یک دستگاه تصفیه آب خانگی دارید، یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است داشته باشید تعویض به موقع فلیترهای دستگاه است. همان‌طور که حتما می‌دانید عملکرد فیلترهای یک دستگاه تصفیه آب تا حدود خیلی زیادی به عملکرد فیلترهای آن بستگی دارد. بنابراین یک دستگاه تصفیه آب بدون فلیتر یا بدون فیلتر باکیفیت، تقریبا هیچگونه کارایی نخواهد داشت. اگرچه که فیلترهای مرغوب طول عمر بیشتری دارند، اما حتی گران قیمت ترین فیلتر ممکن در بازار نیز یک بازه زمانی مشخص دارند که پس از اتمام این زمان، باید فیلتر تعویض شود.کارخانه تولید فیلتر نیز باید مواردی که باعث افزایش بازدهی بیشتر انواع فیلتر شود را بررسی و لحاظ کند.

راهنمای سفارش و تعویض انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب

در صورت عدم تعویض به موقع فیلترهای دستگاه تصفیه آب، راندمان دستگاه کاهش خواهد یافت و این بدین معنی است که آب خروجی از دستگاه دیگر نه تنها تصفیه شده نیست، بلکه به دلیل اشباع شدن فیلترها ممکن است آلوده تر نیز شده باشد.

اگر از یک دستگاه تصفیه خانگی استفاده می‌کنید قطعا می‌دانید انواع مختلف دستگاه‌های تصفیه آب بسته به تکنولوژی ساختی که دارند می‌توانند از ۳ تا ۸ عدد فیلتر داشته باشند. از آنجایی که کارایی هر یک از این فیلترها متفاوت است، مدت زمان تعویض آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. اگر می‌خواهید دستگاهتان همواره عملکرد درستی داشته باشد و اطمینان داشته باشید که آبی کاملا تصفیه شده می‌نوشید باید نسبت به تعویض به موقع فیلترهای این دستگاه توجه بیشتری داشته باشید.

زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب به چه عواملی بستگی دارد؟

زمان تعویض فیلترهای دستگاه های تصفیه آب به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. اگرچه هر فیلتری زمان مشخصی دارد و هنگام خرید به شما اعلام می‌شود اما این زمان یک قرراداد است که ممکن است برای آب منطقه شما صدق نکند. برای مثال تصور کنید بر روی فیلتر دستگاه تصفیه آب شما ذکر شده است که میانگین دوره تعویض هر ۳ ماه یکبار است. اما ممکن است شما تا ۶ ماه نیز نیاز به تعویض نداشته باشید. بنابراین برای اطلاع یافتن از زمان مناسب تعویض فیلترهای دستگاه باید فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

  1. کیفیت آب ورودی به دستگاه تصفیه
  2. حجم آب تصفیه شده در طول روز
  3. مدت زمان استفاده از فیلتر
  4. کیفیت فیلتر

با توجه به ۴ عامل فوق و همچنین زمان مشخص شده برای هر فیلتر باید نسبت به تعویض این فیلترها آگاه باشید. در ادامه با راهنمای سفارش و تعویض انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب با ما همراه باشید.

راهنمای سفارش و تعویض فیلتر ممبران

فیلترهای ممبران جزو مهم‌ترین فیلترهای یک دستگاه تصفیه آب به شمار می‌روند. مدت زمان تعویض این فیلتر به میزان سختی آب منطقه بستگی دارد. بطور کلی فیلترهای ممبران باید هر ۱۲ الی ۱۸ ماه تعویض شوند. در صورت استفاده از فیلتر پیش ممبران انتظار می‌رود که نیاز نباشد یک فیلتر ممبران زودتر از یک سال تعویض شود. اما اگر متوجه رسوب بستن آب در کتری شدید یا پس از مدتی احساس کردید طعم آب تصفیه شده هیچ تفاوتی با آب خروجی از شیر ندارد، باید بدانید که زمان تعویض فیلتر ممبران سر رسیده است.

راهنمای سفارش و تعویض فیلترهای الیافی

فیلترهای الیافی (فیلتر الیافی فشرده و فیلتر الیافی نخ تابیده) در قسمت پایین دستگاه تصفیه آب قرار می‌گیرند. برای اطلاع یافتن از زمان تعویض این فیلتر باید به رنگ فیلتر توجه داشته باشید. هر زمان فیلتر رنگی تیره به خود گرفت باید بدانید که اشباع شده و وقت تعویض آن است. زمان تعویض این فیلترها تا حدود خیلی زیادی به کیفیت آب منطقه بستگی دارد. اگر گل و لای زیادی در آب نیست بهتر است هر ۴ الی ۶ ماه فیلتر را تعویض کنید اما اگر کیفیت آب منطقه بسیار پایین است، توصیه می‌شود زودتر فیلتر تعویض گردد چراکه فیلترهای الیافی قیمت چندان زیادی ندارند.

راهنمای سفارش و تعویض فیلتر کربن گرانول و کربن بلاک

فیلترهای کربن گرانول و کربن بلاک که به ترتیب دومین و سومین فیلتر دستگاه تصفیه آب هستند نیز وضعیتی مشابه با فیلترهای الیافی دارند. فیلترهای کربنی تاثیر بسزایی در بهبود طعم و مزه آب دارند به همین خاطر عدم تعویض به موقع آن‌ها موجب نشیدن آبی بدمزه و بد بو خواهد شد. از آنجایی که زمان مناسب برای تعویض فیلترهای کربنی همانند فیلتر الیافی هر ۴ الی ۶ ماه است، توصیه می‌کنیم این سه فیلتر را با یکدیگر تعویض کنید.

راهنمای سفارش و تعویض فیلتر پست کربن

فیلتر پست کربن که به همراه فیلتر ممبران و فیلتر مینرال در قسمت بالای دستگاه تصفیه آب نصب می‌شوند، فیلتری است که در پنجمین مرحله از دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت زمان تعویض این فیلتر نیز به عواملی چون کیفیت آب و حجم آبی که دستگاه در طول روز تصفیه می‌کند بستگی دارد. برای اطلاع از زمان تعویض این فیلتر به بوی و مزه آب توجه داشته باشید. اگر فیلترهای کربنی را به تازگی تعویض کرده‌اید اما آب همچنان طعم خوشایندی ندارد پس زمان تعویض فیلتر پست کربن رسیده است. مناسب‌‌ترین زمان برای تعویض این فیلتر هر ۱۲ الی ۱۸ ماه است.

راهنمای سفارش و تعویض فیلتر مینرال

راهنمای سفارش و تعویض فیلتر مینرال

فیلتر مینرال نیز که وظیفه برگرداندن املاح معدنی به آب را دارد در کنار فیلترهای ممبران و پست کربن قرار می‌گیرد. توصیه ما به شما این است که این فیلتر را نیز هر ۱۲ الی ۱۸ ماه یکبار به همراه فیلترهای ممبران و پست کربن تعویض کنید. تعویض هر سه فیلتر پایینی دستگاه با هم و هر سه فیلتر بالایی دستگاه با یکدیگر شما را از به خاطر سپردن زمان تعویض تک تک فیلترها بی نیاز می‌کند.

راهنمای سفارش و تعویض فیلتر قلیایی کننده آب

از دیگر فیلترهایی که در برخی از دستگاه های تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به فیلترهای قلیایی کننده آب اشاره کرد. آب تصفیه شده از آنجایی که در طی چندین مرحله تصفیه قرار می‌گیرد و املاح خود را از دست می‌دهد اسیدی تر می‌شود. در این صورت ممکن است PH آب برای بدن مناسب نباشد. برای تنظیم PH آب از نوعی فیلتر مخصوص با عنوان فیلتر قلیایی کننده استفاده می‌شود. بهتر است زمان تعویض این فیلتر را هر ۱۲ تا ۱۶ ماه در نظر داشته باشید. البته توجه کنید که فاکتورهای ذکر شده ابتدای مقاله ممکن است موجب کاهش این زمتن قراردادی شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای راهنمای سفارش و تعویض انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.