راهنمای جامع روش‌های نگهداری از ساعت مچی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 68526
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ |

راهنمای جامع روش‌های نگهداری از ساعت مچی

در حال حاضر نگهداری از ساعت مچی اهمیت زیادی پیدا کرده است. چرا که اغلب افراد از ساعت مچی صرفا به منظور اطلاع از زمان استفاده نمی‌کنند. بلکه آن را به عنوان یک اکسسوری جذاب برای تکمیل و نشان دادن استایل خود مورد استفاده قرار می‌دهند.
راهنمای جامع روش‌های نگهداری از ساعت مچی

در حال حاضر نگهداری از ساعت مچی اهمیت زیادی پیدا کرده است. چرا که اغلب افراد از ساعت مچی صرفا به منظور اطلاع از زمان استفاده نمی‌کنند. بلکه آن را به عنوان یک اکسسوری جذاب برای تکمیل و نشان دادن استایل خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

ساعت‌های مچی که امروزه به یک نماد تبدیل شده‌اند، بیانگر سبک زندگی فرد هستند و آن را به اطرافیان نمایش می‌دهند. به این ترتیب لازم است همه افرادی که ساعت مچی به عنوان جزء جدانشدنی استایل آن‌ها شناخته می‌شود، روش‌های نگهداری از آن را به خوبی بدانند.

به دلیل وجود متریال متفاوت در هر ساعت، بهتر است برای نگهداری از آن با توجه به جنس شیشه، بدنه و قاب اقدام کرد. بنابراین لازم است نسبت به جزئیات ساعت مچی خود اطلاعات کافی کسب کرد و به صورت اصولی نگهداری از آن را انجام داد. در این مبحث قصد داریم روش‌های مختلف مراقبت از ساعت مچی را بیان کنیم.

ساعت مچی

اهمیت نگهداری از ساعت مچی

نگهداری از ساعت مچی مسئله‌ای مهم است که می‌تواند بر کارایی و طول عمر آن اثرگذار باشد. در صورت مراقبت از ساعت مچی، می‌توان آن را برای نسل‌های آینده به یادگار باقی گذاشت. خرید از فروشگاه‌های معتبر همانند فروشگاه ساعت شادمهر باعث می‌شود سالیان طولانی ساعت مچی را به همراه داشت.

ساعت مچی را به صورت مرتب تمیز کنید

کلیه لوازم مورد استفاده از جمله ساعت مچی نیاز به تمیز کردن دارند. با این وجود گاهی این نکته فراموش می‌شود. تمیز نگه داشتن ساعت مچی، علاوه بر افزایش کارایی و عمر آن، نشان‌دهنده شخصیت و نظم فردی است که از آن استفاده می‌کند. همان طور که زمان زیادی را برای خرید ساعت مردانه در مشهد در نظر می گیرید، باید نسبت به نگهداری از آن نیز دقت کنید.

به منظور تمیز کردن و نگهداری از ساعت مچی، یک مسواک نرم را انتخاب کرده و صفحه ساعت را با آن تمیز کنید. در صورتی که ساعت شما جزو ساعت‌های گرانبها و قیمتی باشد، برای تمیز کردن آن بهتر است از پنبه استفاده شود. همچنین می‌توان ساعت‌های عتیقه و باارزش را نزد متخصصان این امر برد تا بدون آسیب رسیدن به ساعت، آن را تمیز کنند.

تمیز کردن بند ساعت به جنس آن بستگی دارد. در صورتی که جنس بند ساعت از چرم باشد، می‌توان از پارچه مرطوب استفاده کرد و سپس خشک کرد. علاوه بر این، بندهای فلزی و قاب ساعت را نیز باید با دستمال مرطوب به صورت مرتب تمیز کرد تا جرم نگیرند و درخشندگی خود را حفظ کنند.

از آنجا که ساعت‌های با بند فلزی تمایل زیادی به زنگ‌زدگی دارند، در فصول گرم سال توصیه می‌شود از بندهای فلزی استفاده نشود. چرا که فرد عرق می‌کند و رطوبت دست او می‌تواند به ساعت آسیب وارد کرده و آن را خراب کند.

ساعت مچی خود را به صورت منظم سرویس کنید

در حالت ایده‌آل به منظور نگهداری از ساعت مچی، لازم است هر دو سال یک بار آن را سرویس کرد. همچنین زمانی که باتری ساعت تمام می‌شود باید سریعا در جهت تعویض آن اقدام کرد تا باعث نشتی و آسیب جدی به موتور ساعت نشود. چرا که در این صورت هزینه تعمیر آن بسیار بالا خواهد بود.

ساعت مچی را در معرض برخورد با مواد شیمیایی و نور خورشید قرار ندهید

مواد شیمیایی و نور خورشید می‌توانند به سرعت ساعت‌های مچی را تحت‌تاثیر قرار دهند. عطرها و لوسیون‌ها که به عنوان مواد شیمیایی پرکاربرد مورد استفاده هستند، می‌توانند بند ساعت را خراب کنند و یا به مرور باعث پاره شدن آن شوند.

همچنین در صورتی که ساعت‌های بند فلزی در معرض مواد شیمیایی و نور خورشید قرار بگیرند، رنگ آن‌ها تغییر می‌کند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین توصیه می‌شود پس از استفاده از مواد شیمیایی دستان خود را خشک کرده و سپس ساعت خود را ببندید.

ساعت مچی خود را به دور از میدان مغناطیسی و آهنربا قرار دهید

به منظور نگهداری از ساعت مچی باید بدانید که قرار دادن آن در کنار آهنربا و میدان‌های مغناطیسی باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد آن می‌شود. میدان‌های مغناطیسی روی ساعت‌های مکانیکی تاثیرات منفی زیادی دارند و با دور کردن از آن، مجددا به حالت عادی بازمی‌گردند.

ظرفیت ضد آب بودن ساعت مچی را بشناسید

در حال حاضر برخی از ساعت‌ها ضدآب هستند و آن دسته که ضدآب نیستند، تحمل قطرات ریز آب را دارند. اما توصیه می‌شود تا حد ممکن از تماس ساعت خود با آب خودداری کنید. خصوصا بندهای چرمی در معرض رطوبت بافت خود را از دست می‌دهند و خراب می‌شوند.

نگهداری از ساعت مچی

از صفحه شیشه‌ای ساعت مراقبت کنید

با توجه به اینکه وضوح صفحه شیشه‌ای ساعت مچی در زیباتر کردن جلوه کردن آن و دیدن ساعت تاثیر زیادی دارد، از برخورد آن با اشیاء تیز جلوگیری شود. چرا که باعث ایجاد خراشیدگی روی صفحه می‌شود و دیدن زمان را سخت‌تر می‌کند. بنابراین باید هر چند روز یک بار صفحه ساعت را با پارچه مخصوص و پاک‌کننده شیشه تمیز کرد.

از ساعت مچی در جعبه نگهداری کنید

زمانی که افراد ساعت خود را از دست خارج می‌کنند، بهتر است آن را درون جعبه نگهداری کنند. چرا که وقتی ساعت به صفحه شیشه‌ای یا پهلو قرار داده می‌شود، احتمال خراشیده شدن آن بالا می‌رود. اما در جعبه به امن‌ترین و بهترین شکل ممکن مراقبت می‌شود.

از باز کردن ساعت خودداری کنید

هرگز نباید خودسرانه اقدام به باز کردن قطعات داخلی ساعت مچی کرد. عیب‌یابی و تعمیر ساعت مچی باید توسط یک فرد ماهر و متخصص انجام شود. چرا که قطعات ریزی داخل ساعت وجود دارند که با گم شدن یا خرابی آن‌ها ممکن است مشکل ساعت هیچگاه حل نشود.

جمع‌بندی

امروزه به دلیل اهمیت زیاد ساعت مچی در استایل افراد، انتخاب مناسب‌ترین روش نگهداری از ساعت مچی بسیار موردتوجه قرار گرفته است. به منظور مراقبت از ساعت مچی لازم است به جنس و متریال به کار رفته در آن توجه کرد و متناسب با آن‌ اقداماتی را جهت نگهداری بهتر از آن انجام داد.

به منظور انتخاب و خرید ساعت، لازم است به نکاتی که در بالا برای مراقبت از ساعت مچی اشاره شد، توجه کرد. چرا که در صورت داشتن اطلاعات کافی درباره ساختار ساعت مچی، بهتر می‌توان از آن مراقبت کرد.

منبع : اینجا

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.