رابطه عطر با سلامتی انسان که هرگز نباید فراموش کرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57073
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ |

رابطه عطر با سلامتی انسان که هرگز نباید فراموش کرد

عطر و اسانس با سلامتی انسان رابطه دارد ؟! بررسی های تازه نشان داده است، که یکی از مهم ترین و با ارزش ترین نعمت های خدا در جسم انسان حس بویایی است؛ چرا که این حس باعث جلوگیری از خطرات ناگهانی مانند بوی گاز می شود و از سویی دیگر؛ با استشمام بوی خوب می توانیم خاطرات و احساسات زیبایی را برای خود مرور کنیم.
رابطه عطر با سلامتی انسان که هرگز نباید فراموش کرد

عطر و اسانس با سلامتی انسان رابطه دارد ؟! بررسی های تازه نشان داده است، که یکی از مهم ترین و با ارزش ترین نعمت های خدا در جسم انسان حس بویایی است؛ چرا که این حس باعث جلوگیری از خطرات ناگهانی مانند بوی گاز می شود و از سویی دیگر؛ با استشمام بوی خوب می توانیم خاطرات و احساسات زیبایی را برای خود مرور کنیم. با این حال بسیاری از مردم در هنگام خرید به جای ارتباط بر قرار کردن با رایحه عطر و بدن شان به قیمت و شکل و شمایل ادکلن بیشتر دقت می کنند و با تفکر اشتباه که هرچه قیمت ادکلن گران تر باشد پس ماندگاری آن طولانی تر خواهد بود و این در حالی است که راز ماندگاری عطرها چیز دیگری است. عطرها، ادکلن ها و هر ماده خوشبو کننده برای بدن در عین اینکه می تواند مضر باشد، اما برای سلامتی انسان از هر لحاظ جسمی، روحی اخلاقی،روانی و غیره می تواند مناسب و عالی هم باشد. فقط کافی است که بدانیم هرم بویایی عطرها چیست و نقش نت ها را در عطرها بشناسیم تا با کمی صبر و حوصله بتوانیم انتخاب خوبی برای خود داشته باشیم.

عطر و اسانس

مضرات عطر و ادکلن برای انسان

  • حساسیت های پوستی ( خارش ، قرمزی، کبودی …)
  • عطسه های مکرر
  • اختلال در تمرکز و حافظه
  • حالت تهوع
  • سردردهای میگرنی: معمولا ادکلن هایی با رایحه های تلخ و تند باعث ایجاد سردرد های میگرنی می شوند.
  • خارش و سوزش گلو
  • خطرناک برای خانم های باردار: احتمال آسیب به جنین مخصوصا در ماه های اول و ماه های پایانی به همین دلیل قبل از استفاده از هر گونه خوشبو کننده حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • اختلال در خون رسانی به قسمت های مختلف بدن
  • سرگیجه
  • کهیر

با این حال بسیاری از مردم در هنگام خرید عطر و ادکلن عجالت به خرج داده و با دقت و حوصله خرید نمی کنند در این صورت احتمال وقوع هر کدام از موارد فوق وجود دارد.

از طرفی دیگر موارد فوق از فردی به فرد دیگر متفاوت است. چرا که یک رایحه برای یک نفر خوب است و برای دیگری بد؛ به همین دلیل نمی توانیم برای همه افراد نسخه و پیشنهادی مانند خودمان بپیچیم بهتر است اجازه بدهیم تا بتواند خود انتخاب کند.

عطر و اسانس

عطر درمانی – آروماتراپی – ماساژ درمانی – مدیتیشن

درحقیقت می توان گفت هر چهار مورد معنی یکسان دارند با عمل های شبیه به هم. عطر درمانی یا همان آروماتراپی یکی از بهترین راه های کنترل استرس و دریافت انرژی برای به آرامش رسیدن است. از آنجایی که هر عطری با توجه به هرم بویایی و نت مخصوص به کار رفته اش مورد تایید شخص قرار می گیرد، در هنگام خرید عطر حتما باید با هدف انتخاب کنید. این کار باعث می شود که شما هزینه ای اضافه پرداخت نکنید. در زیر به برخی از ادکلن ها با هدف مشخص اشاره شده است :

  • عطر هایی که باعث آرامش در انسان می شوند: ادوپرفیوم مردانه کازموراتی که یک برند ایتالیایی است. ادوپرفیوم زنانه بلوم که باز هم یک برند ایتالیایی معروف به گوجی است. ادوپرفیوم مردانه ۱۸۲۸ متعلق به یک برند فرانسوی است. ادوپرفیوم نرولی پورتوفینو که یک نوع یونی سکس محسوب می شود؛ چرا که هم برای آقایان است و هم برای خانم ها. این ادوپرفیوم یک برند آمریکایی و مخصوص تام فورد است. یکی از دلرباترین محصولات تام فورد که طرفداران بی شمار زوجین را به خود اختصاص می دهد.
  • عطرها و ادکلن های اسپرت و ورزشی : عطر خنک بوگارت مدل استوری گرین که مناسب برای آقایان می باشد. عطر مردانه دانهیل مدل دیزایر بلو عطری شیرین اما خنک است. ادوتویلت زنانه آدیداس که محصول آمریکا است طبع آن گرم اما شیرین است. ادوپرفیوم زنانه مدل سدیوس که یکی از معروف ترین ادکلن های برند گریل بلک است که ساخت کشور ایران است.
  • عطرهایی مناسب برای جمع های رسمی مانند مهمانی های شبانه، جلسات کاری: ادکلن کرید اونتوس زنانه، ادکلن معروف کوکو شنل مادمازل که یکی از معروف ترین ادکلن های زنانه محسوب می شود و همچنان در بین خانم ها دارای طرفداران خاص خود می باشد. ادوتویلت جورجیو آرمانی که از معروف ترین ادوتویلت های مردانه محسوب می شود. پرفیوم دی هرمس که از گروه ادکلن های هرمس می باشد مخصوص آقایان برای جلسات رسمی و اداری خودشان.
  • عطرها و ادکلن هایی که مخصوص هر فصل هستند: از آنجایی که هر فصل دارای مواد خوشبو کننده خود می باشد؛ انتخاب ما در هر فصل می تواند مدیریت خوبی بر روی شرایط مالی ما داشته باشد. به عنوان مثال: هیچوقت از ادکلن های مخصوص فصل بهار برای فصل زمستان و حتی بالعکس استفاده نکنید؛ چون این کار دقیقا به شما خستگی منتقل می کند و انرژی رایحه شما را کسی متوجه می شود که در مکان حاضر می شود. پس حتی المقدور حتما از ادکلن های مخصوص خود استفاده کنید.
  • عطرهایی که باعث ایجاد انرژی و شادی در افراد می شوند: گیاهانی مانند گل یاس، گل ارکیده، شمعدانی و بوگونیا از گیاهانی هستند که وقتی با اسانس و الکل ترکیب می شوند می توانند یک رایحه خوشبو شادی بخش تولید کنند. رزمانی رویال آمبر یکی از پرفروش ترین اما قدیمی ترین ادکلن های انرژی بخش می باشد.

عطر و اسانس

         نکات مهم در هنگام استفاده و خرید عطرها و ادکلن ها

  • اسپری نکردن مستقیم بر روی پوست : اگر پوست شما حساس است به هیچ عنوان ادکلن و عطرها را به طور مستقیم بر روی پوست خود اسپری نکنید. چرا که باعث می شود تا پوست شما ملتهب، قرمز باشد. از سویی دیگر باعث تحریک پذیری سیستم تنفسی می شود. بهترین قسمت های بدن برای اسپری کردن هر نوع مواد خوشبو کننده جاهای نبض دار بدن است مانند پشت گوش، مچ دست، نبض گردن است.
  • دشمنی تعرق زیاد و ادکلن زیاد: اینکه یک نفر با تعرق زیاد از بدن خود مشکل دارد راه حل آن مصرف زیاد ادکلن و اسپری در رایحه های متفاوت نیست . این کار باعث می شود که عطر شما با عرق بدن ترکیب شده و رایحه بدبویی از خود تولید کند . بهتر است که به پزشک مراجعه کرده و تعرق بدن خود را کنترل نمایید.
  • تمدید کردن عطر و ادکلن به فاصله هر ۳ ساعت یا ۴ ساعت : هر ادکلنی حتی از نوع گران ترین آن باید حداقل بعد از ۳ ساعت و حداکثر بعد ۵ ساعت حتما تمدید شود. به یاد داشته باشید اگر با این فاصله زمانی مجدد اسپری کنید ماندگاری و پخش بوی آن طولانی تر خواهد شد.
  • پاف زدن فراوان: اگر شما با این دید که تعداد پاف زدن اسپری زیاد باشد؛ پس ماندگاری عطر هم بیشتر خواهد شد کاملا اشتباه می کنید؛ چرا که این کار فقط برای شما هزینه برمی دارد. در واقع به صورت استاندارد شما اگر ۲ تا پاف اسپری هم بزنید خوشبویی برای شما کاملا ایجاد می شود.
  • انتخاب درست عطر : در هنگام انتخاب عطر از نظرات دیگران هم به عنوان پیشنهاد استفاده کنید این کار باعث می شود تا دامنه اطلاعات شما بیشتر شود اما الزاما همان را نباید بخرید چرا که هر شخص شرایط جسمی مخصوص به خود را دارد. از سویی دیگر اگر هنگام خرید عطر و ادکلن برای ۶ رایحه بیشتر وقت نگذارید قدری زمان بگذرد و دوباره اقدام به انتخاب کنید به یاد داشته باشید که اولین بویی که به مشام شما می رسد اگر از آن لذت بردید همان عطر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. و این موضوع دقیقا به صورت برعکس هم اتفاق می افتد.

عطر و اسانس

      رابطه عطر و سلامتی انسان

  • رایحه خوش از انسان: با عطر و ادکلن و هر ماده خوشبو کننده هر فردی می تواند حس خوشبویی را تجربه کند این موضوع در سلامتی روان شخص تاثیر فراوان دارد چرا که ارتباط مستقیم با اعتماد به نفس شخص دارد. استفاده روزانه و مرتب از ادکلن ها و عطرها می تواند ماندگاری یک رایحه را طولانی تر کند و این کار نقش موثری در ایجاد ارتباط راحت تر با اطرافیانش می شود.
  • تقویت انرژی مثبت: از آنجایی که هر رایحه ای دارای خواص مربوط به خود است می توان گفت که عطر ها و ادکلن ها ارتباط مستقیم با تفکر و انرژی مثبت شخص دارد. به عنوان مثال می توان گفت ادکلن هایی که دارای رایحه ای خاص مانند اسطوخودوس هستند باعث تقویت حس آرامش و انرژی مثبت در فرد می شود . برای افرادی که دارای استرس و اضطراب شدید هستند ادکلن هایی که دارای رایحه اسطوخودوس هستند بهترین انتخاب محسوب می شود.
  • ایجاد حس سلامتی در فرد: رایحه خوش نقش مهمی در سلامت روحی، روان و حتی جسمی انسان دارد . همچنین اولین تاثیر مثبت آن تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس شخص است . پیشنهاد می شود حتما از ادکلن هایی استفاده کنید که به آنها حس مثبت و زیبایی دارید چرا که به شدت روی شخصیت شما تاثیر می گذارد.
  • درمان بی خوابی، بدخوابی و کم خوابی : همان طور که قبلا هم اشاره شده است یکی از اساسی ترین موارد استفاده از عطرها و ادکلن ها در ماساژ درمانی ها می باشد. رایحه های گل های شرقی و مرکبات بهترین نقش را در نت های شیرین و آرامش بخش دارند. به عنوان مثال معروف ترین رایحه ای که باعث حس آرامش و ریلکس شدن را می دهد رایحه اسطوخودوس می باشد. به همین دلیل در ماساژ درمانی ها استفاده می شود. همچنین این رایحه در ادکلن ها و عطرها به شدت تاثیر زیادی در خواب انسان دارد.
  • تاثیر مثبت بر روی قوای جنسی فرد: یکی از اثرات مهم ادکلن ها و عطر ها این است که تاثیر بسیار مهمی بر روی قوای جنسی فرد دارد. پس بهتر است اگر دارویی را مصرف می کنید حتما برای انتخاب عطر و ادکلن با پزشک مربوط به خود مشورت کنید. تا بتواند به شما در این مورد و انتخاب ادکلن و رایحه ای مناسب مشاوره بدهد.
  • کاهش سردرد های میگرنی : اگر ادکلن شما با رایحه های گل یاس، نرگس، اسطوخودوس و روغن های مختلف ترکیب شده باشد این رایحه ها به دلیل داشتن بوی آرامش بخش باعث کاهش سر درد های میگرنی خواهد شد.

شرکت عطر و اسانس پدر خوانده با توجه به سابقه چندین ساله خود آماده هر گونه مشاور و راهنمایی برای همه شما عزیزان می باشد.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.