رأی قوی به دولت مردمی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 49496
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ |
«رسالت» جلسه رأی اعتماد مجلس به وزرای کابینه رئیسی را بررسی کرد

رأی قوی به دولت مردمی

در پنجمین روز بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، مجلس روز چهارشنبه تکلیف کابینه حجت‌الاسلام رئیسی را مشخص کرد. در آغاز جلسه علنی، برنامه صبح و عصر مجلس اعلام شد.
رأی قوی به دولت مردمی

مصطفی هدایی
در پنجمین روز بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، مجلس روز چهارشنبه تکلیف کابینه حجت‌الاسلام رئیسی را مشخص کرد. در آغاز جلسه علنی، برنامه صبح و عصر مجلس اعلام شد. بر اساس این برنامه ادامه بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت، بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو، بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، دفاع پایانی رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی و رأی گیری درباره وزرای پیشنهادی در دستورکار قرار گرفت. 
 وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستان ضرغامی
عزت‌الله ضرغامی،رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی و از چهره‌های شناخته شده در سال‌های اخیر به خاطر فعالیت گسترده در شبکه‌های اجتماعی و تعامل با شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، هنری و … کاندیدای حضور در وزارت میراث فرهنگی شده است. این وزارتخانه جوان که در دولت دوم روحانی از سازمان به وزارتخانه تغییر پیدا کرد، پتانسیل بسیار بالایی برای ارزآوری و تأمین بخش قابل توجهی از بودجه کشور را دارد. توجه به این حوزه از سوی دولت و نظام جمهوری اسلامی، ایران را در صدر مقاصد گردشگری به ویژه گردشگری فرهنگی قرار خواهد داد. به نظر می‌رسد، هدف ابراهیم رئیسی از معرفی ضرغامی، موفقیت او در ارتباط گیری با بخش های مختلف جامعه و تجربه او در رسانه و ارتباطات است. 
ضرغامی صبح چهارشنبه به دفاع از برنامه خود پرداخت و اظهار داشت: «حکایت آسیب‌های امروز ما در حوزه مدیریت کشور این است که دنبال پاسخ‌های ساختاری و کلیشه‌ای‌ای به جدی ترین مشکلات کشور می‌رویم و هرچند کارمان را راه می‌اندازد ولی چون به این روش عادت کرده‌ایم مردم دیگر این را از ما نمی‌پذیرند و به دنبال کارهای تحولی و بزرگ و برهم زدن ساختارهای پوسیده و کارآمد که مثل بختک بر سر مردم آمده هستند در حالی که دیگر این تفکر تحولی تبدیل به کارهای محدود و نقطه‌ای شده است در حالی که باید سکه رایج در نظام جمهوری اسلامی باشد.»
ضرغامی با بیان اینکه وزارتخانه جدیدالتأسیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک وزارتخانه بسیار مهم است  و هرکدام از این بخش‌ها ظرفیت یک وزارتخانه مستقل دارند ولی به جهت هم‌پوشانی باهم قانونگذار آن‌ها را در قالب یک وزارتخانه آورده تا از ظرفیت‌هایشان استفاده شود، گفت: «بسیاری از حوزه‌های مهم و اساسی کشور مرتبط با این وزارتخانه است و شاید دلیل پذیرفتن این مسئولیت غیر از تجربه مدیریتی و فرهنگی آن است که بخش زیادی از این مجموعه‌ها در وزارت ارشاد بود. میراث فرهنگی و معاونت زیارتی و سیاحتی در وزارت ارشاد بود و من هم در معاونت امور استان‌ها و امروز مجلس با این حوزه‌ها آشنایی دارم ولی بسیاری از نهادهای مختلف کشور باید همکاری داشته باشند تا نگاهی ملی و فرابخشی برای دیدگاه بلند دولت ایجاد شود.»
وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: «نگاه من به اضلاع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مساوی، متعادل و ترازمند است و هیچ‌کدام بر دیگری ارجحیت ندارد. این سه قسمت مکمل‌‌اند، وابسته به هم هستند  و هم‌افزایی با هم دارند. برنامه‌ام را در ۳۰صفحه تقدیم نمایندگان کرده‌ام که در آن هم وضعیت موجود را بیان و هم نقاط قوت و ضعف و تهدید و قدرت را در آن بعد از جلسات مکرر با جدی‌ترین کارشناسان، اساتید دانشگاه، نخبگان و افراد با تجربه در حوزه وزار‌خانه و جبهه انقلاب، بیان کرده‌ام. چون نمایندگان نکات بسیار خوبی را به لحاظ ملی، استانی وبخشی مطرح کردند ۶۴ محور مهم را استدلال و ۲۸ پیشنهاد جدید و ارزشمند را استخراج کرد، که در اختیار کمیسیون ها قرار می گیرد.»
اوجی از بدنه نفت برای وزارت نفت آمد
مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت خبر داد و گفت: اوجی برای رسیدگی به وضعیت تراز گازی، تکمیل طرح‌های تولیدی و نگهداشت میادین مختلف دارد.
 موافق وزیر پیشنهادی نفت/حسین زاده: وزارت نفت قرارگاه جنگی کشور است/«اوجی» از بدنه نفت بوده و هست
حسین حسین زاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس دیروز اظهار داشت: وزرات نفت نه تنها یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصاد کشور بلکه قرارگاه جنگی کشور است. وزارت نفت، وزارت اقتصاد، اشتغال و حتی وزارت فرهنگ ما هم هست و اکنون ۱۱۳ سال از عمر آن و وابستگی ما به نفت می‌گذرد و باید فرمانده این قرارگاه فردی توانمند، متخصص، جهادی و انقلابی باشد. روند رشد مهندس اوجی در نفت از پایین به بالا بوده است و شخصی از بدنه نفت بوده و هست.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه به پاکدستی، امین بودن و داشتن روحیه انقلابی اوجی شهادت می‌دهم و ایمان دارم، گفت: وزارت نفت از افرادی پاکدست و متخصص در حوزه‌های مختلف تشکیل شده که قطعا به اوجی کمک می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه وزارت نفت به نوعی وزارت فرا دولت‎ها است، خاطرنشان کرد: وزیر نفت وزیر اول اقتصاد کشور ما است و اوجی می تواند
با پاکدستی و مظلومیت اش بهترین رأی را از مجلس بگیرد. اوجی دومین وزیر نفت بعد از انقلاب است که در حوزه نفت و گاز متخصص بوده و در واقع چالش اصلی ما یعنی نداشتن متخصص در این وزارتخانه به نوعی رفع می شود.
 موافق وزیر پیشنهادی نفت حبیب‌زاده: اوجی از بدنه صنعت نفت و آشنا به مشکلات آن است
انور حبیب‌زاده نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: اوجی فردی توانمند بوده و از شجاعت فوق‌العاده‌ای در مدیریت صنعت نفت برخوردار است. وزیر پیشنهادی نفت خودش از بدنه صنعت نفت و آشنا به مشکلات آن است و به دلیل تجربه طولانی در این حوزه می‌تواند مؤثر واقع شود.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد انرژی اولیه مورد نیاز در داخل از نفت و گاز تأمین می‌شود، تصریح کرد: اهداف و استراتژی‌های مهم این بخش اهمیتی بالا دارد و در روابط خارجی کشور نیز تأثیر گذار است. بر این اساس، رسیدن به اهداف مهم این حوزه مستلزم برنامه‌ریزی درست و اصولی است که وزیر پیشنهادی نفت دارای برنامه و توانمند برای اجرای آن است.
الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز پارلمان، در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در مخالفت با این گزینه پیشنهادی، طی سخنانی اظهار داشت: آنچه که برای ما در این سال‌های اخیر بیش از همه اهمیت پیدا کرده است، این است که مردم به یک جریان انقلابی پاکدستی اعتماد کردند و از مجلس، دولت و شوراها انتظار دارند که جریانات اداره کشور بر این مدار حرکت کنند. به همین دلیل دوستان اگر ملاحظه فرموده باشند بنده در مخالفت و موافقت‌ها بیش از آنکه به کارآمدی افراد نگاه کنم -که طبیعتا اینها در کمیته‌های تخصصی دولت بررسی شده است- به سلامت افراد و پاکدستی آن‌ها حساسیت نشان داده‌ام.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجالس گذشته بحث جدی بین ما و دوستان ما وجود داشت که این حیف و میل، حیفش بدتر است یا میلش؟ تا میل نباشد حیف نیز اتفاق نخواهد افتاد.امروز در کشور «نفوذ» از پنجره فساد به کشور وارد شده است؛ اگر امروز فخری زاده‌های ما را می‌زنند به دلیل فساد در نقطه‌هایی است که باید روی آن رصد کرد هیچ تعارفی هم نکنیم.
نادران ادامه داد: بنده چند نکته را به ایشان (وزیر پیشنهادی نفت) گفتم برای اینکه بدانند من چه می‌دانم اما متأسفانه ایشان نگرفتند. به ایشان گفتم لیست اموال شما در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، دیدید؟ که گفت خیر ندیدم! به او گفتم چه دارید؟ گفت شما چه می‌دانید؟ گفتم من می‌پرسم شما چرا می‌گویید؟ گفت سه آپارتمان در هروی که یکی آپارتمان همسرم است از ارث پدر ایشان بوده و یکی هم برای پسرم است. گفتم من از مراجع ذیصلاح استعلام گرفتم و ۹ مورد از اموال ایشان را در دو برگه کاغذ استعلام گرفتم. کسی که به این صراحت خلاف واقع می گوید در جاهای دیگر هم همین گونه خواهد بود.
مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت، گفت: انتخاب وزرا با رئیس جمهور و اعتماد به آن‌ها با مجلس است؛ محصولات آنچه که ما امروز می‌کاریم یا می‌گماریم مردم در ۴ سال آینده برداشت خواهند کرد بنابراین این نشان از اهمیت سنگینی است که امروز بر دوش ما است. رسالت امروز مجلس مردمی نه توجیه تصمیمات دولت و نه تضعیف عملکرد آن است بلکه تعامل برای تکامل است. 
عسگری تصریح کرد:در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی، وضعیت کرونایی و آغاز گام دوم انقلاب پیشنهاد می کنم برای ترازیابی وزرا در کنار شاخص‌هایی همچون تخصص، تعهد و تجربه معیار تناسب نیز لحاظ شود. آقای اوجی مانند اغلب وزرا دارای تخصص و تعهد مطلوبی است اما مسئله اصلی سنجش تناسب گزینه پیشنهادی با شرایط موجود و اولویت‌های این وزارتخانه‌ها است، تجربه ایشان بیشتر در حوزه گاز
 می باشد ولی مسئله اصلی ما در بحث تحریم نفتی می باشد.
 وزیر پیشنهادی نفت: در وزارت نفت با پاکدستی خدمت کردم
جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت، پس از شنیدن دیدگاه‌های نمایندگان موافق و مخالف خود در دفاع از برنامه‌های خود برای وزارت نفت، گفت: در پیشگاه خداوند متعال و شما نمایندگان اعلام می‌کنم غیر از آنچه من به عنوان دارایی خدمت آقای رئیسی اعلام کردم؛ هرگونه دارایی دیگر که در فضای مجازی به بنده نسبت دادند به خودشان داده شود. ۲۴ و ۲۵ سالی که در وزارت نفت بودم و سال‌هایی که در خدمت آقای مخبر بودم با پاکدستی خدمت کردم و فردی فساد ستیز هستم. قصد قربت کردم فساد را از این وزارتخانه از بین ببرم.
وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: اصلاح شرایط و بازگردا ندن لکوموتیو 
صنعت نفت و بازگشت آن به ریل مناسب نیازمند اقدام جهادی است.
بر اساس این گزارش اخذ رأی اعتماد برای جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت بعد از اتمام بررسی صلاحیت سایر وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد.
 علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو در گوته آزمایش 
نوبت بعدی بررسی برنامه‌ها به علی اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزارت مهم نیرو رسید. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تأیید برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: تشریح استراتژی‌های حکمرانی در بخش آب، شفاف سازی اجرای طرح‌های انتقال آب
 بین حوزه‌ای، افزایش ظرفیت برق کشور و جلوگیری از خاموشی ها توسط محرابیان مهم است.
همچنین سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برنامه‌های آقای محرابیان درباره مدیریت تنش آبی، طرح‌های احیا و تعادل بخشی تالاب‌ها و دریاچه‌ها، افزایش ظرفیت برق تجدیدپذیر، بهبود شاخص‌های بهره‌وری شبکه برق روستایی و… قابل دفاع است. 
موافق وزیر پیشنهادی نیرو رحیمی:مدیریت منابع آب از مهم‌ترین برنامه‌های محرابیان است
عبدالعلی رحیمی نماینده مردم سروستان در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: مدیریت منابع آب، احقاق حق ایران درباره حقآبه آب و برق، توسعه نیروگاه‌های پراکنده، کنترل و راه اندازی نیروگاه‌ها و کمک به بخش خصوصی از جمله برنامه‌های مهم محرابیان است. اخیرا کشور ما با مشکل خاموشی‌های گسترده مواجه بود. در دنیا گفته می شد که ما بعد از ۴۰ سال در تأمین برق مشکل داریم. بخشی از دلیل، آن بود که برخی نیروگاه‌ها به خاطر تفکر غیرجهادی و غیرانقلابی خاموش بودند و حق آن‌ها را نداده بودند. وی تصریح کرد: نمایندگان در بیان مخالفت هایشان
 آبروی مؤمنان را در هم در نظر بگیرند. ما حق نداریم در بررسی صلاحیت‌ها چنین برخوردی داشته باشیم. بدانید که اکنون مجلس در آزمون بزرگی قرار دارد. ما در آستانه گام دوم انقلاب هستیم و همین مجلس جوان انقلابی زمینه ایجاد دولت جوان انقلابی را فراهم کرده است. کمک کنیم تا هر چه سریع تر کابینه ایجاد شود البته که ما چک سفید امضا هم دست کسی نمی‌دهیم. محرابیان مردی از جنس مردم و دردآشنای مردم، بدون حاشیه و اهل تعامل است. کسی که جرئت داشت در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط سکاندار وزارت نیرو شود.
موافق وزیر پیشنهادی نیرو
محمدنژاد: عملکرد محرابیان در پروژه‌های «مهر ماندگار» نشانه تسلط وی بر حوزه آب و برق است
پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: بخشی از تحصیلات آقای محرابیان مرتبط با مأموریت‌های وزارت نیرو است و ما نیز در حال تعیین مدیر هستیم و مدیر باید داشته‌های سازمان زیر مجموعه خود را بشناسد و برای آن برنامه داشته باشد و آقای محرابیان این ویژگی را دارد.
وی با اشاره به سابقه وزیر پیشنهادی در حوزه نیروگاه‌سازی در زمان مسئولیت دستیار ویژه رئیس جمهور در دولت دهم گفت: ایشان در طرح مهر ماندگار حدود ۱۳ پروژه نیمه تمام نیروگاهی را تکمیل کرد که ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد و ۳۸ طرح سدسازی را با آورده ۱۲ هزار مترمکعب به سبد ذخیره آبی کشور مدیریت کرد. محرابیان با پروژه‌هایی که در آن دوران اجرا کرد افراد تحت پوشش شبکه آب و برق کشور را از ۲۲ میلیون نفر به ۲۴.۵ میلیون نفر رساند که نشان از توان حرفه‌ای و تخصصی ایشان دارد.
حسین حق وردی نماینده مردم شهریار پارلمان به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو  اظهار داشت:  ایشان دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت در مقطع کارشناسی می باشند، در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته اقتصاد در دانشگاه تهران بوده و  تحصیلات دکترا خود را در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گذرانده است، بر این اساس سوابق تحصیلی ایشان مرتبط با حوزه وزارت نیرو نمی باشد، البته به غیر از پایان نامه دکترای ایشان که آن هم بیشتر محوریت اقتصادی داشت.
حق وردی گفت: ما در حوزه وزارت نیرو تحصیل کرده هایی داریم که هم از وضعیت کنونی وزارت نیرو ناراضی هستند و هم تحصیلات مرتبط دارند و دارای برنامه های مناسب مدیریتی برای این وزارتخانه هستند، فرد معرفی شده برای اداره این وزارتخانه صاحب تحصیلات مرتبط با این حوزه نمی باشد. سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان نیز مرتبط نیست، وی در دولت های نهم و دهم وزیر صنایع و معادن بودند، تحصیلاتشان هم مرتبط با این حوزه بود، اگر اصراری برای معرفی وی بود باید به عنوان وزیر صنعت معرفی می شدند، وی با ساختار و تشکیلات وزارت نیرو آشنایی ندارد، آشنا شدن وی با با ساختار دیوانی و نظام ها و زیر نظام ها، قوانین و مقررات وزارت نیرو زمان بر است و این موضوع برای مجموعه وزارت نیرو آسیب بزرگی است.
امیرحسین بانکی پورفرد نماینده مردم اصفهان در مخالفت با وزیر نیرو، اظهار داشت: مجلس در این چند روز نشان داد که نسبت به اعتماد بسیار جدی است و این مصداق بارز حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی است چرا که مجلس وضعیت وزرا را شناسایی می کند.
وی با بیان  اینکه دلیل مخالفت با محرابیان برای تصدی وزارت نیرو در سه حوزه کارنامه، برنامه و آب است، افزود: انتقاداتی به کارنامه آقای محرابیان در وزارت صنایع است و آن عزل بی مورد مدیران انقلابی و کارآمد بوده است که البته در این زمینه جلساتی با ایشان برگزار و توضیحاتی ارائه شد.
 موافق وزیر پیشنهادی نیرو/ محرابیان دارای کارنامه درخشانی است
 حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده عسلویه در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: وزیر پیشنهادی دارای کارنامه اجرایی و مدیریتی درخشانی دارد، محرابیان شخصیتی است که در دو مرحله از مجلس رأی اعتماد گرفته است و امروز برای سوم بار  برای وزارت انتخاب خواهد شد، ایشان وزیر صنایع و معادن و دستیار ویژه رئیس مجمهور و مجری طرح مهر ماندگار است، آن هایی که در بحث سابقه مدیریتی این شخصیت سخن می گویند توجه کنند وی ۹۰۰ طرح و پروژه اثرگذار را به اتمام رساند.
نماینده مردم دیر گفت: وی ریاست ستاد تبصره ۱۳، مجری نوسازی ناوگان خودرویی کشور، عضو شورای عالی فنی کشور، عضو شورای عالی پول و اعتبار و ده‌ها مسئولیت بزرگ در کارنامه درخشان دارد، علاوه بر این‌ها تحصیلات دانشگاهی وی با وزارتخانه پیشنهادی ارتباط کامل دارد، وی دانشجوی اقتصاد در مقطع دکترا در آستانه دفاع از پایان نامه می باشد و موضوع پایان نامه ایشان «آزاد سازی تعرفه برق در رشد اقتصادی و رفاه خانوار با رویکرد اقتصاد مقاومتی است». اتمام ۱۳ طرح نیمه تمام نیروگاهی و اتمام ۳۸ طرح نیمه تمام سد، افزایش ذخیره آب کشور، اتمام ۱۲ شبکه فاضلاب و افزایش تحت پوشش قرارگرفتن جمعیت شهری و…فقط بخشی از اقدامات ایشان است. محرابیان درد و مشکلات مردم را خوب می داند و با نمایندگان مردم در مجلس برای رفع مشکلات تعاملا ت خوبی دارد.
 وزیر پیشنهادی نیرو: باید کارگاهی به وسعت ایران برای ساختن کشور بنا کنیم
در پایان اظهارات موافقان و مخالفان علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو  در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی این وزارتخانه گفت: این سومین بار است که مفتخرم برای کسب رأی اعتماد در محضر نمایندگان مردم حضور پیدا کنم. در دو هفته گذشته طی جلساتی که داشتیم نمایندگان به طور دقیق و موشکافانه نظرات خود را مطرح کردند و در صورت کسب رأی اعتماد تمام این نظرات را در دستور کار وزارتخانه قرار خواهم داد.  وی ادامه داد: در حالی دولت کار خود را شروع می‌کند که قطعی های برق موجب مشکلات برای مردم شده است و از این بابت ضرر و زیان زیادی به تولید کنندگان وارد شده است و باعث بیکاری و افزایش نرخ کالاهای تولیدی شده است. مکلفیم علاوه بر جبران
 عقب ماندگی ها طوری برنامه ریزی کنیم که در افق بلند مدت دیگر قطعی برق نداشته باشیم. باید کارگاهی به وسعت ایران برای ساختن آن بنا کنیم و تمامی کاستی ها را جبران کنیم. در برنامه ششم مجلس اهداف خوبی را در نظر گرفته بود که به آن نرسیدیم بنابراین مکلفیم علاوه بر جبران عقب‌ماندگی‌ها طوری برنامه‌ریزی کنیم تا در افق بلند مدت 
قطعی آب و برق نداشته باشیم. 
وی تأکید کرد: در زمان معرفی به مجلس برنامه ای تدوین کردم که شامل حصول اطمینان از تأمین آب و برق پایدار، ارتقا حکمرانی آب با مبانی عدالت، شفافیت و قانون مداری، بهبود اقتصاد آب و برق با اولویت افزایش بهره‌وری و راندمان، ارتقا سطح پژوهش و فناوری با تکیه بر ساخت داخل ، بهبود فضای کسب و کار در آب و برق با تکیه بر بخش مردمی و مردمی‌سازی این صنعت است. مهم‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی انقلابی، پاک، دانش آموخته و فرهیخته است.
 تلاش گزینه ورزش و جوانان برای رأی اعتماد گرفتن از مجلس
سیدحمید سجادی، گزینه حجت الاسلام رئیسی برای وزارت ورزش و جوانان کار سختی پیش رو داشت. کمیسیون فرهنگی مجلس صلاحیت وی را برای تصدی این پست رد کرد. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در قرائت گزارش این کمیسیون درباره صلاحیت آقای سجادی گفت: ۵۵ درصد برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اسناد بالادستی مطابق نیست، ۶۰ درصد این برنامه ها همسو نیست و در ۱۶ درصد برنامه ها به این اسناد اشاره ای نشده است.
اکثریت آراء کمیسـیون فرهنگی با توجه به وجود برخی ابهامات و توضـیحات شـفاهی در برنامه ها، صلاحیت آقای سید حمید سجادی را رد کرد. اما در ادامه قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی، نمایندگان مخالف و موافق به بیان دیدگاه های خود پرداختند. 
محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد  در مخالفت با وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: آقای سجادی اینجا اعلام کنند که چه زمانی یک قدم برای ورزش برداشتند؟ با رأی ندادن به سجادی ثابت خواهید کرد که مشی مجلس دفاع از آرمان‌های امام، انقلاب و شهدا است نه دفاع از ایرانمال، سایپا، پرشین خودرو.
وی افزود: در دوران مدیریت آقای سجادی هیچ‌گونه تحولی در ورزش ایجاد نشده است. زمانی که معاون قهرمانی وزارتخانه بودند دو نفر از دوستان تاجر خود را در دو فدراسیون مهم مسئولیت دادند که هنوز چهار فدراسیون ما در حال تعلیق است. 
نماینده مردم فیروزآباد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره انتخاب افراد سالم و عاری از فساد در مسئولیت های مختلف افزود: نمی خواهیم
 یک وزیر برای دولت لیبرال ، ناکارآمد و ناامید انتخاب کنیم بلکه باید از انتخاب افرادی که خود شائبه فساد، رانت و تخلفات مالی گسترده دارند، پرهیز کنیم که این فرمایش رهبری برای ما حجت است.
وی با اشاره به رفتارهای محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دورها نتخابات ریاست جمهوری در مناظرات انتخاباتی گفت: آقای سجادی دارای کارنامه ۳۰ ساله در حوزه ورزش است و در حال حاضر نیز مشاور آقای مهرعلیزاده در فدراسیون زورخانه ای هستند، چرا چشم مان را روی واقعیت ها می بندیم؟
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه کشور در یکی از حساس ترین برهه های تاریخی خود قرار دارد ادامه داد: در حال حاضر در دوران پسادولت لیبرال بی تدبیر ناامید قرار داریم و امروز حق اشتباه کردن در انتخاب کابینه نداریم. همانطور که مردم در انتخابات تشخیص درستی بود و مدیریت کشور را به دست یک جراح انقلابی سپردند، اکنون نوبت ما نمایندگان است که با انتخاب یک وزیر پاک دست، انقلابی و مردمی که شاخص های دولت های انقلابی است، قوای مجریه، قضائیه و مقننه را بالانس کنیم. فروردین افزود: زمانی که جنگ به پایان رسید آقای سجادی ۱۹ ساله بود، در حالی که شما می توانید شهادت دهید در کنار رزمندگان، چند جوان ۱۳ ساله پرپر شدند و حتی پس از جنگ نیز یک بار موضع انقلابی نداشته است. مجلسی که ترکیبش از روحانیون مبارزه، رزمندگان ایثارگر، فرزندان شهدا تشکیل شده نباید به فردی که حتی یک ساعت ایثارگری ندارد، اعتماد کند.
وی با بیان اینکه آقای سجادی در بزنگاه ها موضع شفافی نگرفته است، تاکید کرد: مجلس امروز باید پاسخ شفافی به خواصی که از بیرون مجلس برای نمایندگان تعیین تکلیف می کنند، داشته باشد و رأی مجلس انقلابی که مورد تاکید رهبر انقلاب است، خریدنی نیست. من خاک این ورزش را خوردم، اگر شما دلتان برای این ورزش می سوزد، من جگرم برای ورزش می سوزد.
 موافق وزیر پیشنهادی ورزش
کوچکی نژاد: جامعه ورزشی از معرفی سجادی برای وزارت ورزش خوشحال است
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت   د ر مجلس در موافقت با وزیر  پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: رئیس فراکسیون ورزش مجلس اینجا حضور پیدا کرد و انتظارمان این بود که نقد عمیقی از برنامه‌های جناب دکتر سجادی ارائه دهند اما جز شعار و تهمت چیز دیگری نبود.
وی افزود: مردم حرف های ما را می شنوند و باید دقت کنیم و باید برنامه وزرا را بر اساس آئین نامه داخلی مورد بررسی قرار دهیم و در پایان رأی بدهیم.
کوچکی نژاد با اشاره به نطق مخالفان سجادی در صحن علنی مجلس، گفت: اولین بار است که یک فرد ورزشی و متخصص و قهرمان ملی و در میدان ورزشی تلاش کرده و قهرمان شده قرار است وزیر شود و کل جامعه ورزشی را خوشحال هستند.
کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به موفقیت های سجادی در حوزه بخش خصوصی عنوان کرد: او می تواند ایران را در حوزه بین الملل ارتقا دهد و و در ورزش تخصص دارد همچنین در برنامه های خود به ورزش همگانی توجه ویژه ای کرده و ورزش بانوان را نیز مد نظر قرار داده است. سند استعدادیابی ورزشی در برنامه های سجادی تدوین شده که می تواند از افرادی که استعداد ورزشی بوده اما امکانات ندارند حمایت کند همچنین او توانایی ایجاد تحول در حوزه باشگاه داری را دارد. موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان
وحیدی: سجادی یک چهره ورزشی و متخصص است
محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس و در جریان بررسی برنامه‌‌ها و صلاحیت سیدحمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در موافقت با وی اظهار داشت: عزم راسخ مردم در این شرایط سخت معیشتی و شیوع ویروس کرونا بر انتخاب یک دولت مردمی استوار شده و ما نیز نسبت به موفقیت این دولت مردمی امیدوار هستیم و در انتخاب وزرا نیز برنامه‌های آنها با دقت بررسی شده و با اسناد بالادستی تطبیق داده شده است. یکی از مشکلات کشور ما حوزه ورزش و جوانان است، به طوری که حدود نیمی از جمعیت کشور ما مستقیما در حوزه ورزش با این دستگاه مرتبط هستند و بخش دیگری هم که لازمه حرکت اجتماعی آنها برخورداری از موضوع سلامت است باز با وزارت ورزش و جوانان مرتبط هستند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تاکنون هیچ وزیری که چهره ورزشی و تخصصی باشد در رأی وزارت ورزش و جوانان یا در سازمان تربیت بدنی سابق قرار نگرفته و این اولین بار است که یک رئیس‌جمهور به خودش جرئت می‌دهد که یک شخصیت ورزشی و متخصص را برای این وزارتخانه معرفی کند. ‌ انتقادی که برخی‌ها به آقای سجادی دارند نتیجه مدیریت‌های گذشته است که حالا می‌خواهند سنگش را بر سر ایشان بشکنند. ضعف عملکرد در حوزه المپیک‌ها و مسابقات ورزشی و نیز پناهندگی برخی ورزشکاران نتیجه این است که چهره‌های سیاسی و امنیتی را در رأس این دستگاه قرار داده‌ایم در حالی که آقای سجادی یک ورزشکار است و هنوز رکورد مدال‌های ایشان شکسته نشده است. 
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در پایان در حمایت مجدد از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، برخورد با مافیای ورزش و کسانی که ورزش را به حاشیه می‌برند و امنیتی می‌کنند، از وی خواستار بود.
احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: آقای سجادی را همه می‌شناسیم. او قهرمان و مدال آور پرافتخار انقلاب اسلامی است؛ بسیاری از قهرمانان با ما تماس گرفته و درخواست صحبت به عنوان موافق و یا درخواست صحبت به عنوان مخالف داشته‌اند.
نماینده شهر کرد در مجلس تصریح کرد: من مسئول کمیته تربیتی بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس هستم و یک سال است که مستقیما با وزارت ورزش و جوانان در ارتباط هستم. اما برنامه‌های آقای سجادی برای این وزارتخانه غیرتحولی است و او برنامه‌های جاری وزارت ورزش را به مجلس ارائه داده است. راستینه تصریح کرد: سابقه آقای سجادی در معاونت ورزش و جوانان نشان داده است که او سبب تعلیق بسیاری از فدراسیون‌ها و ورزش‌ها بوده است؛ اگر نبود شورای عالی امنیت ملی و وساطت دکتر جلیلی، المپیک لندن را ورزش کشور از دست داده بود. دوم اینکه وزارت ورزش و جوانان مجموعه بزرگی از ورزش و جوانان است، سال‌های متمادی جوانان مظلوم ایران اسلامی بدون برنامه رها شده‌اند. ۳۶۰۰ سمن جوانان در کشور وجود دارد که بدون برنامه هستند؛ در تمام دولت‌های اصلاحات سیاسی ترین چهره‌های دولت خود را بر مسند وزارت ورزش و جوانانی نشاندند تا این سمن‌ها به عنوان پایگاه‌های اجتماعی آنها در بزنگاه‌های انتخاباتی در خدمت دولت اصلاحات باشند. 
راستینه گفت: امروز نیازمند یک چهره انقلابی، شجاع، توانمند در عرصه مدیریت بین بخشی برای هدایت این سمن ها به سمت هویت بخشی ایرانی- اسلامی هستیم. سمن های جوانان امروز متأسفانه برنامه های هویت آفرین در آن ها وجود ندارد. سمن ها که باید نقطه حل مسائل جوانان باشند خودشان به یک بدنه بزرگ بوروکراسی اداری تبدیل شده اند. آقای سجادی! شما از آقای مهرعلیزاده حکم قائم مقامی
 فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای را دریافت کرده‌‌اید و وقتی من از او سؤال کردم که چرا شما این حکم را دریافت کرده‌اید به من پاسخ داد که من ساعت‌ها مقابل مهرعلیزاده مصاحبه شدم، اما آقای مهرعلیزاده که اصلاح طلب است وقتی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری اظهارات خود را بیان می‌کرد و همه مردم آن موضوعات را می‌دیدند؛ چطور ممکن است فردی که در انتخابات در برابر هشتاد میلیون نفر آن‌گونه که حجت‌الاسلام رئیسی را مورد خطاب قرار داد و وقیحانه صحبت کرد، قائم مقام آن فدراسیون بشود.
 سجادی: غفلت ما باعث شده ظرفیت‌های عظیم ورزشی ما تحلیل برود
حمید سجادی گزینه تصدی وزارت ورزش در دفاع از برنامه های خود، با اشاره به بیانیه گام دوم گفت: رهبر انقلاب می فرمایند ایران از لحاظ استعدادهای استفاده نشده رتبه یک دنیا را دارا است و یکی از مخاطب های این سخن، وزارت ورزش و جوانان است.
سجادی با بیان اینکه امروز تحول نه خواست ما بلکه یک  ضرورت است، تصریح کرد: وزارت ورزش می تواند و باید پیشتاز تحول در دولت مردمی باشد. چرایی و چگونگی تحول از تغییر نگاه سیاست ها و راهبردها شروع می شود.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته مسئله ورزش و جوانان تا حدودی از متن کشور به حاشیه رفته است. باید با نگاهی فرابخشی و با تعامل گسترده با دیگر دستگاه ها ورزش را در جایگاه اصلی خود قرار داد.سجادی با بیان اینکه بیانیه گام دوم، ما را به میدان داری جوانان دعوت می کند، اظهار داشت: این نشان می دهد برای تحقق بیانیه گام دوم این وزارتخانه باید نقشی ستادی و تعاملی پیدا کند؛ نسل جوان را برانگیزد، استعدادها را پرورش دهد و با تعاملات حاکمیتی، شکوفایی و تحول آفرینی را فرآهم آورد. نقش ورزش در کاهش هزینه های
 بیمارستانی غیرقابل کتمان است. بسیاری از مؤلفه های سبک زندگی و حرکت های اجتماعی از آن تأثیرپذیر است، فتوت روحیه پهلوانی و مروت را بازآفرینی کند.وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان  با بیان اینکه دشمن برای ورزش ما برنامه های زیادی دارد، گفت: غفلت ما باعث شده ظرفیت های عظیم ورزشی ما تحلیل برود.سجادی با بیان اینکه جوانان ما بهترین جوانان عالم هستند و در این مورد تردید نداریم، اظهار داشت: ۷۰ درصد جمعیت ما متولد بعد از انقلاب هستند. این یعنی یک اتفاق بزرگ و مبارک. باید با این جوانان کارهای بزرگ کنیم. هر جا کار بزرگی انجام شده جوانان پای کار بوده اند.وی افزود: وزارت جوانان را تبدیل یک قرارگاه مربوط به مسائل جوانان و وزارتخانه ای برای شکوفایی جوانان خواهیم کرد، البته این کار یک دستگاه نیست و همه دستگاه ها باید همراهی کنند. دبیرخانه این قرارگاه در این وزارتخانه تشکیل خواهد شد. این وزارتخانه قرارگاه تولید امید خواهد بود. معرفی من به عنوان یک افتخارآفرین برای کشور یک افتخار بود. من ۱۷ سال از دوران جوانی ام را در تیم ملی دو و میدانی بوده ام. در حد توانم تلاش کرده ام. رکوردهایم متأسفانه هنوز پابرجاست که باید ارتقا کند.سجادی با بیان اینکه من شرایط ورزشکاران را درک می کنم، اظهار داشت: نبودن امکانات و رقابت در سطح بین المللی را متوجه می شوم. من درد ورزشکار را درک می کنم. هم با درد آشنا هستم هم با درمان. اجازه نمی دهیم ورزشکاران ایران در میادین بین المللی غریب باشند. هدف ما این است که جوانان ورزشکار را در ایران نگه داریم تا برای کشور افتخار آفرینی کند. ما نباید شرایطی را فراهم کنیم که ورزشکار ما به کشورهای دیگر بروند مثل مغولستان. ورزشکاری که به این کشور رفت و با رژیم اشغالگر قدس مسابقه داد و مدالش را به این کشور تقدیم کرد. 
سجادی با اشاره به وجود پروژه های نیمه کاره فراوان در کشور گفت: بخشی از این پروژه ها در مناطق کم برخوردار هستند. ما باید بتوانیم ۱۲۳۴ پروژه نیمه تمام در بین ۴ هزار پروژه را تکمیل کنیم. 
وی با بیان اینکه ورزش همگانی حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: ورزش همگانی کاهش دهنده هزینه های درمان است. سوای از این که برای شادی جامعه بخش جدا ناپذیر است.
سجادی ادامه داد: اگر من وزیر شدم اجازه بدهید که ورزش همگانی را در سطح شهر بیاوریم. ما باید جریان و حرکت ورزش همگانی دیده و لمس شود. آخرین اتفاق ورزشی که در سطح شهرها دیدیم چه زمانی بوده است؟ سجادی در پاسخ به انتقادات مربوط به انقلابی نبودن خود گفت: من سال‌ها مدرس و مربی در بنیاد شهید بوده ام. 
۹ سال در تربیت بدنی بنیاد شهید بوده ام و رایگان کار کرده ام. چهار سال است که بنده عضو گروه های جهادی بوده ام. آیا این انقلابی بودن نیست؟
وی در پاسخ به برخی انتقادات دیگر گفت: آیا آکادمی دوومیدانی زدن جرم است؟ من تاکنون برای دوومیدانی یک ریال هم دریافت نکرده ام. بنده چه زندگی لاکچری دارم؟ چه ارزشی دارد این مسائل. اگر این بررسی های چهار روز دیگر ادامه پیدا می کرد شاید به بنده تهمت جاسوسی هم می زدند!
سجادی با بیان اینکه در بخش بانوان می خواهم قول بدهم که ورزش بانوان باید برای اولین بار مستقل شود، اظهار داشت: ورزش بانوان باید مستقل و خودکفا شود و من این قول را می دهم. قول داده ام که طرح آمایش سرزمین را در سه ما ارائه کنم.
رئیسی: خط قرمز ما در مبارزه با فساد، بی‌سند اتهام زدن است
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه خط قرمز در مبارزه با فساد، بی‌سند حرف زدن است، گفت: معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس براساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آن شاخص ها در انتخابات به مردم قول داده بودم. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر روز چهارشنبه در نطق خود در صحن مجلس شورای اسلامی، پیش از اخذ رأی اعتماد برای وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار داشت: ابتدا لازم می دانم هفته دولت را گرامی بدانم و به ارواح مطهر دولت و مجلس و نظام مقدس جمهوری اسلامی درود بفرستم و یاد شهیدان باهنر و رجایی را گرامی بدارم و برای همه خدمتگزاران کشور و خادمان ملت آرزوی توفیق و سعادت کنم. وی افزود: این روزها پزشکان عزیز و پرستاران و کار درمان مجاهدانه از جان مردم صیانت می کنند و باید از کادر درمان متشکر باشیم.
رئیس‌جمهور با تشکر از مجلس و کمیسیون‌ها و نمایندگان و هیئت رئیسه به خاطر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: این جلوه‌ای از مردم سالاری دینی است که نمایندگان مردم با دغدغه مندی و حساسیت صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کنند و بیان این حساسیت ها
 هم برای وزرا و هم عموم مردم کار مفیدی هست.
معرفی وزرا براساس قول‌هایم به مردم بود
رئیسی با اشاره به معرفی اعضای کابینه گفت: معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس براساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آن شاخص ها در انتخابات به مردم قول داده بودم و تلاش این شد با همین تلاش ها باشد. کارآمدی و تخصص و مردم‌داری و فسادستیزی و صداقت با مردم این شاخص‌ها هستند که محور همه اینها کارآمدی است.
وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت علمی و عملی وزرای پیشنهادی مورد تأکید ما بوده است، گفت: در این فهرست که از طرف نخبگان از آن استقبال شد،‌ اسم دو وزیر نبود چون مجموعه امنیتی هستند که من با نیروهای مسلح در وزارت دفاع و با نخبگان و کارشناسان در وزارت اطلاعات مشورت کردم ولی درمورد سایر وزرا برخی اسمشان ۲۰ یا ۳۰ بار یا ۶۰ بار اسمشان از ناحیه مردم تکرار شده بود.
رئیسی افزود: بقیه دیگری هستند که در رده‌های مدیریتی بعدی از اطلاعاتی مفیدی که مردم دادند در رده معاون وزیر و استانداران استفاده خواهیم کرد و این بانک اطلاعاتی در اختیار وزرا قرار خواهد گرفت تا از پیشنهادات مردم استفاده کنند. علاوه بر بررسی در کارگروه های
 مذکور استعلام از مراکز اطلاعات و قضائی هم نسبت به کسانی که در معرض وزیر شدن بودند استعلاماتی انجام شد.
مسئولان و مدیران فسادستیز باید پاکدست باشند
رئیس جمهور با بیان اینکه صلاحیت وزرای محترم نسبت به سلامت نفس و سالم بودن از هرگونه شائبه های فساد و آلودگی مسئله مهم است و نسبت به همه به‌عنوان محور مورد توجه بوده و شرطی نیست که بشود از آن گذشت،‌ تصریح کرد: لذا سلامت عزیزان معرفی شده مورد تأکید بوده چون دولتی که می خواهد فسادستیز باشد باید عناصر پاکدست و فسادستیز امر اجرای آن را برعهده بگیرند و این شرط نه تنها ابتداعا بلکه استداما هم ضرورت دارد و فقط امروز مورد تأکید نیست و همواره مورد تأکید است.وی تأکید کرد: نسبت به کسی که با دولت در هر جایگاهی همکاری می کند سلامت یک امر مهم و محوری در دولت است و کوچک‌ترین ناسلامتی تحمل نخواهد شد و ما سلامت نفس و دوری از فساد و آلودگی را در این دولت جزءشرایط اساسی می‌دانیم.رئیسی با تأکید بر این که در مورد مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد و شرط مردم برای رأی به من مبارزه با فساد  است، گفت:‌ اگر گزارش متقنی به من برسد که کسی در مسئولیتی در دولت مرتکب فساد شده، در برخورد با او درنگ نخواهم کرد ولی صرف یک اتهام و نکته ای که در نامه ای نوشته شده یا برای کسی احساسی پیدا شده کفایت  نمی کند و باید بررسی کنیم و وقتی به سند محکم رسیدیم که این اتهام متوجه است باید پیگیری شود.
هیچ اتهام قطعی شده نسبت به هیچ‌کدام از وزرا وجود ندارد
وی افزود: نسبت به برخی وزرای معرفی شده نکاتی مطرح شد ولی هیچ اتهام قطعی شده نسبت به هیچ‌کدام از وزرا وجود ندارد. مواردی مطرح بوده نسبت به شخصی که مورد بررسی قرار گرفته است و موردی مطرح شده که مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله ای هم ممکن است که نظری داده شده ولی این اتهام مستقر نشده است و امری قطعی نسبت به کسی تعلق نگرفته و اگر کسی یا جایگاهی اتهامی وارد کرده از او رفع اتهام شده است.رئیسی ادامه داد: ما در برخورد با فساد خط قرمر نداریم و خط قرمز ما در مورد فساد بی استناد سخن گفتن و بی استناد نسبت دادن است و اینکه چه کسی باشد و وابسته به چه کسی باشد هم برای ما مهم نیست. رئیس جمهور ادامه داد: من نسبت به یک یا دو مورد از مسائلی که این روزها مطرح شد با وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تماس گرفتم و گفتم این نکته را همین الان بررسی کنید و اگر بر ای من روشن شد که این شخص معرفی شده مرتکب جرمی شده،‌ من قسم نخوردم که کسی را معرفی کنم که اتهامی متوجه اوست و اگر از نظر شما قطعی شد من خودم می دانم چگونه عمل کنم و معتقدم باید فرد صالح معرفی کنم. سه روز وقت گذاشتم و تیمی را گذاشتیم که پیگیری کردند و اعلام کردند که چیزی متوجه این‌ها نیست و به این رسیدیم که این اطلاعات درست نیست.
رای اعتماد به ۱۸وزیر
نشست بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پایان یافت و در پایان رأی گیری از میان ۱۹ وزیر پیشنهادی معرفی شده، تنها حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به کسب رأی اعتماد بهارستان‌نشینان نشد.
 تشکر رئیسی از قالیباف و هیئت رئیسه و نمایندگان
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم، اعضای محترم هیئت رئیسه و نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی
از حسن اعتماد شما به وزرای پیشنهادی اینجانب، صمیمانه سپاسگزارم. تلاش‌های مجدانه شما برای بررسی دقیق صلاحیت اعضای دولت، تحسین برانگیز است و «رأی قوی» مجلس شورای اسلامی به «دولت مردمی»، ان‌شاءالله سرآغاز همکاری‌های همدلانه دو قوه برای ساختن «ایران قوی»خواهد بود. سربلندی ایران عزیز و توفیق همه خدمتگزاران این مرز و بوم را از پیشگاه خداوند متعال خواستارم.
سید ابراهیم رئیسی

نویسنده : مصطفی هدایی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.