دیدار ظریف با همتای کوبایی/ بررسی زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32767
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۴۶ |

دیدار ظریف با همتای کوبایی/ بررسی زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کوبا در هاوانا زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی را مورد بررسی قرار دادند.
دیدار ظریف با همتای کوبایی/ بررسی زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم‌ سفرش به سه کشور آمریکای لاتین و به منظور انجام دیداری رسمی در کوبا به سر می‌برد، با «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دو طرف در این ملاقات زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و همکاری‌های بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

حمایت ایران و کوبا از آرمان فلسطین، همکاری‌های دو طرف در حوزه‌های انرژی، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی و همچنین هماهنگی دو کشور در مباحث مرتبط با آمریکای لاتین و خاورمیانه از جمله موضوعات مورد گفت‌و‌گوی وزرای امور خارجه دو کشور بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در این سفر از دو مرکز مطالعات پزشکی و دارویی در هاوانا بازدید کرد و در جریان پیشرفت های به دست آمده برای تولید انواع واکسن از جمله واکسن کووید-۱۹ قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این سفری به ونزوئلا داشت و با مقامات این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و راه‌های گسترش همکاری‌ها به گفت‌و‌گو پرداخت.

سعید خطیب‌ زاده پیش از انجام این سفرها در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس درباره دلایل سفر ظریف به دو کشور کوبا و ونزوئلا بیان کرده بود: کوبا و ونزوئلا از جمله شرکای سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین هستند که از دیرباز همکاری‌های گسترده سیاسی در بخش‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر داشته‌اند.

وی کوبا و ونزوئلا را از کشورهای مهم و با مواضع مترقی در آمریکای لاتین برشمرد که به خاطر مقابله با مداخلات و سیاست‌های مخرب آمریکا در منطقه آمریکای لاتین همواره تحت فشارها و مداخلات ایالات متحده قرار داشته و به خوبی مقاومت کرده‌اند.

ظریف در سومین مقصد این سفر به بولیوی می‌رود تا در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید بولیوی شرکت کند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.