دولت، مرد عذرخواهی و اصلاح اشتباهات نیست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 12789
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۴۹ |
محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «رسالت»:

دولت، مرد عذرخواهی و اصلاح اشتباهات نیست

نزديک به 2 سال است که از عمر دولت دوازدهم مي‌گذرد. تصورها بر آن بود که اين دولت ادامه راه دولت يازدهم را مي‌پيمايد اما در مقابل شاهد افت عملکرد ضعيف دولت تدبير و اميد در بخش اقتصادي و بين‌الملل هستيم.
دولت، مرد عذرخواهی و اصلاح اشتباهات نیست

|راضيه فراهاني|
نزديک به ۲ سال است که از عمر دولت دوازدهم مي‌گذرد. تصورها بر آن بود که اين دولت ادامه راه دولت يازدهم را مي‌پيمايد اما در مقابل شاهد افت عملکرد ضعيف دولت تدبير و اميد در بخش اقتصادي و بين‌الملل هستيم. برخي معتقدند دولت بايد به جهت تصميم اشتباهش حول ارز ۴۲۰۰ توماني عذرخواهي کند و برخي ديگر معتقدند دولت بايد به جهت توافق برجام و اين‌که تمام موضوعات را به آن پيوند داد از مردم عذرخواهي کند. اما تاکنون هيچ‌گونه موضعي از سوي اين دولت مشاهده نشده که هيچ بلکه روز شنبه اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور مطرح کرد:
«اگر احساس کنيم در تصميم‌گيري اشتباه کرده‌ايم حتما اصلاح خواهيم کرد». دولت تدبير و اميد طي ۶ سال گذشته هر روز به اشتباهاتش افزوده مي‌شود و تنها مسير مستقيمي را بدون هيچ تفکري در پيش گرفته است. يک نماينده سابق مجلس معتقد است: «اين دولت، مرد عذرخواهي و اصلاح اشتباهات نيست.»
محمدحسن آصفري نماينده دوره نهم مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با «رسالت» در ادامه اظهار داشت: «اين دولت طي ۶ سال گذشته آنقدر در عملکرد و تصميماتش اشتباه داشته که اگر بخشي از آن‌ها را اصلاح مي‌کرد مردم هم مي‌پذيرفتند اما متأسفانه اشتباهاتش آنقدر زياد است که دودش به چشم ملت رفته و سبب فشار بر مردم شده است، ازجمله اين اشتباهات مي‌توان به مذاکرات توافق برجام اشاره کرد.»
وي ادامه داد: «مگر مقام معظم رهبري نفرمودند در مذاکرات برجام از خطوط قرمز عبور نکنيد و مراقب دبه طرف غربي باشيد؟ چرا دولت علي‌رغم اين‌که تمام کارشناسان روابط بين‌الملل چه در دانشگاه‌ها و چه در بخش‌هاي حقوقي اعلام کردند که درباره برجام اشتباه کردند، دولت حاضر به پذيرش اشتباهش نيست و هنوز در ديگ خالي برجام آب مي‌جوشاند که بايد گفت اين موضوع تبعات بيشتري براي کشور خواهد داشت.»
اين نماينده سابق مجلس افزود: «دولت هنگامي‌که متوجه اشتباهش در برجام شود امروز نبايد سخن از FATF بگويد، دولت وقتي متوجه اشتباهاتش در بحث اعتماد کردن به آمريکا مي‌شود نبايد سخن از مذاکره با آمريکايي‌ها حول محور برجام دوم و سوم داشته باشد. اين دولت مگر طرح مسکن مهر را به باد تمسخر نگرفت؟ چرا امروز دوباره به سمت‌وسوي مسکن اجتماعي روي برده است و همان طرح را دنبال مي‌کند؟ دولت بايد پاسخگوي ۱۷۶ هزار ميليارد تومان پول هدررفته از منابع انرژي در هرسال به جهت برداشتن کارت سوخت باشد. حال دولت پس از ۶ سال قصد دارد اين کارت‌ها را احيا کند اين موضوع در حالي است که در سال اول متوجه اشتباه خود درباره مسکن مهر و کارت سوخت شده بود.»
وي ادامه داد: «چرا دولت برخي از مديراني را که به دليل رانت و رابطه در برخي از پست‌ها قرار داده است را به جهت عدم توانایي در اداره بخش‌هاي موردنظر تغيير نداده است؟ چرا هزينه عدم مديريت، شايستگي و نالايقي اين مديران را بايد در بخش‌هاي مختلف کشور پرداخت؟»
آصفري در پايان تأکيد کرد: «متأسفانه دولت در بحث اصلاح و جبران اشتباهاتش هيچ اراده و اعتقادي ندارد تا بيش از اين کشور متضرر نشود. اگر کمي توجه کنيد متوجه مي‌شويد بيش از ۴۰ درصد شهرک‌هاي صنعتي در استان‌ها فعال نيستند، اگر هم خوش‌بينانه به اين موضوع توجه کنيد متوجه مي‌شويد ۴۰ درصد تمام شهرک‌هاي صنعتي کشور فعال و ۶۰ درصد ديگر تعطيل است. بخش اعظم تعطيلي شهرک‌هاي صنعتي در همين دولت اتفاق افتاده است.»
اين نماينده سابق مجلس ادامه داد: «چرا دولت هنگامي‌که متوجه اشتباهش مي‌شود به دنبال جبران آن حرکت نمي‌کند؟ تابه‌حال سابقه نداشته که دولت اصلاحات اشتباهات خود را بپذيرد و براي جبران آن‌گام بردارد و تنها به جهت اين‌که چهار صباحي بيشتر در پست‌ها بماند حاضر به شفاف‌سازي نیست تا اشتباهات خود را به سمع و نظر مردم برساند. آن‌ها هم اشتباهات خود را اصلاح نمي‌کنند و هم با توجه به امکاناتي که در اختيار دارند مسيرشان را ادامه مي‌دهند.»

نویسنده : راضيه فراهاني |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.