دوباره در دام گراني‌ها و کمبودهاي ساختگي گرفتار نشويم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1250
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ |

دوباره در دام گراني‌ها و کمبودهاي ساختگي گرفتار نشويم

احمدرضا هدايتي اين مسيري است که بارها آزموده‌ايم، يادمان نرفته گراني و کمبود ساختگي و مقطعي برخي از کالاهاي ضروري موردنياز مردم و نتايج هجوم برخي از افراد جامعه براي خريد و ذخيره‌سازي اين اقلام از جمله؛ گوجه، پياز، سيب‌زميني، مرغ، تخم‌مرغ، سکه، ارز، بنزين و ساير مايحتاج عمومي که در مقاطع مختلف با توطئه […]

دوباره در دام گراني‌ها و کمبودهاي ساختگي گرفتار نشويم

احمدرضا هدايتي
اين مسيري است که بارها آزموده‌ايم، يادمان نرفته گراني و کمبود ساختگي و مقطعي برخي از کالاهاي ضروري موردنياز مردم و نتايج هجوم برخي از افراد جامعه براي خريد و ذخيره‌سازي اين اقلام از جمله؛ گوجه، پياز، سيب‌زميني، مرغ، تخم‌مرغ، سکه، ارز، بنزين و ساير مايحتاج عمومي که در مقاطع مختلف با توطئه بيگانگان يا فرصت‌طلبي افراد خائن به مردم تحميل شده است.
حالا نوبت به گوشت رسيده است و اين در حالي است که مقدار گوشت توليدي و وارداتي عرضه شده در بازار نشان مي‌دهد کمبودي وجود ندارد و فقط توطئه‌اي براي گراني کاذب آن وجود دارد و عده‌اي دائماً نگران و غافل از خدا يا شايد مزدور دشمن، نيز با هجوم به بازار و ذخيره‌سازي آن، به اين گراني‌هاي کاذب دامن مي‌زنند.
چرا درس عبرت نمي‌گيريم، چرا به روزي‌رساني خداوند اعتماد نداريم، مگر خداوند در قرآن نفرموده؛ وَمَا مِنْ دَابَّهٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَي اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِي کِتَابٍ مُبِينٍ؛ هيچ جنبنده‌اي در زمين نيست، مگر اينکه روزي‌اش بر عهده خداست و او قرارگاه و محل مردنش را مي‌داند. همه اينها در کتابي روشن ثبت است.(هود، آيه ۶).
باور کنيم که ايران اسلامي سرزمين ثروتمندي است و با عنايت الهي قادر است، به راحتي نياز ساکنين خود را تأمين نمايد، مشروط بر اين‌که هوشياري خود در برابر توطئه دشمنان حفظ نموده و با اجتناب از تشديد شرايط، از اين وضعيت که شايد اکنون به يک آزمون الهي تبديل شده باشد، سرافراز و سربلند خارج شويم.
باور کنيم که دشمن به شدت در حال تلاش است تا از هر فرصتي و هر روشي براي سياه‌نمايي شرايط و ايجاد نارضايتي در مردم در جهت دستيابي به اهداف شوم خود بهره ببرد.
کافي است با دقت بيشتري به اطراف خود نگاه کنيم، کدام کالاي ضروري در بازار ناياب شده است؟ توليد کدام کالاي ضروري يا محصول کشاورزي متوقف شده است؟
باور کنيد توطئه‌اي در کار است، توطئه‌اي که شايد برخي از مسئولين نيز متوجه آن نباشند.
چه کساني پشت پرده افزايش قيمت خودرو، سکه و ارز و طلا و گوشت و ساير کالا و خدمات موردنياز مردم هستند؟ هدف آنها چيست؟
مي‌گويند مي‌خواهيم با آزادسازي قيمت‌ها، رونق اقتصادي ايجاد و از قاچاق کالا جلوگيري کنيم، اما مگر مي‌شود بدون فراهم کردن زيرساخت‌هاي لازم و فرهنگ‌سازي کافي دست به چنين اقدامي زد.
باور کنيم خطرات و آسيب‌هاي نتايج رواني ناشي از دامن زدن به اين شرايط، به مراتب بيشتر از اصل توطئه‌هايي مثل تحريم و تهديد است، پس همه ما اعم از مسئول و غيرمسئول بايد هوشيار باشيم تا در دام توطئه‌هاي بيگانگان و کمبودها و گراني‌هاي کاذب و مقطعي گرفتار نشويم.

نویسنده : احمدرضا هدايتي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.