دمای مناسب برای کره گیری - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83546
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ |

دمای مناسب برای کره گیری

به گزارش گروه صنعتی میتسو ،حتما می دانید که کره یکی از پایه های اصلی سفره های ایرانی بوده و به خصوص که این سفره یکی از پایه های اصلی صبحانه ما انسان نیز می باشد.
دمای مناسب برای کره گیری

به گزارش گروه صنعتی میتسو ،حتما می دانید که کره یکی از پایه های اصلی سفره های ایرانی بوده و به خصوص که این سفره یکی از پایه های اصلی صبحانه ما انسان نیز می باشد. همین لبنیات شاید در نگاه اول به راحتی تولید شود اما مانند سایر لبنیات ویژگی های خاص خود را در تولید دارد و به شکل خاصی ایجاد می شوند. کره مستقیماً از شیر تهیه نمی شود و باید ابتدا شیر را به ماست تبدیل کرده و سپس کره را از ماست گرفته شود. برای تهیه کره باید به مواردی مانند دمای مناسب توجه کنید که امروز در این مقاله به آن می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\دمای مناسب برای کره گیری_files\images_1679752805_641efe65b0311.jpg

خواص روغن و کره خانگی

همانطور که می دانید; کره از چربی هایی بر روی شیر ساخته شده که می تواند انرژی شما را در طول روز برایتان تامین کند. چربی های کره عمدتاً غیراشباع هستند و به بدن آسیب نمی رسانند و این موضوع را متاسفانه بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند. از دیگر خواص کره می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

• مبارزه با پوکی استخوان

• کمک به سلامت عمومی بدن

• تقویت قدرت بینایی

علاوه بر این، روغن حیوانی و کره دارای ویتامین A، منیزیم، کلسیم و سایر مواد معدنی است و ورزشکاران می توانند کره هایی را دریافت کنند که از گیاه و روغن حیوانی تولید می شود چرا که این روغن ها حاوی مقادیر بالایی اسید لینولئیک هستند و هیچ ضرری به بدن شما نمی رسانند.

طرز تهیه کره از ماست

قدیمی ترین روش تهیه کره از ماست با مشک بوده که در قدیم برای تهیه کره، دامداران و عشایر پوست حیوانی مانند بز یا گوسفند را در کیسه ای می دوختند و در آن ماست می ریختند. سپس باید ماست داخل پوس بز را آنقدر تکان می دادند که چربی ماست از آن جدا شود و روی آن شناور شود. در مرحله بعد چربی روی ماست را با ملاقه یا با دست جمع آوری کرده و شکل می دهند و این در واقع همان مرحله نهایی تولید کره نام دارد.

این روزها برای تهیه کره نیازی به داشتن مشک و انجام کارهای طاقت فرسا نیست چرا که می توانید برای خانه خود یک کره گیر خانگی بخرید و با آن کره درست کنید. برای تهیه کره در خانه باید به نکاتی توجه کرد و رعایت کرد که این موارد عبارتند از:

۱. ماست مصرفی نباید دو نوع باشد چرا که این موضوع بدان معناست که ماست شما فقط باید یا ماست گوسفندی و یا گاوی باشد و ترکیب دو نوع ماست کره را خراب می کند.

۲. کره گیر باید کاملا تمیز و بدنه آن ضد زنگ باشد.

۳. کل دستگاه را در ابتدا باید با ماست پر نکنید و درواقع به ازای هر گرم ماستی که می ریزید باید یک پنجم وزن ماست را به آب سرد اضافه کنید. حتی می توانید چند تکه یخ در دستگاه قرار دهید تا سریع تر کار کند. هر چه دمای مواد موجود در دستگاه کمتر باشد، روغن بیشتری تولید خواهد شد.

۴. هنگام ریختن مواد و روشن کردن دستگاه کره، دستگاه باید ۴۰ دقیقه تا یک ساعت کار کند تا چربی ماست کاملا از آن جدا شود.

۵. برای جمع آوری روغن تولید شده باید از ملاقه یا کفگیر بسیار تمیز استفاده کنید و آن را روی پارچه نخی یا توری بسیار تمیز قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. بعد از اینکه آب اضافی کره خارج شد، می توانید آن را با حوله روی یخ قرار دهید تا سفت شود و سپس در فریزر قرار دهید.

روش ماشینی برای تهیه کره از ماست

پیشرفت تکنولوژی کمک زیادی به جامعه بشری کرده و بهبود عملکرد و کارایی بهتر از مزایای این توسعه می باشد. از جمله این پیشرفت های خیره کننده می توان به کره گیر ماشینی و برقی اشاره کرد که این دستگاه در ساخت کره در خانه کمک زیادی به ما کرد. ماشین کره گیر با کمک برق و انرژی الکتریکی کار می کند و با کمک این دستگاه می توانید در کمترین زمان ممکن کره خانگی تهیه کنید. کره گیربرقی علاوه بر افزایش سرعت، از نظر کیفیت نیز دستخوش تغییراتی شده و این مرغوبیت کالا را نشان می دهد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\دمای مناسب برای کره گیری_files\images_1679752805_641efe65b9986.jpg

بدون شک بدون استفاده از شیردوش برقی گاو، ساخت کره دیگر خسته کننده خواهد بود چرا که شیر را در مراحل اولیه تولید کره قرار می دهد و سبب سهولت در تولید کره حیوانی و سنتی می شود و به همین خاطر لازم نیست زمان زیادی را صرف تکان دادن مشک کنید. خستگی در این مرحله می تواند منجر به کاهش کیفیت روغن شود ولی دستگاه کره گیر برقی بدون نیاز به کمک ما کار خود را انجام می دهد. کافی است ماست و آب را به مقدار مشخص به این دستگاه اضافه کنید و کره گیر پس از تکان دادن محتویاتش به ما کره تحویل می دهد. لازم به ذکر است که با این روش باید از ماست پرچرب نیز استفاده کرد چرا که روغن بیشتری به شما می دهد. مزایای استفاده از کره گیر برقی به شرح زیر است که عبارتند از:

  • تهیه کره با کیفیت بالا
  • افزایش سرعت آماده سازی روغن
  • تهیه روغن بدون دخالت دست
  • تهیه روغن پخت و پز بدون خستگی و صرف انرژی زیاد

بهترین دستگاه کره گیر موجود در بازار کدامند؟

کره گیرهای برقی انواع و ظرفیت های متفاوتی در بازار دارند و اگرچه مدل ها و عملکرد این ماشین ها با یکدیگر متفاوت است اما همه آن ها تنها یک وظیفه دارند و آن تولید کره می باشد. دستگاهی که انتخاب می کنید باید با توجه به ظرفیت مورد نیاز شما بوده باشد و همچنین کره گیری که انتخاب می کنید باید بدنه سالم و خوبی داشته باشد تا عمر آن افزایش یابد. کره گیرخانگی با کره گیرهای تجاری تفاوت دارند زیرا حجم تولید این دو بسیار متفاوت است.

خلاصه مطلب

برای تهیه کره باید نکات مهمی در نظر گرفته شود تا کره تولید شده خوش طعم و قابل استفاده باشد مثلا دمای مناسب برای تهیه کره دمای پایین باشد و هر چه این دما کمتر باشد، روغن بیشتری تولید خواهد شد. برای تهیه کره نیازی به انجام کارهای سخت و طاقت فرسا نیست و شما به راحتی می توانید این کار را با استفاده از کره گیرهای برقی انجام دهید و با فشار یک دکمه کره خود را دریافت کنید.

برچسب ها : خرید کره گیر,بهترین کره گیر

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.