دستگاه ماینر چیست و چه کاری انجام میدهد ؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56579
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ |

دستگاه ماینر چیست و چه کاری انجام میدهد ؟

بعد از تصویب دستورالعمل استخراج ارزهای رمزنگاری شده برای بسیاری این سؤال پیش آمد که دستگاه ماینر چیست و چطور به کسب درآمد منجر می‌شود؟
دستگاه ماینر چیست و چه کاری انجام میدهد ؟

دستگاه ماینر چیست و چه کاری انجام میدهد ؟

بعد از تصویب دستورالعمل استخراج ارزهای رمزنگاری شده برای بسیاری این سؤال پیش آمد که دستگاه ماینر چیست و چطور به کسب درآمد منجر می‌شود؟

رشد اندک جستجوی عبارت  ( دستگاه ماینر چیست ) در موتورهای جستجو نشانگر این حقیقت است که برخی به فکر خرید دستگاه ماینر و کسب درآمد از طریق آن افتاده‌اند. در این مطلب تلاش می‌کنیم بیشتر به این موضوع بپردازیم و دید بهتری دراین خصوص به شما بدهیم.

دستگاه ماینر یا Asic اصطلاحی است که برای دستگاه‌های استخراج رمزارزها به‌کار برده می‌شود و درحال حاضر این دستگاه‌ها بسیار متنوع هستند.

در سراسر جهان افرادی که به کار استخراج ارزهای دیجیتال اعم از بیت‌کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده مشغول هستند، ماینر می‌گویند و آن‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای متنوع استخراج به تعداد بیشتری از رمزارزهای استخراج نشده دست یابند و با فروش آنها به سود و درآمدزایی دست پیدا کنند.

به طور کلی ماینینگ فرآیند تأیید تراکنش‌های رمزارزها و ثبت آنها در دفتر کل توزیع استخراج است. این فرآیند به غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارزها و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند و در نهایت رمزارز جدید ایجاد می‌کند.

 انجام استخراج ارزهای دیجیتال با به کارگیری سخت افزارهای ویژه امکان پذیر خواهد بود که سرعت پردازش بسیاری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای انجام فرآیند ماینینگ به چه چیزهایی نیاز است؟

اگر دشواری استخراج و هزینه‌های استخراج بیت‌کوین برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند، برای ورود به دنیای ماینرها ۴  مرحله قابل اجرا وجود دارد:

  1. پیگیری و اخذ مجوز استخراج از وزارت صنایع و معادن
  2. بستر سازی و خرید دستگاه استخراج
  3. بکارگیری یک کیف پول امن و مناسب
  4.  پیوستن به یک استخر برای انجام فرآیند استخراج

البته مشکلات بسیاری نیز در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها عدم آشنایی با تجهیزات و مشکلات این حوزه میباشد .

اجزای تشکیل دهنده ی یک دستگاه اسیک ماینر

  • کنترل برد
  • هشبرد (کارتهای پردازشگر )
  • فن های تهویه هوا
  • پاور تغذیه برق دستگاه

کنترل برد دستگاه ماینر چیست؟

کنترل برد دستگاه ماینر از مهمترین بخش‌های سخت افزاری دستگاه های ماینینگ می‌باشد. در واقع کنترل برد وظیفه ارتباط برقرار کردن بین هش بردهای دستگاه و همچنین انتقال دیتا خروجی و محاسبه شده توسط آن ها را بر عهده دارد. در صورت خرابی کنترل برد دستگاه ماینر شما عملا غیر قابل استفاده خواهد بود و از طرفی هر روز که دستگاه ماینر شما خاموش باشد‌، یعنی ضرر مالی.

 در صورت خرابی کنترل برد دستگاه شما امکان روشن شدن یا ماینینگ را نخواهد داشت و در صورت خرابی باید دنبال کنترل برد جدید بوده که برای هر دستگاه ماینینگ‌، کنترل برد مخصوص به خود را دارد و در صورت خرابی می‌توانید کنترل بردها راخریداری و یا تعویض نمایید.

هش برد ماینر

هش برد یکی از قطعات اصلی ماینر و در واقع قلب ماینر است است که با بخش پردازش دستگاه ارتباط دارد. وظیفه هشبرد ماینر انجام پردازش های سنگین بوده و معمولا از بقیه قطعات ماینر گران تر است .

و استهلاک بیشتری هم دارد. هشبرد با برد اصلی تفاوت دارد. چیپست های پردازشگر روی هش برد نصب میشوند و خرابی این چیپست ها، یا به اتمام رسیدن عمر آن ها از جمله دلایل شایع خرابی هش برد ماینر است.

مهم ترین عاملی که به هش برد آسیب وارد می کند حرارت بالا و استفاده طولانی مدت از ماینرها است، در واقع عامل کلی که عمر ماینر ها کاهش می دهد گرما است که در نتیجه میتواند به ماینر آسیب برساند. بنابرابن برای جلوگیری از خرابی هش برد باید از سیستم خنک کننده استفاده کرد، همیشه باید فن های ماینر خود را چک کنید، دلیل‌های آسیب دیدن این قطعه می‌تواند دمای زیادی که محیط دارد یا عملکرد ضعیف فن‌های خنک کننده باشد .

هشبرد ماینر

فن های تهویه هوای دستگاه ماینر

امروزه استخراج رمزارزها نیازمند دستگاه هایی با قدرت پردازش بالا می باشد گرمای زیادی تولید می کنند . برای از بین بردن گرمای موجود از انواع مختلفی فن ماینر استفاده می شود.

فن های مورد استفاده در دستگاه های ماینر در انواع مختلفی طراحی شده اند و ابعاد و اندازه ی آنها متفاوت می باشد . این فن ها می توانند از جنبه های گوناگونی از جمله ابعاد، وزن، توان مصرفی وچرخش در دقیقه متفاوت باشند. برای اینکه کارایی فن های دستگاه ماینر افزایش یابد، از آن در دو طرف دستگاه های ماینر استفاده میشود .

فن ماینر الوماینر

پاور تغذیه برق دستگاه

منبع تغذیه (پاور) وظیفه ی برق رسانی به سایر قسمت های دستگاه ماینر را به عهده دارد. به عبارت دیگر پاور، برق AC را از ورودی برق دریافت می کند و آن را به برق DC که قابل استفاده برای سایر قطعات ماینر است تبدیل می کند. استفاده از منبغ تغذیه های تقلبی و غیر استاندارد به دلیل داشتن نوسانات در ولتاژ و آمپر میتواند صدمات جدی به دستگاه ماینر شما وارد کند.

از بین تولید کننده های دستگاه های ماینر ، کمپانی بیت مین از قدیمی ترین و در عین حال از معتبرترین تولید کنندگان ماینرو تجهیزات جانبی ماینینگ میباشد. پاوربیت مین ساخت این کمپانی از بهترین پاورهای دستگاه های ماینینگ موجود در بازار هستند.

پاور بیت مین 1800

برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع دستگاه های ماینر ، نحوه اخذ مجوز ماینینگ و هچنین تهیه لوازم جانبی به وبسایت و فروشگاه الوماینر به نشانی www.Alominer.com مراجعه نمایید.

فروشگاه الوماینر

نتیجه گیری 

برخی به دنبال مفهوم عبارت «دستگاه ماینینگ چیست» در موتورهای جستجو هستند و به این فکر افتاده‌اند تا از این طریق درآمدی کسب کنند.

اگر به دنبال استخراج بیت کوین یا سایر رمزارزها هستید، باید تمام هزینه‌ها را محاسبه کنید و نسبت به سودی که به‌دست آورید بررسی کنید که آیا این سرمایه‌گذاری برای شما به‌صرفه خواهد بود یا خیر. در غیر این صورت ممکن است با دشواری‌هایی در راه سرمایه‌گذاری مواجه شوید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.