دستکش ایمنی ضد برق فشار قوی چگونه باید باشد؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 69342
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ |

دستکش ایمنی ضد برق فشار قوی چگونه باید باشد؟

امروزه الکتریسیته و برق به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها تبدیل شده است بنابراین ایمنی در برابر آن نیز به یکی از اصول مهم کار با برق شده است. به منظور بالا بردن سطح ایمنی در هنگام کار با برق باید از دستکش ایمنی ضد برق استفاده کرد.
دستکش ایمنی ضد برق فشار قوی چگونه باید باشد؟

امروزه الکتریسیته و برق به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها تبدیل شده است بنابراین ایمنی در برابر آن نیز به یکی از اصول مهم کار با برق شده است. به منظور بالا بردن سطح ایمنی در هنگام کار با برق باید از دستکش ایمنی ضد برق استفاده کرد. عموما دستکش های ایمنی ضد برق را با توجه به مقاومت آن ها در برابر عبور جریان برق دسته بندی می کنند. برای کار با ولتاژهای بالا از دستکش های ایمنی ضد برق فشار قوی استفاده می کنند. برای خرید انواع دستکش ایمنی ضد برق می توانید به سایت تجهیزات ایمنی ایران که یکی از بزرگ ترین و معتبرترین شرکت های عرضه کننده دستکش ایمنی ضد برق در ایران به شمار می رود مراجعه کنید تا این دستکش ها را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت خریداری کنید. در ادامه مقاله به بررسی برخی ویژگی های دستکش ایمنی ضد برق فشار قوی می پردازیم.

ویژگی های دستکش ضد برق فشار قوی

دستکش ضد برق فشار قوی دارای مقاومت الکتریکی بیشتری نسبت به سایر دستکش های ضد برق هستند. این دستکش ها معمولا از لاستیک خشک یا لاتکس تولید شده و دارای طول تقریبی ۳۶ سانتی متر می باشند. این دستکش ها باید طبق استانداردهای لازم تولید شوند. یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید دستکش ایمنی ضد برق به آن توجه کرد سایز دستکش است. دستکش ضد برق را باید دقیقا متناسب با سایز دست خود خریداری کرد، به همین منظور دستکش های ایمنی ضد برق را در سایزها و دسته بندی های مختلفی تولید و عرضه می کنند. دسته بندی دستکش های ایمنی ضد برق را با حرف های R- H- A- C- Z نشان داده می شوند که هر کدام از این حروف نشان دهنده نوع کاربرد آن ها می باشد. دستکش ضد برق فشار قوی از لحاظ مقاومت الکتریکی در دسته بندی M و از لحاظ مقاومت ازن در دسته بندی Z و از لحاظ مقاومت در برابر دما بسیار سرد در دسته بندی C قرار می گیرند. در هنگام تولید دستکش ایمنی ضد برق فشار قوی آن ها را به صورت جداگانه مورد آزمایش قرار می دهند و به هر کدام از آن ها نمره بندی های خاصی می دهند. دستکش ایمنی ضد برق فشار قوی در برابر جریان حداقل ۲۶.۵۰۰ ولت ( ولتاژ عملیاتی ) و حداکثر تا ۳۰۰۰۰ ولت( ولتاژ تست) مقاومت می کنند.

کلاس دستکش های ایمنی ضد برق فشار قوی

دستکش های ایمنی را طبق مقاومت الکتریکی آن ها در کلاس هاس ۰۰، ۰، ۱،۲ ،۳،۴ دسته بندی می کنند. دستکش های ایمنی ضد برق فشار قوی را می توان جزو کلاس های ۲، ۳ و ۴ در نظر گرفت.

دستکش ایمنی ضد برق کلاس ۲ در برابر ولتاژهای بالا و جریان AC 17000 ولت مقاومت دارد و از نظر دسته بندی در گروه RC قرار می گیرد.

دستکش ایمنی ضد برق کلاس ۳ می تواند در برابر جریان های ۲۶۵۰۰ ولت مقاومت کند و ضخامتی در حدود ۲.۹ میلی متری دارد و از نظر دسته بندی در گروه RC قرار می گیرد.

دستکش ایمنی ضد برق کلاس ۴ در برابر جریان های قوی تر و در حدود ۳۶۰۰۰ ولت مقاومت دارد. تقریبا دارای ضخامتی ۳.۶ میلی متری هستند و از نظر دسته بندی در گروه RC قرار می گیرد.

برند های متداول دستکش ایمنی ضد برق

دستکش های ایمنی ضد برق توسط بسیاری شرکت های اروپایی تولید کننده لوازم و تجهیزات ایمنی و با برندهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند. در ادامه به معرفی برخی برندهای معتبر دستکش ایمنی ضد برق می پردازیم.

  • برند سکورا (SECURA): سکورا یکی از بزرگ ترین و معتبرترین شرکت های لهستانی تولید کننده دستکش ایمنی ضد برق است. سکورا دستکش های ایمنی ضد برق را تحت استاندارد EN 60903 :2003+AC2:2005  CE1437 تولید می کند. بسیاری از دستکش های ضد برق فشار قوی موجود در بازار از این برند هستند. دستکش های تولید شده توسط این شرکت از لاتکس طبیعی بوده و از مقاومت بالایی برخوردارند.
  • برند رجلتکس (REGELTEX): بعد از برند سکورا برند رجلتکس از معتبرترین برندهای تجهیزات ایمنی به شمار می رود. تمامی محصولات این شرکت بر اساس استانداردهای جهانی تولید شده اند.
  • برند دی پی ال (DPL): دی پی ال نیز از شرکت های معروف تولید تجهیزات ایمنی با استانداردهای جهانی است.
  • برند اینوموا (INNOMOVA)
  • برند SLASBURY

از آن جایی که دست ها از اصلی ترین اعضای بدن انسان به شمار می روند همواره باید با استفاده از تجهیزات مناسب از آن ها در مقابل انواع آسیب های محیطی مراقبت کنیم. همان گونه که ذکر شد دستکش های ایمنی ضد برق یکی از لوازمی است که از بروز حوادث ناشی از برق گرفتگی جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که در هنگام کار با ولتاژهای قوی استفاده از دستکش ضد برق فشار قوی الزامی است.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.