در دوره آموزش بازرسی جوش چه مواری را آموزش خواهیم دید؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89767
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 17 مرداد 1402 - 15:24 |

در دوره آموزش بازرسی جوش چه مواری را آموزش خواهیم دید؟

امروزه آموزش بازرسی جوش به یکی از مشاغل پرطرفدار و محبوب صنعت تبدیل شده است. بسیاری از آموزشگاه دوره آموزش بازرسی جوش را تشکیل می‌دهند تا افراد بتوانند آن را به خوبی بیاموزند و از آموخته‌های خود کسب درآمد داشته باشند.
در دوره آموزش بازرسی جوش چه مواری را آموزش خواهیم دید؟

در دوره آموزش بازرسی جوش چه مواری را آموزش خواهیم دید؟

امروزه آموزش بازرسی جوش به یکی از مشاغل پرطرفدار و محبوب صنعت تبدیل شده است. بسیاری از آموزشگاه دوره آموزش بازرسی جوش را تشکیل می‌دهند تا افراد بتوانند آن را به خوبی بیاموزند و از آموخته‌های خود کسب درآمد داشته باشند. همانطور که می‌دانید جوشکاری یکی از مشاغل بسیار حساس است. به همین دلیل در صورتی برای جلوگیری از خسارات، جوش‌ها باید توسط یک فرد متخصص و کاربلد دیگر بررسی شوند. اینجاست که بازرسان جوش نقش خودشان را ایفا می‌کنند.

بازرسان جوشکاری برای اطمینان از کیفیت جوش بسیار مهم و ضروری هستند. آنها از دانش عملی و مهارت‌های خود برای اطمینان از حفظ بالاترین سطح کیفیت جوش استفاده می‌کنند.

در حقیقت افرادی که بازرسان جوش هستند باید توانایی‌هایی مانند درک نقشه‌های مهندسی، داشتن اطلاعات لازم از جوش، آشنایی با اصطلاحات و همچنین استانداردهای بین‌المللی بازرسی جوش، شناخت عیوب جوش و روش‌های جلوگیری از آن را به صورت کامل آموزش دیده باشند. در این حالت آنها قطعا می‌توانند دقیق و اصولی روی انواع جوش‌ها بازرسی داشته باشند.

شغل بازرسی جوش، جزء مشاغل به نسبت پرسود و درآمد فنی است که شما با شرکت در دوره آموزش بازرسی جوش می‌توانید این مهارت را آموزش ببنید و از آن کسب درآمد کنید. در ادامه قصد داریم شما را با آموزش دوره بازرسی بیشتر آشنا کنیم.

بررسی اجمالی دوره آموزش بازرسی جوش

شاید با مطالعه چندین سطر بالا این سوال برای شما به وجود بیاید که برای شرکت در دوره آموزش بازرسی جوش باید چه اقدامی انجام داد؟ قبل از هرچیزی برای آنکه این مهارت پر سود و درآمد را آموزش ببینید باید حتما یک آموزشگاه معتبر در سطح استان محل زندگی خود پیدا کنید. آموزشگاه سروش جاوید با برگزار کردن دوره آموزش بازرسی جوش به افراد بسیار زیادی کمک کرده تا این مهارت را آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند. این دوره‎ها چندین ویژگی مهم خواهند داشت:

  • آموزش و دانش در سطح جهانی از مربیان با تجربه و کاربلد
  • آشنایی با مختصصین جوشکاری مختلف و ایجاد شبکه ارتباطی
  • دریافت گواهینامه قابل ترجمه و بین‌المللی
  • آشنایی با کلیه مهارت‌های آموزش بازرسی جوش

آموزش بازرسی جوش به چه معناست؟

این سوال برای بسیاری از افراد وجود دارد که آموزش بازرسی جوش به چه معناست و چرا باید آن را بیاموزیم؟ پس از اینکه فرد جوشکار، فرآیند جوشکاری قطعات فلزی را انجام می‌دهد یک مرحله مهم و ضروری وجود دارد که آن را باید بازرسان جوش انجام دهند. بررسی کیفیت جوش برای اطمینان از عملکرد رضایت‌بخش پس از انجام فرآیند جوش بسیار مهم و حائز اهمیت است.

برای انجام بارزسی جوش روش‌های مختلف و متفاوتی وجود دارد. یکی از رایج‌ترین و ایده‌آل‌ترین این روش‌ها، آزمایش غیرمخرب (NDT)است. در حقیقت این روش به ارزیابی بدون ایجاد آسیب کمک می‌کند. برخی از دیگر روش‌های بازرسی جوش عبارتند از:

  • بصری
  • اولتراسونیک
  • ذره مغناطیسی
  • بازرسی نفوذ مایعات

هدف از بازرسی در جوشکاری چیست؟ چرا شغل بازرسی جوش

آموزش بازرسی جوش برای تعیین اینکه آیا جوش با کدها و استانداردهای خاصی مطابقت دارد یا خیر، امر بسیار مهم و حائز اهمیتی است. زیرا همانطور که بیان کردیم، با کوچکترین اشتباه امکان بروز خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیر بسیار زیاد خواهد بود. بازرسان جوش به کمک مقررات، میزان و درستی نقطه اتصال جوش را بررسی و چک می‌کنند. در این حالت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ماشین آلات و مواد به طور موثر و ایمن کار می‌کنند و مشکل برای شما به وجود نمی‌آورند.

بازرسان جوش که در دوره‌های آموزش بازرسی جوش در آموزشگاه سروش جاوید شرکت کرده‌اند با بهره از تعداد ابزار و تکنیک، معاینات دقیق را انجام می‌دهند. این بازرسی‌ها در حقیقت داده‌های مربوط به اندازه و کیفیت جوش را نشان می‌دهند. آنها به وسیله آموخته‌ها و همچنین مهارت‌های خود هر گونه نقص و مشکلی را شناسایی می‌کنند.برای تماس با آموزش روی این لینک کلیک نمایید.

نقص می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف و مشکلات ایمنی شود. بنابراین، بازرسی‌های جوشکاری با شناسایی خرابی‌های احتمالی قبل از وقوع، به شرکت‌ها در صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند. در حقیقت بازرسی قبل از بهره از ماشین آلات و ابزارآلات می‌تواند به کاهش هزینه‌های مربوط به حوادث و از دست دادن دارایی‌ها کمک بسیار زیادی بکند. علاوه بر کاهش هزینه، این کار از کارکنان، مردم و محیط زیست نیز محافظت می‌کند.

انواع بازرسی جوش

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، بازرسی جوش انواع مختلفی دارد. به همین منظور بازرسان با بهره از روش‌های مختلف جوش و همچنین تکنیک‌های متفاوت میزان و نوع جوش را بررسی و کیفیت آن را تایید می‌کنند. به همین منظور صاحبین کسب و کار در صنایع مختلف از ابزارها و ماشین‌آلات خود با خیالی آسوده و راحت استفاده خواهند کرد. در دوره آموزش بازرسی جوش آموزشگاه سروش جاوید صفر تا صد انواع مختلف انواع بازرسی جوش و همچنین تکنیک‌های متفاوت آن بیان خواهد شد. برخی از انواع بازرسی جوش عبارتند از:

  1. بصری
  2. رادیوگرافی (اشعه ایکس)
  3. اولتراسونیک
  4. ذره مغناطیسی
  5. بازرسی نفوذ مایعات

هر یک از این روش‌ها به مزایا و معایب متفاوتی دارند که شما با توجه به نیاز و نوع جوش می‌توانید از یکی از آنها بهره بگیرید و بازرسی جوش را انجام دهید. بنابراین شما از یک روش یا ترکیب چند روش بالا می‌توانید به کارفرما این اطمینان را بدهید که جوشکاری صحیح و بی‌عیب و نقص صورت گرفته است.

پایان

جوشکاری فرآیندی است که باید دقیق و درست انجام شود. چرا که در غیراینصورت خسارات جبران‌ناپذیری به یک صنعت یا کسب‌وکار وارد خواهد شد. بنابراین پس از انجام فرآیند جوشکاری باید برخی از متخصصین این حوزه درستی و دقت کار جوشکار را بررسی کنند و به کارفرمایان اطمینان دهند که جوشکاری به درستی و صحیح صورت گرفته است. بازرسان جوش، در اغلب موارد جوش‌ها را از نظر سلامت و استحکام توسط آزمایش‌های مکانیکی آزمایشی، بررسی می‌کنند. افرادی که علاقه‌ به این شغل دارند می‌توانند برای آموختن این مهارت، به آموزشگاه سروش جاوید مراجعه کنند و از دوره‌ آموزش جوشکاری ثبت نام نمایند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای در دوره آموزش بازرسی جوش چه مواری را آموزش خواهیم دید؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.