درگیری نظامی با ایران عواقب نامعینی برای آمریکا دارد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 4810
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 04 تیر 1398 - 8:51 |
میرسلیم در گفت‌وگو با «رسالت»:

درگیری نظامی با ایران عواقب نامعینی برای آمریکا دارد

در حال حاضر تنش بين روابط ايران و آمريکا در جوامع سياسي و بين‌المللي مطرح است و مي‌توان گفت اکثر به اتفاق نظر تحليلگران منجر شده است
درگیری نظامی با ایران عواقب نامعینی برای آمریکا دارد

در حال حاضر تنش بين روابط ايران و آمريکا در جوامع سياسي و بين‌المللي مطرح است و مي‌توان گفت اکثر به اتفاق نظر تحليلگران منجر شده است. در يک ماه اخير شاهد موضع‌گيري‌هاي بسيار متفاوت آمريکا بوده ايم يک روز بحث مذاکره بدون شرط با ايران را مطرح مي‌کند، روز ديگر تهديد به افزايش تحريم‌هاي ايران را سر مي‌دهد.
بسياري معتقدند دونالد ترامپ با توجه به اين که هيچ سابقه سياسي در کارنامه فعاليت‌هايش نداشته، نمي‌تواند در اين مباحث رويکرد مناسب و دقيقي داشته باشد و همين موضوع يک بام و دو هوا بودن مقامات آمريکايي را نشان مي‌دهد. همچنين مقامات آمريکايي مدعي شدند که ايران به دنبال جنگ نظامي است .در همين راستا چندي پيش برايان هوک، رئيس گروه اقدام عليه ايران مدعي شد: «در اواخر ماه آوريل و اوايل ماه مي گزارش‌هاي موثقي دريافت کرديم که ايران در حال برنامه‌ريزي براي حملاتي قريب‌الوقوع عليه منافع ايالات متحده در چند ميدان است. به همين جهت، ما با رويکردي دفاعي موضع نظامي خود را تقويت کرديم، تا در صورتي که مورد حمله قرار گرفتيم، بتوانيم از خود محافظت کنيم. همين، تا همين جا پيش رفته‌ايم، نه بيشتر.» اين نوع سخن گفتن مقامات آمريکايي تنها براي فرافکني و نوعي فرار رو به جلو است تا بتوانند از اتهامات خود فرار کنند.
درگيري نظامي با ايران عواقب نامعيني براي آمريکا دارد
سيدمصطفي ميرسليم عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سوال که علت «يک بام و دو هوايي بودن آمريکا را در چه مي‌دانيد، به «رسالت» گفت: آمريکا مي‌داند هرگونه مداخله نظامي در ايران هزينه بسياري برايش خواهد داشت و از بر پا کردن آتش جنگ نظامي پرهيز مي‌کند. هرچند برخي تندروها در دولت آمريکا بر طبل جنگ مي‌کوبند اما ترامپ يقين دارد که درگير شدن با ايران با توجه به آثار زيانبار جنگ، به ضرر او به‌ويژه در انتخابات آتي خواهد بود؛ در نتيجه در جست‌وجوي راه‌حل سياسي يعني مذاکره‌اند حتي مذاکره بدون قيد و شرط را مطرح مي‌کنند.او همچنين در پاسخ به اين سوال که تا چه اندازه تغيير مواضع ترامپ به جهت ترس و واهمه‌اش نسبت به قدرت نظامي ايران هست، اظهار داشت: درگير شدن نظامي با ايران عواقب نامعيني براي آمريکا و هم‌پيمانانش دارد بنابراين ترامپ مايل است از آن اجتناب کند؛ اما کوتاه آمدن در مقابل ايران براي ترامپ کسر شأن محسوب مي‌شود و نمي‌خواهد شاهد فروريختن آبروي آمريکا به عنوان ابر قدرت باشد در نتيجه موضع‌گيري‌هايي دوگانه‌ از خود نشان مي‌دهد.
با مقاومت، تهديدهاي آمريکا را به فرصت تبديل خواهيم کرد
عضو مجمع تشخيص مصلحت همچنين با اشاره به سخنان اخير «هوک» درباره تقويت نيروهاي آمريکايي در منطقه تصريح کرد: آمريکا در مناطق مختلف جهان حضور نظامي و شبه نظامي دارد و اخيرا هم سعي کرده حضور نظامي علني خود را در خليج فارس کاهش دهد تا حالت تحريک‌کننده نداشته باشد اما تبليغات مختلفي که گوياي حضور تقويت‌شده نظامي است بر پا مي‌کند تا نوعي جنگ رواني راه بيندازد. ميرسليم درباره ادامه روند مقاومت ايران در مقابل فشارهاي آمريکا گفت: فشارهاي آمريکا جنبه اقتصادي دارد و تا آنجا که بتواند آنها را تشديد خواهد کرد تا به خيال خود، دولت و مردم را به زانو درآورد. الحمدلله و به کوري چشم دشمنان ، در مورد نيازهاي اصلي، کشور ما خود کفاست واگر نحوه مصرف را مديريت کنيم و مانع سوء‌استفاده کساني شويم که با بي‌انصافي مي‌خواهند از اين شرايط براي خود منافعي به جيب بزنند، از اين مشکلات عبور خواهيم کرد و حتي با مقاومت تهديدهاي آمريکا را به فرصت تبديل خواهيم کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای درگیری نظامی با ایران عواقب نامعینی برای آمریکا دارد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.