دختران انقلاب در نصف جهان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 5976
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰:۲۸ |
اجتماع بزرگ دختران انقلاب، این‌بار در اصفهان برگزار می‌شود

دختران انقلاب در نصف جهان

ايران اسلامي از قرن ها قبل در حوزه حجاب و عفاف زبانزد خاص و عام بوده و پوشش زنان و مردان ايراني همواره در اساطير قديمي و نوشته اي تاريخ نگاران به عنوان الگويي ارزشمند و همراه با عفت و پاکي شناخته مي شده است
دختران انقلاب در نصف جهان

ايران اسلامي از قرن ها قبل در حوزه حجاب و عفاف زبانزد خاص و عام بوده و پوشش زنان و مردان ايراني همواره در اساطير قديمي و نوشته اي تاريخ نگاران به عنوان الگويي ارزشمند و همراه با عفت و پاکي شناخته مي شده است. پس از ورود اسلام عزيز به ايران نيز اين جنبه مثبت ايرانيان با فرهنگ اسلامي درهم آميخت و پوشش مردمان اين سرزمين متاثر از فرهنگ گذشته و فرهنگ ناب اسلامي رشد و بالندگي يافته و موضوع حجاب در کنار عفاف شکل و قالب نو و ارزشمند يافت. اين روند در طول اعصار مختلف ادامه داشت و دولت هاي استکباري در اين دوران تلاش داشتند تا به انحاء مختلف اين حريم را شکستند و عفاف و حجاب را از جامعه ايراني بگيرند. در طول دوران ستمشاهي اين حرکت با فرمان کشف حجاب رضاخان و مقاومت جانانه مردم متدين ايران شکل تازه اي به خود گرفت و باوجود تلاش هاي همه جانبه شاهان پهلوي براي کاستن از گرايش و علاقه مردم به مقوله حجاب و عفاف اما اين مردم غيرتمند ايراني بودند که با اين پديده مقابله کردند به نحوي که نقش زنان مومن و محجبه در پيدايش و پيروزي انقلاب اسلامي ايران بر کسي پوشيده نيست.
پس از انقلاب نيز دشمنان با حربه هاي مختلف به دنبال رواج بي بندوباري و بي حجابي در جامعه به ويژه نسل جوان شدند اما حضور بانوان فهيم و عفيف جامعه اسلامي ما اين اجازه را به دشمنان نداده تا با اين حربه تهاجم فرهنگي خود را به ثمر برسانند. با اين وجود نياز است تا نسل جوان از داشته ها و باورهاي اسلامي و انقلابي خود به خوبي دفاع کرده و با اندک فضاي آلوده به بي حجابي، با فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر دفاع نمايد.
پس از برگزاري اجتماع باشکوه دختران انقلاب در تهران که توسط گروه مردمي آمرين به معروف صراط در ورزشگاه شهيد شيرودي که با استقبال گسترده دختران و زنان تهراني روبه رو شد اين بار اين اجتماع پنج‌شنبه اين هفته در اصفهان برگزار مي شود. استقبال بي نظير زنان و بانوان ايراني از اجتماع ورزشگاه شهيد شيرودي، باعث شد تا خبر برگزاري آن در صدر اخبار قرار گرفته که نشان از اقبال گسترده مردم به اين همايش انقلابي بود.
بنا بر اين گزارش گروه مردمي آمرين به معروف صراط که يک گروه کاملا مردمي و متشکل از زنان فرهيخته دانشگاهي و حوزوي است و پنج‌شنبه هفته گذشته «اجتماع بزرگ دختران انقلاب» را همزمان با روز گراميداشت عفاف و حجاب در ورزشگاه شيرودي تهران برگزار کردند، روزپنج‌شنبه ۲۷ تيرماه، اين اجتماع را در حسينيه رضوي اصفهان برگزار خواهند کرد . هزينه هاي برگزاري برنامه‌هاي اين گروه به صورت مردمي و از سوي دغدغه‌مندان حوزه امر به معروف و نهي از منکر و خانواده شهدايي مثل شهيد مسلم خيزاب تامين مي‌شود. مسئولين اين گروه اعلام کردند حتي يک هزار توماني هم از هيچ ارگان دولتي و نهادي براي اجراي برنامه‌هاي اين گروه هزينه نشده و تنها از محل هداياي مردمي، مثل طلاهايي که مادر يک شهيد اهدا کرده بود ، فعاليت مي کنند . گفتني است حجت الاسلام و المسلمين جاودان قبل از برگزاري اين اجتماع مردم را به حضور پرشور در آن دعوت کردند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.