دایرکت ادمین چیست؛ با مزیت‌های آن آشنا شوید  - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 48397
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ |

دایرکت ادمین چیست؛ با مزیت‌های آن آشنا شوید 

احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده است که دایرکت ادمین چیست. دایرکت‌ادمین یک کنترل پنل میزبانی مبتنی بر وب است که مدیریت وب سایت‌ها را بر روی سرور آسان‌تر می‌کند. به طور خلاصه برای آن که بدانید دایرکت ادمین چیست، باید گفت با استفاده از دایرکت‌ادمین می‌توانید ایمیل ها، وب‌سایت، پایگاه‌های داده و […]

دایرکت ادمین چیست؛ با مزیت‌های آن آشنا شوید 

احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده است که دایرکت ادمین چیست. دایرکت‌ادمین یک کنترل پنل میزبانی مبتنی بر وب است که مدیریت وب سایت‌ها را بر روی سرور آسان‌تر می‌کند. به طور خلاصه برای آن که بدانید دایرکت ادمین چیست، باید گفت با استفاده از دایرکت‌ادمین می‌توانید ایمیل ها، وب‌سایت، پایگاه‌های داده و تنظیمات dns و… مربوط به سایت‌های خود را به سادگی مدیریت نمایید. در این مقاله به شما خواهیم گفت DirectAdmin چیست و با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

کنترل پنل دایرکت‌ادمین چیست؟

DirectAdmin (دایرکت‌ادمین) یک کنترل پنل میزبانی وب گرافیکی آنلاین و سیستم مدیریتی برای سرورهای مجازی و اختصاصی است. از طریق این سیستم مدیریت، می‌توانید به راحتی سرور خود را مدیریت کنید، ایمیل‌های خود را مدیریت کنید، DNS را تنظیم کنید، با استفاده از FTP فایل‌های سایت را بارگذاری کنید. همچنین امکان مدیریت فایل آنلاین، مدیریت پایگاه داده و غیره را نیز روی دایرکت‌ادمین خواهید داشت.

دایرکت‌ادمین ۳ سطح دسترسی زیر را ارائه می‌دهد :Admin، Reseller و User

این امر به مدیریت کارآمد منابع سرور توسط مدیران و فروشندگان میزبانی وب کمک نموده و نیز برای مشتریانی که می‌خواهند خدمات سایت و میزبانی وب را در هاست های اشتراکی یا سرور مجازی برای میزبانی وب‌سایت های خود خریداری کنند، مفید می‌باشد.

در واقع می‌توان گفت دایرکت‌ادمین یک جایگزین ساده برای سی‌پنل است. با این حال از نظر ویژگی‌های ارائه شده، به اندازه سی‌پنل کامل نیست. هنگامی که به عنوان ادمین وارد دایرکت‌ادمین می‌شوید ، با صفحه زیر مواجه می‌شوید. توجه داشته باشید که سه گزینه مختلف در بالا سمت راست در بخش “سطح دسترسی” وجود دارد: سطح مدیریت ، سطح نمایندگی و سطح کاربر.

سطح مدیریت: یک مدیر با کاربری admin به هر سه سطح دسترسی دارد.

سطح نمایندگی: نمایندگی به هر دو سطح نمایندگی و سطح کاربر دسترسی دارد.

سطح کاربر: کاربر فقط به سطح کاربر دسترسی دارد.

همچنین نسخه‌های سیستم عامل زیر در حال حاضر توسط دایرکت‌ادمین پشتیبانی می‌شوند:

CentOS: 5.X, 6.x, 7.x

FreeBSD: 9.x, 11.x

Debian: 7.X, 8.X, 9.X

اوبونتو: از دبیان گرفته شده است و از ۱۲.۰۴ پشتیبانی می‌شود

هاست دایرکت‌ادمین چیست؟ 

در مورد قابلیت توسعه دایرکت‌ادمین در مقایسه با سی‌پنل تا حدودی مزیت کمتری دارد، اما یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل‌های میزبانی وب پس از سی‌پنل، دایرکت‌ادمین می‌باشد. اگر به دنبال بهترین جایگزین سی‌پنل هستید، قطعا دایرکت‌ادمین را امتحان کنید. این برنامه دارای برخی ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت استفاده آسان است که آن را به یکی از رقبای برتر سی‌پنل نیز تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید دایرکت‌ادمین را روی سرورهای اختصاصی و مجازی خود نصب نمایید و یا می‌توانید هاست دایرکت‌ادمین تهیه نمایید که در واقع روی هاست لینوکس اشتراکی شما از قبل توسط شرکت هاستینگ کنترل پنل دایرکت‌ادمین نصب شده است.

همچنین شما می‌توانید در صورت خرید هاست دانلود، برای بارگذاری و دانلود فایل‌های خود نیز از دایرکت‌ادمین استفاده نمایید.

مزایای دایرکت‌ادمین

دایرکت‌ادمین دارای ویژگی‌های قابل توجهی است که مطمئناً می‌تواند مشتریان بالقوه را مجذوب خود کند. اگرچه این ویژگی‌ها به‌خودی خود منحصر به فرد نیستند، اما مواردی هستند که در دایرکت‌ادمین با ارائه هر نسخه جدید نسبت به سایر رقبا برتری یافته است.

۱. رابط گرافیکی شگفت انگیز

اگر به دنبال سادگی در رابط گرافیکی هستید، دایرکت‌ادمین قطعاً انتخاب مناسبی است. به جای تعداد زیادی بخش و گزینه، همه ویژگی‌های شما در سه شاخه اصلی مدیریت حساب، مدیر ایمیل و ویژگی‌های اضافی قرار می‌گیرند. تمامی‌بخش‌ها به وضوح قابل مشاهده هستند و اکثر آنها قبل از کلیک روی آنها توضیح داده می‌شود.

۲. مقرون‌به‌صرفه

قیمت مناسب و رقابتی دایرکت‌ادمین ویژگی است که دایرکت‌ادمین را همچنان در سطح بالای بازار رقابتی نگه می‌دارد. قیمت سی‌پنل در حال حاضر نسبت به دایرکت‌ادمین  بالاتر بوده و کنترل‌پنل پلسک نیز چندان ارزان نیست. در مقایسه با آن‌ها، دایرکت‌ادمین یک حساب آزمایشی رایگان و همچنین سه گزینه برتر را ارائه می‌دهد که هزینه آن از ۲ دلار در ماه شروع می‌شود.

۳. پشتیبانی و سیستم تیکتینگ

جدا از پشتیبانی ارائه شده توسط شرکت میزبانی شما می‌توانید از تکنسین‌های دایرکت‌ادمین نیز کمک مستقیم بگیرید. کاربران برنامه‌های Lite و Standard می‌توانند از یک سیستم تیکتینگ یکپارچه در داخل صفحه کنترل استفاده کنند. به این ترتیب، اگر مشکلی در دایرکت‌ادمین و عملیات آن وجود دارد، می‌توانید مستقیماً از منابع موجود کمک بگیرید.

۴. بازیابی خودکار خرابی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دایرکت‌ادمین ثبات سرویس شما است. اگر بخشی از سرور به طور غیر منتظره خراب شود، دایرکت‌ادمین ابتدا سعی می‌کند سرویس را راه‌اندازی مجدد کند تا ببیند آیا می‌تواند این مشکل را برطرف ‌کند یا خیر. اگر این کار جواب نداد، سیستم یک اعلان اضطراری به مدیر وب‌سایت ارسال می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در زمان مناسب با مشکل برخورد کنند.

۵. سادگی

برای ساده نگه داشتن همه ویژگی‌ها و بخش‌ها برای کاربر نهایی، توسعه‌دهندگان دایرکت‌ادمین طیف وسیعی از ویژگی‌هارا در سمت کاربر نهایی ارائه می‌دهد. با این وجود، این پلتفرم همه گزینه‌های ضروری را برای مدیران وب، توسعه‌دهندگان و فروشندگان ارائه می‌دهد تا بتوانند به راحتی سرور مجازی یا سرور اختصاصی خود را مدیریت کنند.

کلام آخر

با گسترش استفاده از اینترنت و قدرت گرفتن وب سایت‌ها در ۱۳۰ کشور جهان و انجام تغییرات بیش از ۱۴۰۰ مورد از بدو تاسیس دایرکت‌ادمین، مطمئناً به نظر می‌رسد که دایرکت‌ادمین بهترین جایگزین برای سی‌پنل بوده و بهترین رقیب برای آن می‌باشد. با در نظر گرفتن قابلیت سادگی استفاده و کنترل‌های بصری، این کنترل‌پنل برای مبتدیانی که نیازی به ابزارهای پیشرفته یا گزینه‌های پیچیده‌ای ندارند و هرگز از آنها استفاده نمی‌کنند، کاملا مناسب است.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره، متخصصین وب‌رمز آماده پاسخگویی به سوالات شما به طور ۲۴ ساعته هستند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.