خون شهید سلیمانی، وحدت ملی را افزایش داد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15138
  پرینتخانه » استان ها, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱:۳۶ |
مشاور سابق وزیر دفاع:

خون شهید سلیمانی، وحدت ملی را افزایش داد

اهواز را سيل برد، آري درست شنيديد اهواز را سيل خروشان جمعيتي که به استقبال سردار آمده بودند با خودش برد. اهواز قهرمان چه خوب مهمان‌نوازي و آبروداري کرد و غيرت و مهمان‌نوازي ايرانيان را به رخ جهانيان کشيد
خون شهید سلیمانی، وحدت ملی را افزایش داد
اهواز را سيل برد، آري درست شنيديد اهواز را سيل خروشان جمعيتي که به استقبال سردار آمده بودند با خودش برد. اهواز قهرمان چه خوب مهمان‌نوازي و آبروداري کرد و غيرت و مهمان‌نوازي ايرانيان را به رخ جهانيان کشيد و نشان داد اگر تک‌تک ما را هم بکشند، نمي‌توانيد غيرت ما را از بين ببريد. اگر آمريکا و هم‌پيمانانش از جوانمردي و غيرت بويي برده بودند با حاج قاسم رو در رو مي‌جنگيدند نه از راه دور و ناجوانمردانه. با غمي بسيار به عروج سردار سپهبد قاسم سليماني مردم ايران و منطقه از هر گوشه و نقطه اين کره خاکي براي ديدار آخر با او به سمت اهواز، تهران، مشهد و کرمان روانه شده‌اند.
حاج قاسم! نام و حتي خون تو بر اندام مستکبران لرزه انداخته است. سردار دل‌ها، مالک اشتر سيد علي تمام مردم ايران با حضور خود به شما قول مي‌دهند که پاسداشت خون شما و تمامي شهدا باشند.
*خون سردار سليماني به رنگ وحدت بود
امير موسوي، مشاور سابق وزير دفاع و رئيس مرکز مطالعات استراتژيک در گفت‌وگو با «رسالت» ابعاد حضور باشکوه مردم اهواز در مراسم استقبال از پيکر شهيد سليماني را اين‌گونه بررسي مي‌کند: « علاوه بر شهرهاي مختلف ايران حتي کشورهاي مختلف منطقه نيز مانند يمن، مصر، الجزاير، سوريه، لبنان، سودان، تونس، مراکش، موربتان و …خواستار تشيیع پيکر شهيدان سپهبد سردار قاسم سليماني و ابومهدي المهندس هستند و پيام‌هاي درخواست به کشور ارسال مي‌کنند و حتي مي‌گويند اگر نمي‌توانيد پيکرها را بياوريد يکي از وسايل شخصي آن‌ها  را بياورند تا به‌عنوان نمادي از شهدا در کشور ما باقي بماند.»
وي افزود: «خون پاک شهيد سليماني تمام نقشه‌هاي آمريکايي و اسرائيلي‌و ارتجاع عرب را که در تلاش بودند تصوير بدي از او در منطقه ايجاد کنند، نقش بر آب کرد. تشييع باشکوه مردم عراق در شهرهاي کربلا و بغداد و اوج اين شکوه در نجف معلي تجلي کرد و نشان مي‌دهد که ايشان مخلصانه براي دفاع از مستضعفان، ملت‌هاي اسلامي و در رويارويي با استکبار جهاني و رژيم صهيونيستي و پول کثيف عربستان و امارات برخاست.»
موسوي اظهار کرد: «حضور ميليوني مردم که شروع آن از اهواز عظيم و مقاوم بود، پاسخي محکم به ادعاي اخير ترامپ مبني بر این‌که شهيد سردار سليماني در ايران محبوبيت نداشته است. اين‌يک ادعاي بسيار کثيف است و خون شهيد سليماني وحدت ملي و پيوند ميان مردم و رهبري و امنيت ملي ما را مستحکم‌تر کرد.»
رئيس مرکز مطالعات استراتژيک تشريح کرد: «حضور پرخروش مردم در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني بيانگر اين است که مردم با اين شور و دلسوزي سردار مقاومشان را بدرقه مي‌کنند و تک‌تک ايراني‌ها و تمام روستاها و نقاط ايران محق هستند بتوانند ابراز احساسات خود را نشان دهند و حتي از لحظه اول شنيدن خبر شهادت در تمام شهرها و روستاها بدون برنامه‌ريزي و خودجوش، مجالس عزاداري برپا کردند و اين پاسخ کوبنده‌اي به استکبار جهاني است که خون شهيد پايمال نخواهد شد.»
مشاور سابق وزير دفاع گفت: «بعد از  شهادت سردار، رژيم صهيونيستي و حتي خود آمريکا و ارتجاع عرب نيز به اضطراب افتادند و باواسطه‌هاي مختلف به ايران پيام مي‌فرستند و با خواهش و تمنا خواستار انتقام نگرفتن ايران هستند. آمريکا و هم‌پيمانانش به اين نتيجه رسيده‌اند که حماقت بزرگي مرتکب شدند و به‌شدت پشيمان هستند.»
*خون پاک شهيد سليماني، درخت تنومند روابط ايران و عراق را آبياري کرد
 موسوي تصريح کرد: «خون پاک شهيد سليماني و هم‌رزمانش نتايج مثبتي براي ملت ايران و عراق و ملت‌هاي آزادي‌خواه جهان خواهد داشت. دشمنان منطقه با حمله به سرکنسولگري ايران و پاره کردن عکس‌ها در صدد بودند که ضمن به خدمت گرفتن چندين مزدور و پشتيباني عربستان، امارات و رژيم صهيونيستي ميانه دو ملت را به هم بزنند که نتوانستند و ملت شريف و مقاوم عراق با شرکت باشکوه در مراسم تشييع شهداي حمله تروريستي آمريکا پاسخ دندان‌شکني به آن‌ها دادند.»
رئيس مرکز مطالعات استراتژيک در پايان گفت: «معترضاني که در عراق به‌صورت مسالمت‌آميز در حال اعتراض بودند به احترام خون اين دو شهيد از اعتراض دست کشيدند و متوجه توطئه بزرگ شدند و خون اين شهدا پيوند بيشتري ميان دو ملت ايران و عراق ايجاد مي‌کند و درخت تنومند روابط دو کشور را آبياري کرد و آينده خوب و درخشاني در انتظار دو ملت و کشورهاي منطقه خواهد بود.»
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.