خلع سلاح در بزنگاه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17745
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۵۳ |
بررسی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توطئه‌های رسانه‌ای دشمن؛

خلع سلاح در بزنگاه

رسانه استکبار جهانی، در حقیقت حربه‌ای آشکارا علیه نظام جمهوری اسلامی است و این موضوع بارها به اثبات رسیده. مثال اخیر این جنگ رسانه‌ای در قبل از زمان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در ایران است.
خلع سلاح در بزنگاه

رسانه استکبار جهانی، در حقیقت حربه‌ای آشکارا علیه نظام جمهوری اسلامی است و این موضوع بارها به اثبات رسیده. مثال اخیر این جنگ رسانه‌ای در قبل از زمان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در ایران است. دشمن از هیچ تخریب، تهمت، شایعه‌پراکنی و ایجاد تردیدی در میان مردم کشور دریغ نکرد اما یکی دیگر از این موضوعات برای ایجاد تشویش در اذهان پراکنده کردن مردم سنگر پشتیبانی حاکمیت ایران ویروس کرونا بود. آن‌ها در روزهای پایانی و نزدیک به انتخابات سعی کردند با ضریب دادن به بحران این ویروس در کشور، مردم را از مشارکت در این انتخابات منع کنند. دشمن سال‌هاست که مهم‌ترین رکن این کشور را برای ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی ایران هدف گرفته است؛ مردم!
رهبر معظم انقلاب روزهای گذشته در جلسه درس خارج فقه، ضمن تشکر از درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات و ناکام گذاشتن فرصت‌طلبی و تبلیغات همه‌جانبه دشمنان برای کاهش مشارکت آن‌ها به توطئه‌های مختلف معاندین در رسانه و بخش‌های دیگر اشاره‌کرده و فرمودند:
« در مقابل توطئه دشمن برای ضربه زدن به ارکان مختلف کشور، همه باید برای دفاع هوشیار و آماده ضربه و حمله متقابل باشیم.»
«رسالت» در بررسی بیشتر این موضوع با هادی محمدی کارشناس مسائل سیاسی به گفت وگو پرداخت.
رسانه؛ ابزار نرم در جنگ سخت
هادی محمدی کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه خارج فقه در خصوص فضاسازی منفی و پرحجم دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه علیه شرکت مردم در انتخابات به «رسالت» می‌گوید: «امروزه رسانه‌ها به‌عنوان ابزار جنگی استفاده‌شده و در حقیقت حربه‌ای برای مؤثر واقع‌شدن دیگر ابزارهای جنگی آمریکا محسوب می‌شوند. مثال واضح آن شایعه‌پراکنی‌ها و هجمه‌هایی بود که قبل از برگزاری انتخابات مجلس به راه انداختند تا مردم را از مشارکت منصرف کنند. بر این اساس سطوح مختلف مسئولان امنیتی کشور مانند شورای امنیت ملی و امثال آن باید در این مورد طراحی و برنامه‌ریزی‌های جدی به‌کارگیرند.»
وی ادامه داد: «مهم‌ترین ابزاری که امروزه آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای آن‌ها در عرصه جنگی علیه ایران به شکل فعال به کار می‌گیرند، بخش رسانه با ابعاد مختلف مجازی و رسانه‌های شنیداری، دیداری و مکتوب آن است. این رسانه‌ها به‌راحتی و بی‌هیچ مانعی به عرصه افکار عمومی نفوذ کرده و به تخریب، ایجاد تردید، شایعه‌پراکنی و بسیاری از اقدامات خرابکارانه دست می‌زنند که تمام این‌ها ذیل عنوان اختلال در امنیت جمهوری اسلامی ایران قابل‌درک است.»
محمدی اظهار داشت: «رسانه‌های معاندی در این عرصه به‌طور آشکارا مشغول فعالیت هستند. این رسانه‌ها چند مرکز شناخته‌شده دارند؛ نخست مرکزی در رژیم صهیونیستی و عملیات سایبری که موساد مسئول طراحی و مدیریت آن است.دوم مرکز اعتدال که ترامپ و محمد بن سلمان در عربستان راه‌اندازی کردند و سوم، مرکزی دیگری که در لندن مستقرشده است. این‌ها مجموعه ۳ ضلعی جنگ پرقدرت رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران است.»
این کارشناس مسائل سیاسی ضمن تأکید بر اینکه در بحث فضای مجازی، امکانات پهنای باند فضای سایبری و اینترنتی کشور نیازمند تدابیر ویژه‌ای به‌عنوان سیاست‌های فضای مجازی و سایبری است به سابقه جاسوسی علیه ایران اشاره کرد و گفت: «خبرنگاران رسانه‌های معاند، به‌سادگی در ایران حضور دارند و از هر اقدام جاسوسانه‌ای دریغ نکرده و به‌راحتی دست به شبکه‌سازی امنیتی و جاسوسی می‌زنند. این مسئله مسبوق به سابقه است. در تمام کشورهای دنیا سیاست‌های قضائی مجازات برای رعایت نکردن چارچوب‌های آن کشور اعمال می‌شود و حتی رسانه‌های تحت تکفل خود را نیز در صورت تخطی از قانون، مجازات وبه پرداخت جریمه‌های نقدی و غیر نقدی محکوم می‌شوند.»
محمدی با تأکید بر فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر آماده شدن ایران برای دفاع و هجوم هوشیارانه و تقابلی با آمریکا و متحدان آن‌ها، به بخش دیگری از جنگ رسانه‌ای آن‌ها اشاره و تصریح کرد: «دیپلماسی رسمی و موضوعات مربوط به لابی‌های مذاکراتی در پادشاهی عمان یا دیدارهای وزرای خارجه کشورهای دیگر در تهران نیز نیازمند یک مدیریت، بازنگری و بازبینی در سیاست است که باید در دیپلماسی رسمی موردتوجه قرار گیرد.»
کارشناس مسائل سیاسی در انتها بابیان اینکه مجلس انقلابی آینده باید با اعمال نظارت‌های دقیق و سخت‌گیرانه کشور را مدیریت کند، ابراز کرد: «نفس جدیدی که در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان انقلابی شکل خواهد گرفت، باید مبنای ریل‌گذاری سیاست‌های دقیق و اعمال نظارت‌های به‌شدت سخت‌گیرانه‌ای نسبت به رفتارهای اقتصادی و سیاست‌های خارجی دولت که در یک چارچوب قانونی قرار دارد باشد، این چشم‌انداز، مسیر تهاجمی است که باید شرایط بازدارنده‌ای را برای دشمن آمریکایی، صهیونیستی و عربی شکل دهد.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.