خطر شاه سلطان حسین‌ها برای ایران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 39811
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۰۱ |

خطر شاه سلطان حسین‌ها برای ایران

بیش از چهار دهه از  پیروزی شکوهمند و باعظمت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. انقلاب اسلامی ایران با تکیه‌بر اسلام ناب محمدی و با ارائه الگویی عینی و عملی از یک نظام سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های والای انسانی کلیه معادلات سیاسی استکبار جهانی را در ادامه سیاست سلطه به‌هم زد و با ساختار فرهنگی ، مذهبی خود فرهنگ استعماری غرب را زیر سؤال برد و باعث گسترش و صدور انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان شد و کارشناسان علوم سیاسی را بهت‌زده  کرده است.
خطر شاه سلطان حسین‌ها برای ایران

حجت‌الاسلام امیرمحمودگودرزی 
بیش از چهار دهه از  پیروزی شکوهمند و باعظمت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. انقلاب اسلامی ایران با تکیه‌بر اسلام ناب محمدی و با ارائه الگویی عینی و عملی از یک نظام سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های والای انسانی کلیه معادلات سیاسی استکبار جهانی را در ادامه سیاست سلطه به‌هم زد و با ساختار فرهنگی ، مذهبی خود فرهنگ استعماری غرب را زیر سؤال برد و باعث گسترش و صدور انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان شد و کارشناسان علوم سیاسی را بهت‌زده  کرده است؛ بدین‌جهت نظام استکباری غرب به نابودی انقلاب اسلامی ایران همت گماشته است ، چراکه انقلاب ایران تهدید بزرگی در برابر منافع کشورهای استعماری غربی است. هانتینگتون نظریه‌پرداز مشهور آمریکايی بر این باور است  كه تقابل اصلی آینده جوامع بشری، برخورد فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی است . نوام چامسکی، دانشمند مشهور آمریکايی می‌گوید ؛ جمهوری اسلامی ایران ازنظر  ایالات‌متحده آمریکا غیرقابل‌پذیرش است چون  ایرانیان  از استقلال خود چشم‌پوشی نمی‌کنند. بر همین اساس نتیجه می‌گیریم ریشه اصلی دشمنی و خصومت غربی‌ها مخصوصا آمریکا با نظام مقدس اسلامی ایران را باید فقط در ماهیت اسلامی  استکبارستیزی ایران جست وجو کرد.
با توجه به این‌که عدم صداقت غربی‌ها  علی‌الخصوص آمریکا مثل روز روشن است ،باز هم عده‌ای در داخل از سازش و مذاکره  دم می‌زنند  که دوباره آزموده را بیازمایند. هیچ‌کدام از رئیسان جمهور ایالات‌متحده آمریکا نیت خیری در دراز کردن دست مذاکره به سمت ایران نداشته و ندارند و  این در حالی است که سازش طلبان در داخل کشور مدام در حال سازشگری و کنار آمدن با کدخدا  هستند.
درواقع زمان زیادی از ما گرفته و ما را به توافقی سست مانند برجام سرگرم نموده‌اند تا فرصت‌های بی‌شمار برای تقویت اقتصاد و اتکا به نیروهای داخلی را از ما گرفته باشند.
توجه همگان خصوصا مسئولان دولتی را به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علم و صنعت (۲۴/۹/۱۳۸۷) جلب می‌کنم:
«اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود ، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرئت و جسارت ندارند ،در خود احساس قدرت نمی‌کنند  و در مردم خودشان احساس توانايی و قدرت نمی‌کنند کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد. آن روزی که شهر اصفهان در دوره شاه سلطان حسین مورد غارت قرار گرفت و مردم قتل‌عام شدند و حکومت باعظمت صفوی نابود شد خیلی از افراد غیور بودند که حاضر بودند مبارزه و مقاومت کنند اما شاه سلطان حسین ضعیف بود. شاه سلطان حسین عملا هیچ علاقه‌ای به دانستن اتفاقاتی که در اطرافش می‌افتاد نشان نمی‌داد و کشور در هرج‌ومرج و نابسامانی فرورفت و هر نوع اتفاقی بدون هیچ مانعی در ایران حتی پایتخت رخ می‌داد و ایشان توجهی نمی‌کرد .
 شاه سلطان حسین به ایجاد مناسبات دوستانه با دیگر کشورها اهمیت می‌داد ، اما متأسفانه با ضعف حکومت‌داری و قدرت گرفتن همسایه‌های ایران ، باعث مداخله و حمله آن‌ها به ایران شد در زمان شاه سلطان حسین ، روس‌ها مداخله در امور مناطق قفقاز کرده و حتی سواحل دریای خزر از دربند تا استرآباد ( گرگان فعلی) را به تصرف خود درآوردند.»
‌بر این اساس ما وظیفه داریم که از تاریخ درس بگیریم و چنانچه مسئولان محترم از حقوق ملی و قطعی ایران ازجمله فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کوتاه بیایند راه برای دست‌اندازی دشمن به دیگر حقوق ملت ایران هموار و باز خواهد شد.

نویسنده : حجت‌الاسلام امیرمحمودگودرزی  |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.