خرید ویلا در شمال | یک تیر و سه نشان تفریح، سکونت و سرمایه گذاری - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 81082
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۵۶ |

خرید ویلا در شمال | یک تیر و سه نشان تفریح، سکونت و سرمایه گذاری

شمال با وجود جنگل‌های سرسبز و شهرهای ساحلی که دارد و صد البته به لطف نعمت وجود دریا، به یکی از بهترین مکان‌های توریستی تفریحی برای خود ایرانی‌ها تبدیل شده‌است. همه ما برای مسافرت و عوض کردن آب و هوا، شمال کشور را به عنوان اولین مقصد در نظر می‌گیریم.
خرید ویلا در شمال | یک تیر و سه نشان تفریح، سکونت و سرمایه گذاری

شمال با وجود جنگل‌های سرسبز و شهرهای ساحلی که دارد و صد البته به لطف نعمت وجود دریا، به یکی از بهترین مکان‌های توریستی تفریحی برای خود ایرانی‌ها تبدیل شده‌است. همه ما برای مسافرت و عوض کردن آب و هوا، شمال کشور را به عنوان اولین مقصد در نظر می‌گیریم. از طرفی در ایران امروز یکی از راه‌های حفظ سرمایه و یا سودآوری خرید ملک است. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای حفظ سرمایه‌شان و یا حتی بیشتر شدن آن، یک ملک در جایی از ایران خریداری کنند.

همین دو عامل در کنار هم می‌تواند کافی باشد تا ما را به سمت خرید ویلا در شمال سوق دهد. با این کار هم مکانی برای سکونت و استراحت و مسافرت‌های آخر هفته داریم و هم یک سرمایه‌گذاری سودآور و مطمئن انجام می‌دهیم. خرید ویلا برای کسی که ساکن شمال ایران باشد، کار سختی نیست. چرا که با آن منطقه آشنایی دارد. اما برای سایر افراد ممکن است سوال‌های زیادی پیش بیاید. مثلا اینکه در کدام منطقه باید ویلا خریداری کنم و کدام منطقه ملک آینده بهتری دارد؟ در این مقاله قصد داریم به سوالاتی از این دست پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

خرید ویلا و زمین در شمال دیگر فقط برای زندگی نیست، بلکه یک بیزینس است، افراد سرمایه دار با خرید ملک با قیمت پایین تر و فروش با قیمت بالاتر (به دلیل تورم، گذشت زمان، توسعه منطقه و افزایش قیمت زمین های اطراف و …) کسب سود میکنند. البته در این مسیر همراه شدن با یک آژانس املاک قابل اعتماد در شمال شدیدا توصیه می شود.

چرا خرید ویلا در شمال؟

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری حتی برای مردم بومی در شمال، خرید ویلا است. سالانه افراد زیادی هستند که تصمیم می‌گیرند یک ویلا در یکی از شهرهای شمال خریداری کنند. از طرفی در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات خوبی مانند راه‌اندازی فرودگاه رامسر و اقدام به ساخت بزرگراه شمال تهران بودیم که زمینه‌ساز رشد قیمت ملک در این خطه بوده و خواهد بود. به همین خاطر است که خرید ویلا در شمال این روزها رواج بیشتری دارد.

اگر ساکن یکی از شهرهای شمال باشید، حتما خودتان در چند سال اخیر این تغییرات را حس کرده‌اید و شاهد عوض شدن بافت شهر و ساختمان‌ها، تردد افراد مشهور به این منطقه و خبرهای خرید خانه توسط افراد مشهور در شمال بوده‌اید. همین خبرها خود نشان‌دهنده این است که خرید ویلا در این منطقه همواره یک سرمایه گذاری سودآور بوده و آینده خوبی در انتظار آن است.

کدام مناطق انتخاب بهتری هستند؟

در درجه اول برای خرید ویلا و ساختمان در یک محیط جدید به موارد زیر توجه کنید. باید به مواردی مانند امنیت آن منطقه، روند پیشرفت و رشد قیمت و آینده ملک در آن منطقه، رفتارها و خلق و خوی مردم آن منطقه و شرایط آب و هوایی و جغرافیایی آن توجه داشته باشید. ویلا یک مکان مسکونی است و قرار است شما یا نزدیکان‌تان مدتی را در آن سپری کنید. برای همین باید به تمام موارد گفته شده توجه کنید و به دنبال پیدا کردن بهترین منطقه برای خرید ملک باشید.

شرایط آب و هوایی

در شمال دو منطقه آب و هوایی داریم

  • مناطق با آب و هوای سرد شامل شهرهای ماسوله، فومن، داماش، جهان‌نما، سوادکوه و غیره
  • مناطق با آب و هوای گرم وشرجی شامل شهرهای ساحلی مانند بندرترکمن، گمیشان، به‌شهر، نکا، میان‌دورود، ساری، جویبار، بابلسر، فریدون‌کنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، تنکابن، رامسر، متل‌قو، رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رشت، بندرانزلی، رضوان‌شهر، تالش، نمک‌آبرود، نشتارود و آستارا

حالا انتخاب کنید که هوای خنک تابستان در کوهپایه‌های شمال کشور را می‌خواهید یا هوای معتدل و نزدیکی به دریا در شهرهای ساحلی؟

امنیت

در خصوص مقوله امنیت باید گفت که هر چه ویلا در منطقه شلوغ‌تری باشد، امنیت در آن مکان بیشتر خواهد بود. اما به همان اندازه از بکر بودن منطقه و دسترسی به طبیعت و هم محروم می‌شوید. حالا انتخاب با شما است که از بین امنیت یا نزدیکی به طبیعت بکر کدام را انتخاب می‌کنید. از نظر آمارها هم تنکابن به مردمی آرام و کمترین آمار جرم و نزاع خیابانی معروف است و در مقابل آمل و بابل بیشترین آمار جرم و جنایت را دارند.

آینده ملک در هر منطقه: مسئله دیگری که قبل از خرید ملک باید بررسی کنید این است که آینده ملک در هر منطقه قرار است چگونه باشد و قیمت ملک در هر منطقه قرار است به کدام سمت برود. در سال‌های اخیر اتفاقاتی مانند موارد زیر بستر خوبی برای رشد قیمت ملک در شمال کشور فراهم کرده‌اند.

  • ساخت بزرگراه شمال تهران که با دسترسی راحت‌تر شمال و تهران باعث افزایش قیمت شهرهای اطراف چالوس مانند نوشهر، نمک‌آبرود، متل‌قو می‌شود و البته می‌توان انتظار داشت که با افتتاح همین بزرگ‌راه میانگین خرید ملک در تمام شهرهای شمال رشد قابل توجهی داشته‌باشد.
  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی رامسر که باعث افزایش قیمت ملک در رامسر و چالوس بوده و شهرهای بین دو فرودگاه اصلی رامسر و چالوس شامل تنکابن، نشتارود، عباس‌آباد، متل‌قو و نمک‌آبرود از این افزایش قیمت ملک بی‌نصیب نبوده‌اند.
  • استقبال سلبریتی‌ها از خرید ویلا در شمال و ایجاد مناطق لاکچری در شهرهای شمال
  • احتمال منطقه آزاد شدن چهار شهر نمک‌آبرود، تنکابن، رامسر و متل قو
  • ایجاد امکانات رفاهی بیشتر برای زندگی در این شهرها

در کدام شهرها ویلا بخریم

حالا که می‌دانید با توجه به چه پارامترهایی باید در شمال ویلا انتخاب کنید، شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که بهترین شهرها برای خرید ویلا در شمال کدام شهرها هستند. اگر تمام پارامترها و موارد عنوان شده را کنار هم قرار دهیم و البته نگاهی هم به آمارها و میزان استقبال و علاقه مردم به خرید ویلا در هر شهر بیندازیم، به نظر می‌رسد که بهترین شهرها برای خرید ویلا به ترتیب عبارتند از

  1. متل قو
  2. رامسر
  3. نمک‌آبرود
  4. تنکابن
  5. عباس‌آباد
  6. نشتارود

این شهرها به خاطر دسترسی راحت‌تر، آب و هوای بهتر، امنیت بیشتر و البته آینده روشن‌تر توجه عده بیشتری را به خودشان جلب کرده‌اند.

خب با تمام این اوصاف انتخاب شما برای خرید ویلا در شمال، کدام شهر است؟ لطفا نظرتان را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

در انتهای مقاله لازم به ذکر است همیشه خرید ویلا بهترین انتخاب نیست، اگر از نظر زمانی محدودیت ندارید ساخت ویلا می تواند هزینه های شما را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. ساخت ویلا در صورت همکاری با یک تیم پیمانکاری کار دشواری نیست، یعنی دردسرهای ساخت را به گردن پیمانکار می اندازید و پول قابل توجهی را ذخیره می کنید. البته بازهم شرایط در تصمیم گیری تاثیر گذار است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.