خرید بهترین هواساز آپارتمانی از برند آرون تهویه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 105173
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰ |

خرید بهترین هواساز آپارتمانی از برند آرون تهویه

دستگاه هواساز آپارتمانی که به نام های دیگری مثل هواساز خانگی یا هوارسان خانگی هم شناخته می شود یک دستگاه تهویه مطبوع است که ابعاد کوچکی دارند و می توانند هوای داخل خانه را تهویه کنند, این دستگاه می‌تواند دما و رطوبت خانه را تنظیم و هوا را تصفیه کند
خرید بهترین هواساز آپارتمانی از برند آرون تهویه

دستگاه هواساز آپارتمانی که به نام های دیگری مثل هواساز خانگی یا هوارسان خانگی هم شناخته می شود یک دستگاه تهویه مطبوع است. از آنجایی که امروزه اغلب افراد بیشترین وقت خود را در منزل سپری می کنند شرایط و کیفیت هوای داخلی بسیار حائز اهمیت می باشد.

در این راستا دستگاه هایی به نام هواساز ساخته شدند که ابعاد کوچکی دارند و می توانند هوای داخل خانه را تهویه کنند. این دستگاه می‌تواند دما و رطوبت خانه را تنظیم و هوا را تصفیه کند. همچنین با گردش هوا در آپارتمان به بهبود کیفیت هوای داخلی کمک می کند.

 

مزایای هواساز آپارتمانی

مزیت های هواساز آپارتمانی بسیار بیشتر از دستگاه هایی مثل چیلر- فن کویل است. به همین دلیل برای بهبود کیفیت هوای فضاهای کوچکی مثل: خانه، ادارات و ساختمان های تجاری از هواساز خانگی استفاده می شود. البته هواساز آپارتمانی به این معنی نیست که فقط در آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در ابعاد مختلف ساخته می شود و از نوع بزرگ آن که هواساز صنعتی می‌باشد، می‌توان در صنایع نیز استفاده نمود.

اما از آنجایی که در ساختمان های مسکونی، تفریحی، اداری و تجاری از هواسازهای کوچک استفاده می شود به هواساز آپارتمانی معروف شده اند. حال اگر تمایل دارید بدانید هواساز آپارتمانی چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است، قیمت هواساز آپارتمانی چقدر است و چه انواعی دارد با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

قیمت هواساز آپارتمانی

همه چیز در مورد هواساز آپارتمانی

دستگاه هواساز آپارتمانی چیست؟

هواساز خانگی یا آپارتمانی یک دستگاه تهویه مطبوع است. بنابراین یک منبع سرما و گرما یا سیستم سرمایشی و گرمایشی نیست. البته به دلیل داشتن قابلیت تنظیم دما و تهویه مطبوع می تواند به سرد و گرم شدن محیط کمک کند. اما مهمترین وظیفه این دستگاه گردش هوا در محیط و تهویه آن است. به همین دلیل دستگاه هواساز یکی از مهمترین بخش های تشکیل دهنده سیستم تهویه مطبوع می باشد و می توان از آن در تمام فصول استفاده کرد.

تنظیم دما و رطوبت و تصفیه و گردش هوا از مهمترین وظایف هواساز خانگی است. عملکرد این دستگاه شبیه به هواساز های صنعتی است فقط در ابعاد کوچکتر. این ابعاد کوچک سبب می شود، هواساز خانگی را بتوان در هر قسمتی از ساختمان نصب کرد. حتی قابلیت نصب در بالکن را هم دارد.

کاربرد هواساز خانگی

وقتی صحبت از یک کالای خانگی می شود یعنی وسیله کوچکی که حجم کمی اشغال کند، نصب و راه اندازی آسانی دارد و هزینه نصب هواساز آپارتمانی، خرید و تعمیر کمی نسبت به سایر مدل ها داشته باشد و البته بتواند تمام نیازهای یک خانه را تامین کند.

هواساز خانگی نیز از تمام این قابلیت ها برخوردار است. این دستگاه ابعاد کوچکی دارد و به دلیل سبک وزن بودن به راحتی حمل می شود. ساختمان ساده ای دارد و کار کردن با آن آسان است. از همه مهمتر قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

برای استفاده از دستگاه هواساز باید یک هوای سرد یا گرمی در ابتدا تولید شود. بنابراین در کنار این دستگاه باید سیستم های گرمایشی مثل: بویلر و پکیج یا سیستم های سرمایشی مثل: چیلر و زنت کولر آپارتمانی نیز استفاده شوند. به عبارت دیگر نمی توان به تنهایی از هواساز خانگی استفاده کرد.

هواساز (Air handler) برای انجام وظایف خود از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود که شامل: رطوبت زا، کویل، فیلتر، فن و اجزای کنترل مثل ترموستات، سنسورهای دما و رطوبت می باشند.

انواع هواساز آپارتمانی

هواساز آپارتمانی را بر اساس مدل نصب به موارد زیر تقسیم می کنند:

  • هواساز خانگی ایستاده: همانطور که از نام این دستگاه مشخص است به طور ایستاده نصب می شود. این مدل هواساز خانگی حتما باید در فضای بیرونی ساختمان مثل: بالکن و پشت بام نصب شود. نحوه عملکرد این هواساز به این صورت است که ابتدا هوای گرم و سرد را فیلتر و سپس هوای تازه و رطوبت را از طریق کانال ها وارد محیط خانه می کند.
  • هواساز خانگی بامی: مدل بامی تهویه هوا را به صورت کامل و در یک واحد یکپارچه انجام می دهد. این عملیات شامل کنترل کردن درجه حرارت هوای ورودی شامل هوای گرم و سرد به محیط داخلی، فیلتر کردن هوا و همچنین کنترل کردن میزان رطوبت می باشد. همانطور که از نام این مدل مشخص است در پشت بام ها نصب می‌شود. ساختمان های تک طبقه خصوصا ویلاها بیشتر از این مدل استفاده می کنند. چرا که ویلاها در طول سال کمتر استفاده می شوند و ساکنین تمایل دارند در فصل زمستان سریعا هوا را گرم و در فصل تابستان سریعا هوا را گرم کنند.
  • هواساز خانگی سقفی: یکی دیگر از انواع هواساز آپارتمانی که بیشتر در سیستم تهویه مطبوع استفاده می شود هواساز سقفی است. این دستگاه روی سقف بالکن نصب می شود و برای اینکه بتواند تمام ساختمان را پوشش دهد نیاز به کانال کشی دارد. این کانال کشی باید طبق استانداردها انجام شود.
  • هواساز مرکزی: این مدل هواساز خانگی معمولا در اتاق های زیرشیروانی یا زیرزمین و یا کلا فضای بیرونی نصب می شود و از طریق کانال کشی هوا را در خانه منتقل می کند.

انواع هواساز آپارتمانی

انواع هواساز آپارتمانی

طرز کار هواساز خانگی

به طور کلی طرز کار انواع هواساز آپارتمانی تقریبا به یک صورت است. این دستگاه می تواند بخشی از هوای داخلی که در آن نصب شده را مکیده و آن را با هوای تازه ی بیرون ترکیب کند. سپس عملیاتی روی این هوای ترکیب شده انجام دهد که این عملیات شامل فیلتر کردن یا کاهش و افزایش رطوبت می باشد. با فیلتر کردن انواع آلودگی ها مثل گرد و غبار یا ذرات معلق از هوا گرفته می شوند.

سپس این هوای مطبوع و تصفیه شده به سمت کانال کشی های ساختمان برمی‌گردند و به کمک این کانال ها در تمام فضای خانه پخش می شوند. به این صورت کیفیت هوای خانه بهبود می یابد.

اجزای تشکیل دهنده هواساز خانگی

هواساز برای انجام این عملیات از اجزای زیر کمک می گیرد:

  • فن: بدون شک یکی از مهمترین بخش های هواساز آپارتمانی فن است. چرا که این بخش می تواند هوای محیط را مکیده و سپس هوای تصفیه شده را به محیط پرتاب کند. به عبارت دیگر فن وظیفه عبور هوای ورودی و خروجی را دارد. معمولا در هواسازهای خانگی از فن های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ استفاده می شود. این مدل فن می تواند هم رو به جلو هم رو به عقب کار کند.
  • فیلتر: تصفیه کردن هوای خروجی و ورودی هواساز بر عهده فیلتر است. البته در هواسازهای خانگی فیلترهای مختلفی استفاده می شود که از جمله آن می توان به فیلترهای: روغنی، خشک و کیسه ای اشاره کرد. هر کدام از این فیلترها طرز کار خاص خود را دارند.
  • کویل: نقش کویل سرد و گرم کردن هوا است. یعنی هوایی که داخل دستگاه مکیده می شود توسط این بخش سرد یا گرم می شود. به همین دلیل در فصول گرم و سرد کویل به دستگاه اضافه می شود تا بتواند محیط را گرم و سرد کند.
  • رطوبت زن یا رطوبت زدا: این بخش می تواند ذرات آب را در هوا اسپری کند.
  • عوامل کنترل: در هواساز اجزای مختلفی هستند که نقش کنترل را دارند مثل ترموستات.

هواساز آپارتمانی چیست

قیمت هواساز آپارتمانی

قیمت هواساز آپارتمانی

بدون شک یکی از مهمترین فاکتورها در زمان خرید هواساز آپارتمانی قیمت این محصول است. در این راستا باید بگوییم عوامل مختلفی بر روی قیمت هواساز آپارتمانی تاثیر می گذارند که نوع هواساز یکی از مهمترین آن ها است.

به طور کلی هواسازهای خانگی را نظر ساختاری و مکانیزم کارکرد به دو نوع تبخیری و تراکمی تقسیم می کنند که هزینه هواساز تبخیری از تراکمی کمتر است. همچنین هواسازهای خانگی در مدل های ایستاده، سقفی، بامی و … هم تولید می شوند که طبیعتا هر کدام قیمت خاص خود را دارند.

تجهیزاتی که در هواساز بکار برده می شود نیز بر روی هزینه این دستگاه تاثیر می گذارد. از جمله این تجهیزات می توان به سیستم های کنترلی و هوشمند، رطوبت گیر و رطوبت زن، فن برگشت، چراغ UV یا UV-C و بازیاب حرارت اشاره کرد.

تابلو برق و سیستم کنترلی، درصد هوای تازه و شرایط اقلیمی پروژه نیز می توانند بر قیمت این محصول تاثیر بگذارند. در نهایت نوع برند هواساز خانگی، نحوه عملکرد و ظرفیت دستگاه از دیگر عوامل موثر بر قیمت هواساز هستند.

کاربرد کولر هواساز خانگی

یکی از کاربردهای کولر هواساز خانگی خنک کردن محیط است. البته این دستگاه به تنهایی تامین کننده سرما نیست و برای خنک کردن محیط از چیلر و یا سایر دستگاه های خنک کننده کمک می گیرد. استفاده از این دستگاه می تواند در مصرف برق صرفه جویی کند. از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به گرم کردن، تصفیه هوا، توزیع هوا، کنترل دما و بهره برداری بهینه از انرژی و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.

طرز کار هواساز خانگی

کاربرد انواع هواساز آپارتمانی

خرید ارزان ترین هواساز آپارتمانی

با توجه به قابلیت ها و مزایای هواساز خانگی امروزه کاربران زیادی به دنبال خرید آن هستند. اما یکی از مهمترین فاکتورها در زمان خرید هواساز آپارتمانی یافتن بهترین مرکز تولید و پخش سیستم تهویه مطبوع است. در این راستا برند آرون تهویه با داشتن سال ها تجربه تخصصی در این زمینه همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش باکیفیت ترین هواسازهای خانگی را با نازل ترین قیمت به کاربران ارائه می دهد.

از طرف دیگر این برند از کادری مجرب و متخصص، تجهیزات پیشرفته و روش های نوین پشتیبانی می کند. طراحی، نصب و راه‌ اندازی سیستم ‌های تهویه مطبوع و کلین روم از مهمترین خدمات برند آرون تهویه می باشند.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.