خرید از علی بابا چین - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 88465
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۹ |

خرید از علی بابا چین

خرید از سایت علی بابا یک روش بسیار آسان و کاربردی برای تاجرانی است که قصد خرید عمده از چین به ایران را دارند. علی بابا یک بازار آنلاین برای خرید و فروش محصولات بین‌المللی است که در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما در چین تأسیس شد. محصولات موجود بر روی سایت عمدتاً شامل کالا‌های برقی، محصولات خانگی، لباس، کالا‌های ورزشی، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و سایر کالا‌های مرتبط با صنایع مختلف هستند.
خرید از علی بابا چین

خرید از سایت علی بابا یک روش بسیار آسان و کاربردی برای تاجرانی است که قصد خرید عمده از چین به ایران را دارند. علی بابا یک بازار آنلاین برای خرید و فروش محصولات بین‌المللی است که در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما در چین تأسیس شد. محصولات موجود بر روی سایت عمدتاً شامل کالا‌های برقی، محصولات خانگی، لباس، کالا‌های ورزشی، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و سایر کالا‌های مرتبط با صنایع مختلف هستند.

معرفی سایت علی بابا برای واردات از چین

سایت علی بابا با پشتیبانی از فناوری‌های روز دنیا و قابلیت‌های خاصی که ارائه می‌دهد، به شرکت‌های کوچک و بزرگ امکان خرید عمده از چین و فروش محصولات با کیفیت را خواهد داد. همچنین، سایت علی بابا به عنوان یک سامانه تجاری برای مشتریان خارجی، قابل اعتماد و روشی امن برای خرید و فروش آنلاین را ساخته است. روش کار با سایت علی بابا به این صورت است که شرکت‌هایی که تمایل به فروش محصولات خود در سایت علی بابا دارند، عضو وب سایت می‌شوند. سپس محصولات خود را به صورت آنلاین معرفی کرده و قیمت‌گذاری می‌کنند.

خریدارانی که به دنبال خرید عمده از چین هستند، با جستجوی محصولات در سایت علی بابا می‌توانند کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و پس از اتمام مراحل خرید، مبلغ مورد نظر را به حساب شرکت فروشنده واریز کنند؛ اما باید در نظر داشت که امکان ارسال مستقیم کالا به ایران وجود ندارد و بهترین حالت ممکن کمک گرفتن از شرکت‌های واسطه است. اگر شما شرکتی همچون کاوان تامین را انتخاب کنید، با خاطری آسوده لوازم خریداری شده به دستتان خواهد رسید؛ چراکه امکان تحویل درب منزل وجود دارد و دیگر نیازی به نگرانی برای گمرک و پیچیدگی‌های اداری نخواهید داشت. در کل، سایت علی بابا به عنوان یک بازار آنلاین در خرید و فروش محصولات می‌تواند برای شرکت‌هایی که به دنبال بازاریابی و فروش بهتر محصولات خود هستند، بهترین گزینه باشد.

مراحل سفارش در سایت علی بابا

سایت علی بابا زیر مجموعه‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید خرید خود را از طریق آنها انجام دهید. علی اکسپرس یکی از زیر مجموعه‌های خوب علی بابا است که می‌توان از طریق شرکت واسطه‌ای چون کاوان تامین خرید خود را انجام داد. برای خرید از علی اکسپرس چین، شما به عنوان یک تاجر یا شرکت واردکننده، می‌توانید به سایت آن مراجعه کنید و محصولات مورد نیاز خود را جستجو نمایید. سپس، یک شرکت فروشنده را از بین شرکت‌هایی که محصولات مورد نیاز شما را تولید می‌کنند انتخاب کرده و از طریق سایت علی بابا با آن‌ها تماس بگیرید.

در قدم بعد، درخواست خود را برای خرید محصول به شرکت واسطه ارائه کنید و برای تأیید خرید، بعد از سفارش محصول باید پرداخت انجام دهید. بعد از تأیید پرداخت، شما با شرکت به توافق درباره شرایط تحویل کالا باید برسید. شرایط تحویل کالا شامل مواردی مانند مقدار کالا، مبلغ کل معامله، پرداخت حمل و نقل، نحوه قرارداد و سایر جزئیات مرتبط با سفارش شما می‌شود. نکته مهم در این مرحله این است گمرک هزینه‌ای را برای واردات کالا در نظر می‌گیرد و به عنوان وارد‌کننده، شما مسئول پرداخت هزینه گمرکی، مالیات و معرفی نامه‌های لازم به گمرک خواهید بود؛ اما کارهای اداری بر عهده شما نیست. بعد از اتمام مراحل، کالا ارسال می‌شود و استفاده از سایت علی بابا به شما کمک می‌کند تا محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب را به صورت آسان تهیه کنید و می‌تواند باعث افزایش سود و رشد تجارت شما شود.

شرایط واردات کالا از طریق سایت علی بابا

بسته به نوع کالایی که قصد واردات آن از چین را دارید، شرایط و مقرراتی ممکن است که باید رعایت کنید؛ اما به‌طور کلی برخی از شرایط عمومی که معمولا برای واردات کالا از سایت علی بابا باید رعایت شود، عبارتند از:

  • ثبت نام و عضویت در سایت: قبل از شروع فرآیند واردات، باید در سایت علی بابا ثبت نام کنید. این اقدام به شما امکان می‌دهد تا به عنوان یک واردکننده رسمی شناخته شوید و از تخفیفات و فروش ویژه بهره‌برداری کنید.
  • انتخاب تامین‌کننده: بعد از ثبت نام در سایت علی بابا، باید یک تامین‌کننده معتبر را انتخاب کنید. این تامین‌کننده باید قادر باشد کالاهای دلخواه شما را به کشورتان صادر کند و همچنین با توانمندی‌های لازم برای تأمین کیفیت و استانداردهای مورد نیاز کالاها در ایران را داشته باشد. سایت‌های مختلفی در ایران به عنوان واسطه با سایت علی بابا در ارتباط هستند که کمک زیادی به وارد کننده می‌کنند.
  • پرداخت وجه: برای انجام خرید و واردات کالاها، باید به تامین‌کننده از طریق سایت علی بابا وجه پرداخت کنید یا این امر به شرکت واسطه بسپارید.
  • انتقال و ارسال کالاها: بعد از پرداخت وجه، تامین‌کننده باید کالاها را بسته‌بندی کرده و آماده ارسال به شما کند. اطلاعات مربوط به حمل و نقل کالاها، مانند شرکت حمل و نقل و روش ارسال، باید مشخص شود تا ارسال بار توسط واردکننده پیگیری شود.

سخن آخر

هر نوع کالا وارداتی می‌تواند شرایط و مقررات دیگری نیز وجود داشته باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان حمل و نقل بین‌المللی وارداتی مشورت کنید. خرید عمده از چین در ایران بسیار مرسوم است و این کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادر‌کننده‌ها در تمام جهان شناخته می‌شود. سایت علی بابا می‌تواند تمام این کالا‌ها را با تنوع خیلی زیاد در اختیار مشتری و وارد‌کننده قرار دهد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.