خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 7685
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰:۳۱ |
رهبر معظم انقلاب در پیام به جوانان گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی تأکید کردند

خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام به جوانان گروه‌هاي جهادي و بسيج سازندگي فرمودند: شعار «خدمت‌رساني براي تحقق عدالت و پيشرفت» را همگاني کنيد.
خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام به جوانان گروه‌هاي جهادي و بسيج سازندگي فرمودند: شعار «خدمت‌رساني براي تحقق عدالت و پيشرفت» را همگاني کنيد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۸ جمعي از نمايندگان گروه‌هاي جهادي با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار بر «پيشرفت بدون حد در انديشه و کار جهادي»، «لزوم تبديل حرکت‌هاي جهادي به گفتمان عمومي» و «لزوم ثبات قدم در صراط مستقيم» تأکيد کردند.
رهبر انقلاب اسلامي يک روز پس از اين ديدار صميمي نيز نکاتي را در قالب پيام به جوانان گروه‌هاي جهادي و بسيج سازندگي مرقوم کردند که اين پيام روز چهارشنبه در مراسمي با حضور ۱۵۰۰ تن از اعضاي گروه‌هاي جهادي در مصلاي حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني قرائت شد.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسمه‌تعالي

جوانان عزيز گروه‌هاي جهادي و بسيج سازندگي
افزون بر چند کلمه‌اي که ديشب حضوراً گفته شد:
– اولاً: کارتان با ارزش است. سپاس امثال من حق آن را ادا نمي‌کند؛ سپاس خدا نصيب‌تان باد،
شکر الله مساعيکم.
– ثانياً: کار جهادي، به معني کار برخاسته از ايمان و به کار گيرنده هر چه بيشتر از ظرفيت وجودي انسان است، و اين دو هيچ‌يک نقطه پايان ندارد. پس کار جهادي امروز شما مي‌تواند ده‌ها و صدها برابر، کيفيت و ارتقاء و گسترش يابد.
– ثالثاً: ارتقاء فکري و عملي جهادگران (که گزارش آن را داديد) آنها را از خدمت‌رساني‌هاي ابتدايي و يَدي غافل و دور نکند. تعمير ديوار و بام و خانه‌ آن پيرزن روستايي، به شما و کارهاي بزرگ‌تان برکت و نورانيت مي‌بخشد.
– رابعاً: شعار «خدمت‌رساني براي تحقق عدالت و پيشرفت» را همگاني کنيد. منظومه معرفتي اسلام در اين‌باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قيام به قسط و امثال اينها است در برابر ميليونها جوان کشور بگذاريد.
– خامساً: جهاد خدمت‌رساني پيش از سود رساندن به گيرنده‌ خدمت، به خود خدمت‌رسان سود مي‌رساند. دل‌کندن از بهره‌هاي شخصي براي بهره‌رساندن به ديگران، دل را روشني و ذهن و انديشه را ارتقاء و اراده را قوّت مي‌بخشد و فراتر از همه، رضاي الهي را جلب مي‌کند.
اين را با قول و عمل خود به کساني که هنوز قدم در وادي خدمت‌رساني نگذاشته‌اند، نشان دهيد.
– سادساً: در محيط خدمت‌رساني با اخلاق نيکو و عمل مؤمنانه؛ اجتناب از محرمات، تقيد به مستحبات، فضاي پيرامون خود را آکنده از عطر ايمان و عمل صالح کنيد.
– سابعاً: حتماً خودِ مردم منطقه‌ خدمت‌رساني، بويژه جوانان را در کار خدمت‌رساني شريک کنيد. اين نيز خدمتي بزرگ به آنها است.
– ثامناً: به ارتباط گروه‌هاي جهادي با يکديگر و ارتباط آنها با دستگاه‌هاي قادر بر پشتيباني، بپردازيد بي‌آنکه دچار ارتباط‌هاي اداري مرسوم و دست‌وپاگير شويد.
– تاسعاً: کارهاي خود، پيشرفت‌هاي خود، موقعيت‌هاي خود، توانايي‌هاي روزافزون خود را به شکل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانيد. نشان دهيد که جهاد موفق شما که فقط بر گوشه‌اي از ظرفيت‌هاي انساني کشور متکي است، چقدر زيبا و شوق‌انگيز است.
صلوات و سلام خدا بر روح مطهّر حضرت امام ابي‌جعفر الجواد سلام‌الله‌عليه.

سيّد علي خامنه‌اي
جمعه ۳۰ ذي‌القعده، ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.