خدمات مشاوره در کرج چگونه انجام می شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55568
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ |

خدمات مشاوره در کرج چگونه انجام می شود

مراجعه به روانشناس در کرج ، اغلب اولین و معمولاً یکی از بهترین سلاح هایی است که ما در برابر طیف وسیعی از مسائل روانشناختی مانند افسردگی، اندوه و اضطراب داریم.
خدمات مشاوره در کرج چگونه انجام می شود

مراجعه به روانشناس در کرج ، اغلب اولین و معمولاً یکی از بهترین سلاح هایی است که ما در برابر طیف وسیعی از مسائل روانشناختی مانند افسردگی، اندوه و اضطراب داریم.  شما می توانید همه کارها را به درستی انجام دهید، زندگی عادی داشته باشید، تمام مواد مغذی موردنیاز خود را در رژیم غذایی خود استفاده کنید، اما هیچ چیز کاملاً نمی تواند مزایای حاصل از تعامل واقعی انسان را جایگزین کند.

مراجعه به روانشناس در کرج ، یک منبع واقعی پشتیبانی بی نظیر است. بسیاری از افراد قبل اینکه به مراکز مشاوره و رواندرمانی مراجعه کنند در تلاشند که بین روانشناسان گزینه بهترین روانشناس در کرج  و کارآمدتری را برگزینند و با اطمینان خاطر بیشتری جلسات رواندرمانی را آغاز نمایند.

ویژگی بهترین روانشناس در کرج

دلسوز بودن و همدردی کردن با مراجع :

یک روانشناس خوب علاوه بر دارا بودن دانش کافی در زمینه روان شناسی و قابلیت بکارگیری آن معلومات تخصصی در روند درمان، می بایست دیدی خالی از قضاوت، پیشداوری و مملو از درک و همدلی داشته باشد. این درک و همدلی باید به گونه ای باشد که مراجع به آسانی حرف ها و مشکلات خود را بیان کند و از مقاومت برای ابراز مشکلات خود بپرهیزد.

محیط و فضای مناسب برای مشاوره می‌سازد:

محیط مناسب، آرام و با حفظ شرایط لازم باشد. به عنوان مثال اگر محیط زیاد بزرگ باشد برای فوبی ها استرس زاست و اگر زیاد کوچک باشد ممکن است از نظرافراد افسرده ناخوشایند باشد پس در حد متوسط و بدون تابلو یا وسایل پرت کننده حواس در اتاق مشاور باشد. از رنگ های ملایم که باعث خستگی چشم نشوند استفاده می‌کند.

داشتن سلامت روان

سلامت روان در درمان مبحث بسیار مهمی است. تصور کنید روانشناسی که خودش دارای اضطراب باشد یا پرخاشگری هایش را نتواند کنترل کند! روانشناسی که روابط سازنده و موثری در محیط کار یا در منزل با دوستان و خانواده خود ندارد!! آیا از این روانشناس میتوان امید این را داشت که در درمان اضطراب  مراجعش موصر باشد؟! آیا میتوان امید بهبودی مشکلات مراجع را از وی داشت؟! البته این به این معنا نیست که روانشناس در طول زندگیش با مشکلات مواجه نمیشود بلکه منظور این است که در مواجه شدن با مشکلات توانایی مثابله موثر با آنها را دارد.

پرهیز از قضاوت
یک روانشناس خوب کاملاً می‌داند که قرار نیست همانند والدین با شما رفتار کند و خوب و بد گفته‌هایتان را به شما گوشزد کند. در واقع یک روانشناس حرفه‌ای در طول جلسات همواره تلاش می‌نماید تا از قضاوت کردن خودداری کند. البته لازم است بدانید که این امر به معنای این نیست که روانشناس قرار است همه کارهای شما را تأیید نماید. در واقع منظور از عدم قضاوت این است که درمانگر از پذیرش کافی برای شنیدن تمامی حرف‌های مراجع برخوردار باشد و از انجام رفتارهایی نظیر سرزنش، تمسخر، تحقیر یا طرد به خاطر رخ دادن چیزی که مورد پسند او نیست بپرهیزد.

مشاوره رانشناسی کودک در کرج

مشاوره کودک در کرج نوعی از خدمات روانشناختی است که توسط روانشناسان کودک ارائه می‌شود. در جلسات مشاوره درمانگر کودک را تشویق می‌کند تا احــساسات خود را ابراز نماید.اهمیت مشاوره روانشناسی کودکان در کرج زمانی قابل درک است که در نظر داشته باشیم نوزادی که به دنیا می آید تا مدت زیادی به مراقبت و توجه زیادی دارد و نمی تواند نیاز ها و مشکلات خود را برای پدر و مادر خود تشریح نماید. از طرفی اغلب والدینی که صحبت فرزند می شوند در زمینه ی تربیت و رشد استعداد های کودک خود نه تنها تجربه ی چندانی ندارند بلکه به علت ضعف کودک در انتقال و تفهیم مشکلات احساسی و روانی خود ممکن است پدر و مادر تا بحرانی شدن وضعیت او، از چالش هایی که فرزندشان با آن دست و پنجه نرم می کنند بی خبر باشند. در این میان بهرمندی از خدمات بهترین روانشناس کودک در کرج می تواند راهگشایی مناسب برای شما باشد.

خبر خوب برای والدین این است که حتی اگر فرزندان شما بعضی از عادات بد را آموخته باشند، هنوز هم برای تربیت صحیح دیر نیست. شما می‌توانید با یادگیری اصول کنترل احساسات خود و شناخت کامل روانـشناسی کودک و متودهای صحیح تربیتی، فرزندانتان را برای شکوفایی در اجتماع و زندگی آینده تربیت کنید. تجربه ما در این زمینه نشان داده که کلید موفقیت در تربیت کودک، تــغییر رفتار والدین می‌باشد. کافی است صبر وحوصله داشته باشید و راهکارهای تربیتی کودک را به درستی بیاموزید و این مسئله را جدی بگیرید.

مشاوره تحصیلی در کرج

بسیاری از افراد ممکن است این سوال را بپرسند که چرا ما به  مشاوره تحصیلی در کرج نیاز داریم؟ واقعیت این است که مشاوران آموزشی نقش بسیار مهمی در زندگی دانش آموزان دارند. این که  آنها در یک مدرسه ابتدایی ، دبیرستان و یا حتی دانشگاه مشغول به کار هستند، نمی توان گفت این افراد به اندازه کافی مهم هستند.  مشاوره تحصیلی فراتر از برنامه ریزی کلاس ها و تغییر دادن مقالات به دانش آموزان کمک می کنند.بدون  مشاوره تحصیلی در کرج ، دانشجویان و اعضای هیئت علمی بدون داشتن منبع حرفه ای که می توانند به آن اعتماد کنند تنها خواهند ماند.  مشاوران آموزشی متخصص در زمینه خود هستند، آنها مهارت و دانش لازم را برای تهیه راه حلهای مؤثر آموزشی دارند. این راه حل کمک به دانش آموز است تا بتواند بهترین دانشکده را که برای تحصیل آنها مناسب تر است، تعیین کند یا جهت کمک به یک مشکل دانشجویی  ایجاد شده به خاطر یک مسئله رفتاری، مشاوران آموزشی حاضر به کمک هستند.

از طریق مشاوره تحصیلی در کرج می توان توانایی ها و نیز محدودیت های دانش آموزان را شناخت و از امکانات موجود حداکثر استفاده را به عمل آورد. مشاورتحصیلی می تواند با شناسایی دقیق استعدادها و توانایی های دانش آموزان آنها را به سوی رشته تحصیلی مناسب راهنمایی کند. مشاور تحصیلی با همکاری معلم، خانواده و مسئولان مدرسه می‎تواند دانش‎آموزان را در جهت رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی روانی و تأمین ثبات عاطفی یاری داده و در نهایت، نیل به اهداف آموزش و پرورش را محقق سازد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.