حنای بی‌رنگ آمریکایی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 20099
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ |
واکاوی هجمه رسانه‌های استکبار به بهانه کرونا علیه ایران؛

حنای بی‌رنگ آمریکایی

جیره‌خواران استکبار جهانی همواره سعی می‌کنند  با استفاده از ابزار دروغ و بزرگنمایی، موضوعات پیش‌پاافتاده را به بحرانی علیه کشوری مانند ایران که دشمن سرسخت آن‌هاست تبدیل کنند اما اغلب در این حمله مغموم شده و شکست می خورند
حنای بی‌رنگ آمریکایی

‌|مهدیه هاشمی‌|
جیره‌خواران استکبار جهانی همواره سعی می‌کنند  با استفاده از ابزار دروغ و بزرگنمایی، موضوعات پیش‌پاافتاده را به بحرانی علیه کشوری مانند ایران که دشمن سرسخت آن‌هاست تبدیل کنند اما اغلب در این حمله مغموم شده و شکست می خورند چراکه موضوع   بزرگنمایی شده به‌قدری سفیه‌ برنامه‌ریزی و مورداستفاده قرارگرفته است که خود آن سلاح موجب سیاه‌رویی  دشمنان می‌شود. کلید زنگ مقام معظم رهبری یا صحبت از زبان آیت‌الله بهجت و توصیه‌های ایشان در مورد ویروس جدید کرونا، ازاین‌دست هجمه‌های به خیال آن‌ها قدرتمند بود. اما این اتفاقات تعجبی هم ندارند چراکه به گفته رهبر معظم انقلاب: « خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است.»
ویروس کرونا که این روزها مهم‌ترین دغدغه  کشورهای جهان شده است و همه در پی راه‌حلی برای پایان دادن به بحران آن هستند، دستمایه دشمنان کشورمان شده است تا ایران را منشأ اصلی انتشار ویروس معرفی کنند که می‌توان گفت دشمنان بازهم خود را مسخره جهان کردند. بهرام قاسمی، سفیر ایران در پاریس در صفحه شخصی خود نوشت: « آنان که جان مردم و یک اپیدمی همچون کرونا را تبدیل به سلاحی سیاسی علیه ایران می‌کنند، خواسته یا ناخواسته ازجمله جنایتکاران‌اند.»
اما اقدامات و هجمه‌های واردشده از سمت دشمنان چندان نگران‌کننده نیست زیرا مردم ایران در این برهه از زمان دست در دست
 یکدیگر داده و با اعتماد کامل به وزارت بهداشت کشور سعی بر شکست این ویروس دارند و به ویروس‌های تزریقی استکبار جهانی و جیره‌خواران آن توجهی ندارند. در یک جمله من وتو و بی‌بی‌سی ، دلقک خانه‌هایی بیش نیستند. 
«رسالت» در مورد این موضوع با سعید رضائیان، پژوهشگر حوزه رسانه به گفت وگو پرداخت که در ادامه می‌خوانید.
*کرونا ابزار مذبوحانه سیاسی رسانه‌های ضد ایرانی
سعید رضائیان، پژوهشگر حوزه رسانه بابیان اینکه سوء استفاده از کوچک‌ترین اتفاقات جهان برای ضربه به یک کشور یکی از راه‌های بدیهی است که دشمن به کار می‌برد، در مورد هجمه‌های اخیر دشمنان برای متهم جلوه دادن ایران در انتشار ویروس کرونا به «رسالت» گفت: «ایران هجمه‌های این‌چنینی دشمن را در مدت اخیر بارها تجربه کرده و این اتفاق امری تکراری است. حتی می‌توان گفت دیگر دست سودجو و بدخواه دشمنان برای مردم ایران رو شده است. از سقوط هواپیمای اوکراینی تا کلید زنگ رهبر معظم انقلاب و هزاران موضوع دیگر که گاهی نیز به‌روشنی نادانی دشمن را فریاد می زند، همواره دستاویزی برای ایجاد تشنج در فضای مجازی و کشور بوده است. بی‌شک ویروس کرونا نیز از الطاف دشمنان بی‌نصیب نمی‌ماند..»
وی تصریح کرد: «جیره‌خواران استکبار جهانی با استفاده از ابزار اغراق به موضوعات بدیهی و حتی روشن در جهان ضریب داده و آن را به حمله‌ای علیه کشور موردنظر خود به‌ویژه ایران تبدیل می‌کنند. در مورد ویروس کرونا نیز دشمن سعی دارد تا تلاش‌های مؤثر و قدرتمند جامعه پزشکی ایران علیه این ویروس را زیر سؤال برده یا تضعیف کند. بر این اساس آن را به سلاحی سیاسی تبدیل کرده است.»
رضائیان ضمن اشاره به اینکه سابقه مسئولین در پنهان‌کاری برخی آمارها نیز به ابزاری برای حمله سیاسی تبدیل‌شده است و اعتماد مردم را نشانه گرفته، ابراز کرد: « دشمن با ابزار بزرگنمایی و اغراق یک اتفاق را بحرانی جلوه داده و سپس برای جلب اعتماد مردم و باورپذیر کردن آن دروغ، به مردم تزریق می‌کنند که مسئولین شمارا در جریان حقایق قرار نداده یا دروغ گفته‌اند.»
*سریال شکست جیره‌خواران آمریکایی باخبرهای خنده‌دار
وی افزود: «آمار کرونا نیز ازاین‌دست موضوعات است که دشمنان ایران با ارائه آمارهای دروغین تعداد مبتلایان یا تلفات را افزایش داده و وزارت بهداشت کشور را دروغگو جلوه می‌دهند و از این مسیر موجب ایجاد اضطراب و تنش در جامعه می‌شوند. بااین‌حال سازمان بهداشت جهانی آمار ایران را دقیق و موثق اعلام کرده و دشمن در این مورد نیز سرخورده شد.»
این پژوهشگر حوزه رسانه بابیان اینکه آمارهای دروغین جیره‌خواران آمریکا برای اینکه ایران را منشأ اصلی و اولیه انتشار ویروس کرونا به جهان، قلمداد کنند حیله‌ای مذبوحانه بیش نیست، تصریح کرد: « آمارها و اسناد موثقی وجود دارد که چین را اولین کشور مبتلابه کرونا معرفی می‌کند. هرچند که در این موضوع نیز اطمینانی وجود ندارد و حتی می‌توان این ویروس را ابزار یک جنگ بیولوژیک که آمریکا کارگردان است، خواند.»
 رضائیان در انتها با تأکید بر اینکه رصدها در فضای مجازی و بررسی بازخوردهای مردم کشور نشان می‌دهد که دیگر حنای این جیره‌خواران برای مردم ایران رنگی ندارد، اظهار داشت: «مردم با تمام وجود تلاش‌های وزارت بهداشت کشور و جامعه پزشکی را می‌بینند و آمار و اقدامات آن‌ها برای کنترل و جلوگیری از همه‌گیر شدن این اپیدمی برای مردم قابل‌لمس بوده است. بر این اساس هجمه‌های دیگر دشمنان ایران بی‌اثر خواهد بود و تأثیری بر اذهان  مردم آگاه ایران نخواهد داشت.»

نویسنده : مهديه هاشمي‌ |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.