حماقت گاوچران‌ها! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1923
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 21 فروردین 1398 - 22:00 |

حماقت گاوچران‌ها!

حسن کربلايي پس از حدود يک هفته بيان اما و اگر درباره احتمال قرارگيري نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروه‌هاي تروريستي، سرانجام روز دوشنبه دولت مستکبر آمريکا به سرکردگي ترامپ رسماً نيروي نظامي کشورمان يعني سپاه پاسداران را در رديف گروه‌هاي تروريستي معرفي کرد! اين تصميم و اتفاق، چيز عجيبي نيست. مي‌توان گفت، […]

حماقت گاوچران‌ها!

حسن کربلايي
پس از حدود يک هفته بيان اما و اگر درباره احتمال قرارگيري نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروه‌هاي تروريستي، سرانجام روز دوشنبه دولت مستکبر آمريکا به سرکردگي ترامپ رسماً نيروي نظامي کشورمان يعني سپاه پاسداران را در رديف گروه‌هاي تروريستي معرفي کرد! اين تصميم و اتفاق، چيز عجيبي نيست. مي‌توان گفت، تا حدي نيز اتخاذ چنين تصميم احمقانه‌اي قابل پيش‌بيني بود و اگر واشنگتن رويکرد ديگري در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اتخاذ مي‌کرد جاي تعجب داشت. چرا که
۴۰ سال از پيروزي انقلاب اسلامي سپري مي‌شود و در اين چهار دهه پر فراز و نشيب، سپاه پاسداران مانع بزرگي بر سر راه سرنگوني نظام مقدس جمهوري اسلامي و در نتيجه احياي دوران استيلاي آمريکا بر ايران عزيز بود. جانفشاني سپاه در هشت سال دفاع مقدس موجب شد که حضرت امام خميني (ره) جمله مشهور «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» را به زبان مبارک بياورند.ده‌ها توطئه بزرگ و کوچک از جمله طرح ناامن ساختن کشور توسط منافقين و ساير گروهک‌هاي معاند، با مشارکت پررنگ و نقش‌آفريني عمده سپاه پاسداران شکست خورد. طرح محاصره اقتصادي و تسليحاتي ايران در دوران جنگ تحميلي و پس از آن، با نقش محوري سپاه مهار شد! و … بواقع چه کسي و کدام دولت مي‌تواند دستاوردهاي کلان نظامي پاسداران غيور و علم‌ورز را ناديده بگيرد؟
البته ميدان تاثيرگذاري سپاه محدود به مرزهاي ايران نبود. فتنه و جنگ سوريه که صحنه رودررويي شبه‌نظاميان تروريست تکفيري و ارتش سوريه با هدف شکستن خط مقاومت و تامين امنيت رژيم منحوس و کودک‌کش صهيونيستي و نابود ساختن هويت و باور ايراني و … بود؛ با ابتکار عمل و خلاقيت و فداکاري نيروهاي مخلص سپاه پاسداران شکست خورد. همين نيروي قهرمان و مقتدر و مردمي بود که تبديل به الگو و حامي آزادي‌خواهان غرب آسيا در برابر طواغيت و فراعنه زمان گرديد. اين نيروهاي سپاهي بودند که در شکست گروه آمريکاساخته داعش گام بلند برداشتند. پس طبيعي‌ است که دولت آمريکا نسبت به سپاه پاسداران کينه داشته باشد و اين نيروي مخلص الهي را مانع و ديوار بزرگي در برابر زياده‌خواهي‌ها و مطامع نامشروع خود تصور سازد؟
اقدام دولت آمريکا قطعاً برآمده از اين هدف است که سپاه اين بازوي مهم جمهوري اسلامي و محور مقاومت در جهان اسلام، از کار بيفتد و تبديل به نيرويي تماشاگر و منفعل شود.انفعال سپاه به زعم دشمن يعني آسيب‌پذير شدن امنيت داخلي ايران و از طرفي، ضربه زدن به روحيه و توان نظامي محور مقاومت. اما آيا چنين هدف و خواست منحوسي محقق مي شود؟ آيا دولت ترامپ با تروريستي خواندن سپاه، راه به جايي خواهد برد؟ قطعاً خير. نه تنها آمريکا به اهداف پستش نمي‌رسد بلکه با تبعات جدي ضدامنيتي روبه رو مي‌شود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يک نيروي مردمي است. يعني متکي به مردم انقلابي و متدين ايران است. چه دشمن بپسندد و چه نپسندد؛ سپاه در دل مردم آزادي‌خواه منطقه غرب آسيا داراي جايگاه خاصي است و قابل احترام! توان نظامي سپاه نيز متکي به نيروي خارجي نيست که با تروريست خواندن اين نيروي رسمي، کمک‌هاي نظامي بدان قطع شود و توان و ماشين جنگي‌اش از کار بيافتد. سپاه امروز در عرصه علم نظامي و توان توليد تسليحات سبک و سنگين و استراتژيک، کاملا قدرتمند و در اوج قرار دارد. اين نيرو داراي تجربه کار امنيتي و اطّلاعاتي در هشت سال دفاع مقدس است و در رويارويي با شبه‌نظاميان تروريست و جنگ شهرها داراي تجربه ۴۰ ساله و تبحر است. پس سپاه قابل حذف در افکار عمومي داخلي و منطقه‌اي نيست و با اتکا به نيروي ايمان و علم و تجربه، مقتدر و مستحکم به پيش مي‌رود.
اما… با تروريست خواندن سپاه، گاوچران‌هاي احمق آمريکايي مرتکب چند اشتباه بزرگ شدند:
اول؛ ثابت کردند که سپاه را يک نيروي تاثيرگذار مي‌دانند که اگر مهار نشود؛ منافع آمريکا را همواره هدف تهديد و خطر قرار مي‌دهد.
دوم؛ به اثبات رسيد؛ سپاه به وظايف خود در حد فراکشوري و فرامملکتي، بدرستي عمل کرده است. به شکلي که موجب عصبانيت و کينه عميق دشمن شده است.
سوم؛ جهان پذيرفت که آمريکا مفاهيم ارزشمندي چون مبارزه با تروريسم را به شکل ابزاري مورد استفاده قرار مي‌دهد.
چهارم؛ ثابت کردند که در مبارزه با تروريسم صادق نيستند و از نظر يانکي‌هاي کله پوک، تروريست يعني کسي و گروهي که مقابل منافع کاخ سفيد ايستاده است.
پنجم؛ آمريکايي‌ها به دست خود همدلي و همراهي بزرگي در ايران ميان مردم و سپاه و سپاه و همه احزاب و دستجات سياسي و اجتماعي و … داخلي برقرار کردند.
ششم؛ حمايت و بيعت گروه‌هايي از جهادگران مسلمان با سپاه، همچون نجبا که عضو محور مقاومت هستند، باعث تقويت جبهه مقاومت مي‌شود.
هفتم؛ ديوار بي‌اعتمادي ميان ايران و آمريکا بيشتر قد کشيد.
و هشتم اينکه؛ با اقدام «مقابله به مثل ايران» در تروريست خواندن آمريکايي‌هاي مستقر در غرب آسيا، دست سپاه و دوستداران غيرايراني سپاه، در مجازات متجاوزين آمريکايي، بازتر مي‌شود.
اسناد و استدلال جمهوري اسلامي براي تروريست خواندن آمريکا کم نبوده و نيست. اين دولت سرکش و ظالم، همواره با جهان با زبان تهديد و زور حرف مي‌زند، از قتل‌عام مردم بي‌دفاعي چون مردم مسلمان ميانمار و يمن حمايت مي‌کند، از ديکتاتورهايي چون صدام حسين و محمدرضا پهلوي حمايت مي‌کند، داعش را واشنگتن تاسيس کرد، تکفيري‌هاي متجاوز در سوريه با دلارهاي آمريکا شارژ مي‌شوند. اولين و آخرين بمباران اتمي توسط آمريکا صورت گرفته است، همين دولت خواهان بازگشت طالبان جاهل و قداره‌کش به قدرت سياسي افغانستان است و … .
با اين حال يک جهان؛ اقدام اخير دولت آمريکا را نه قدرت‌نمايي که کاملا از روي عجز در برابر يک نيروي نظامي تفسير مي‌کند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای حماقت گاوچران‌ها! بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.