حل سخت ترین مسائل ریاضی در چند ثانیه با محاسبات سریع ریاضی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 58328
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ |

حل سخت ترین مسائل ریاضی در چند ثانیه با محاسبات سریع ریاضی

از قدیم بحث مقایسه کامپیوتر ها و مغز انسان داغ بوده و بعضیا به ماشین حسابشون خیلی اعتماد بیشتری دارند تا ذهنشون و برای همین فکر میکنند وقتی حرف از محاسبات سریع ریاضی میشه، پس باید ماشین حساب به دست شد
حل سخت ترین مسائل ریاضی در چند ثانیه با محاسبات سریع ریاضی

از قدیم بحث مقایسه کامپیوتر ها و مغز انسان داغ بوده و بعضیا به ماشین حسابشون خیلی اعتماد بیشتری دارند تا ذهنشون و برای همین فکر میکنند وقتی حرف از محاسبات سریع ریاضی میشه، پس باید ماشین حساب به دست شد… احتمالا این فرد یا به قدرت ذهنش ایمان ندارد یا اینکه با تکنیک های محاسبات ذهنی ریاضی آشنا نیست.

به گفته ی محققان و دانشمندان مغز انسان می تواند ۲۰ میلیون محاسبه را در ثانیه انجام دهد.

مهارتی که میخواهم درموردش صحبت کنم یکی از کلیدی ترین ابزارها برای موفقیت در دوران تحصیلی شما است. مهارتی که هر دانش آموز و داوطلب کنکوری باید یاد بگیرد، محاسبات سریع ریاضی بصورت ذهنی است. چرا که در تمامی مقاطع و در تمامی رشته ها رد پایی از درس ریاضی وجود دارد. و داشتن سرعت عمل در حین دقت بالا مهارتی ست که هم در آزمون ها مدرسه، وهم در آزمون های سرعتی –رقابتی مورد توجه قرار می گیرد.

کتاب محاسبات سریع ریاضی

حالا این محاسبات سریع ریاضی و تکنیک هاش چی هست؟

ترفندهای ذهنی محاسباتی به دو دسته تقسیم می شوند: ۱- ترفندهایی که به اعمال اصلی ریاضی مثل جمع و تفریق و ضرب و تقسیم دسته بندی می شوند و ۲- ترفندهایی که در حین حل مسئله و در کسرهای محاسباتی و حل سوالات آزمون ها و سوالات کنکور سراسری مورد استفاده قرار می گیرند. که آموزش این تکنیک های سریع موجب می شود که بتوانید مسائل ریاضی را با سرعتی بالا حدودا ۱۵ثانیه و بدون بی دقتی حل کنید.

تکنیک های محاسبات سریع مناسب چه افرادی است؟

شاید تصور کنید که محاسبات ذهنی فقط برای دانش آموزان کنکوری کاربرد داشته باشد اما لازم به ذکر است که روش های محاسباتی برای دانش آموزان از چهارم ابتدایی تا دوازدهم در زمینه امتحانات مدرسه و امتحانات نهایی، آزمون های مدارس خاص اعم از تیزهوشان و نمونه دولتی، کنکور سراسری و برای دانشجویان و کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری، افرادی که در شغل خود با ریاضیات و ماشین حساب سر و کار دارند، آزمون های نظام مهندسی و المپیاد و … کاربرد دارد و گستره استفاده آن محدودیت سنی ندارد.

همچنین دوره محاسبات سریع ریاضیات در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و اقتصاد مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی برای هر سه رشته ریاضی و تجربی و انسانی  و همچنین رشته های فنی و حرفه ای و دروس دانشگاهی کاربرد دارد.

هوش محاسباتی چیست؟؟

ممکن است طراحان سوالات کنکور سراسری و یا هر آزمون دیگری به شکلی سوالات را طراحی کنند که با استفاده از روش های محاسباتی قابل پاسخ گویی نباشد. در اینجا اگر هوش محاسباتی را آموزش ندیده باشید، عملا محاسبات سریع ریاضی کاربرد خود را از دست می دهد. اما در دوره محاسبات سریع ریاضی دکتر پرتوی با آموزش هوش محاسبات سریع می توانید هر مسئله ای را حتی اگر از روش های محاسباتی قابل حل نباشد به صورت سریع حل کنید.

محاسبات سریع در درس شیمی :

یکی از کاربردهای محاسبات سریع برای حل مسائل استوکیومتری شیمی و کسرهای تو در تو شیمی است. با استفاده از تکنیک های ضرب ۵ و ۲۵و ۱۱ و ۱۰۱ خیلی از مسائل درس شیمی را می توانید به راحتی حل کنید. همچنین تکنیک های سریع حل مسئله در ۱۵ثانیه بدون استفاده از کاغذ و مداد و هوش محاسباتی کمک می کند که مسائل شیمی به جای ۶۰ ثانیه در ۳۰ ثانیه قابل حل باشد و می توانید زمان زیادی را در کنکور ذخیره کنید.

افزایش سرعت حل مسائل ریاضی و فیزیک :

درس ریاضی و فیزیک مملو از جمع و تفریق های اعشاری و یا تقسیم های ساده است که در عین سادگی زمان بر می باشد و بیشترین امکان بی دقتی را دارد. اما زمانی که در حل مسئله به جای استفاده از روش های سنتی که در ابتدایی آموخته ایم از روش های جدید محاسباتی استفاده کنیم؛ این مسائل ساده زمان بر می تواند سریعا به جواب برسد و بالاترین میزان دقت را در بر داشته باشد.

محاسبات سریع ریاضی و حل مسئله های اقتصاد در کنکور:

معمولا دانش آموزان رشته انسانی تصور می کنند که یادگیری محاسبات سریع برای دانش آموزان رشته های ریاضی و تجربی ضروری است اما درس اقتصاد با ۱۵ سوال در کنکور سراسری و ۱۰ دقیقه زمان مفید، مسلما جزو درس هایی است که چالش مدیریت زمان را به همراه دارد.

 برای همین موضوع یادگیری روش جمع سریع و تفریق سریع برای حل مسائل اقتصاد که گاها برای مواجه نشدن با کمبود زمان حل نشده باقی می مانند؛ اهمیت بالایی دارد. معمولا اعداد بزرگی در مسائل اقتصاد با هم جمع شده و از هم کم می شوند که کوچکترین اشتباهی می تواند جواب مسئله را به سمت گزینه اشتباه هدایت کند.

یادگیری حل سریع ریاضی

بهترین روش یادگیری محاسبه سریع ریاضیات:

حال که با کاربرد محاسبات سریع آشنا شدید و متوجه شدید که تا چه میزان در موفقیت تحصیلی می تواند موثر باشد، جای سوال دارد که چگونه این روش های محاسباتی را یاد بگیریم؟ بهترین روش آموزش محاسبات سریع ریاضیات استفاده از دوره های آموزشی است که به کمک آموزش های آنلاین ویدئویی می توانید تمامی تکنیک ها را بیاموزید و تمرین کنید. اما در بین دوره های محاسباتی که وجود دارد در بخش بعدی به معرفی بهترین دوره محاسبات در کشور می پردازیم.

آموزش از طریق کتاب و جزوه به تنهایی کافی نیست :

درس ریاضی برای یادگیری نیاز به آموزش های اصولی دارد. در اصل محاسبات سریع ریاضی همان یادگیری اصول ریاضی است اما با استفاده از تکنیک های سرعتی. بنابراین مانند درس تاریخ نیست که ماهیتی خواندنی داشته باشد و با مطالعه کتاب و یا جزوه به تنهایی بتوان آن را آموزش دید.

برای همین بهتر است که یا در کلاس های حضوری شرکت کنید و یا در دوره های مجازی محاسبات سریع شرکت کنید تا با آموزش های ویدئویی محاسبات سریع ریاضی را بیاموزید. بنابراین استفاده از کتاب و جزوه در کنار مشاهده ویدئوهای آموزشی مفید خواهد بود.

چالش بدون ماشین حساب:

در اصل ترفندهای محاسباتی زمانی کاربرد پیدا می کند که استفاده از ماشین حساب برای حل مسائل ممنوع باشد. برای همین است که بیشترین کاربرد آن در کنکور و آزمون های رقابتی است.

فیلم های رایگان آموزش ترفند های محاسبات سریع :

مسلما ویدئوهای آموزشی تکنیک های محاسباتی در سایت های گوناگون قابل مشاهده است. اما باید بدانید که تکنیک های مقدماتی حل مسائل برای موفقیت در آزمون ها به تنهایی کافی نیست و مسلما باید روش های پیشرفته آن را نیز بیاموزید.که بتوانید از دام های طراحان سوالات در امان بمانید.تکنیک های رایگان فقط اصول ابتدایی را آموزش می دهند اما اگر می خواهند روش های فوق حرفه ای را نیز بیاموزید، حتما در دوره محاسبات سریع ریاضی شرکت کنید.

تکنیک طلایی حل مسائل کنکور در چند ثانیه :

همانطور که گفتم تمامی ویدئوهای رایگان محاسباتی از روش های مقدماتی محاسبات نشات می گیرد اما با تکنیک طلایی که آموزش می دهم یکی از سریع ترین و قوی ترین روش های حل مسئله در کنکور سراسری را به شما معرفی می کنم که می توانید با کمک آن حتی کوچک ترین محاسبه ریاضی انحام ندهید و به حل مسله بپردازید.

به مثال زیر توجه کنید :

۱۹.۴۴/۲۳.۱

۱)۸۶%                    ۲)۸۵%                         ۳)۸۴%                        ۴)۸۳%

در حل این مسئله زمانی که در صورت سوال اعدادی با یکان ۰ و ۵ نداشته باشیم و تمامی یکان های گزینه ها با هم تفاوت داشته باشد، می توانیم از این روش استفاده کنیم. در اینجا در حل نهایی مسئله و کسر داده شده یکان ۰و۵ نداریم و یکان هر ۴ گزینه هم با هم متفاوت است و حال نوبت به حل مسئله می رسد.

اگر در حالت عادی بخواهید عدد ۴۰۴/۱۹ را بر ۱/۲۳ تقسیم کنید بیش از ۶۰ ثانیه باید زمان بگذارید اما در این روش فقط یکان صورت و یکان مخرج را در نظر می گیرد. یکان صورت برابر است با ۴ و یکان مخرج برابر است با ۱ و حال ۴تقسیم بر ۱ می شود ۴ . پاسخ ما گزینه ای است که یکان آن عدد ۴ می باشد. می بینید در کمتر از ۵ ثانیه می توانید این مسئله را حل کنید. بدون آنکه از مداد و کاغذ استفاده کرده باشید.

تمامی تکنیک های تدریس شده در دوره محاسبات سریع ریاضیات مانند همین تکنیک طلایی کاربردی و سرعتی است و کمترین بی دقتی را دارد.

بهترین دوره محاسبات سریع ریاضی:

تا سالهای قبل کسی با تکنیک های سریع ریاضی آشنا نبود و برای حل مسئله ها اگر استفاده از ماشین حساب جایز نبود،از روش های سنتی جمع و تفریق و یا ضرب و تقسیم استفاده می شود. اما اکنون دوره های مختلفی برای آموزش محاسبات سریع ریاضی ایجاد شده است که به بهترین آن می توان به دوره جامع آموزش محاسبات سریع ریاضی توسط دکتر سید بهروز پرتوی اشاره کرد. که دارای ویژگی های زیر می باشد چرا که علاوه بر آموزش تکنیک های محاسباتی به آموزش هوش محاسباتی برای مقابله با هر مسئله ای پرداخته است:

  1. آموزشی اصولی با روش های نوین
  2. بیانی واضح و روان برای یادگیری بهتر مفاهیم
  3. استفاده از روش های آموزشی به روز و به دور از تکنیک های حفظی
  4. آموزش قدم به قدم و مرحله ای از مبتدی تا پیشرفته
  5. آموزش از طریق ویدئو با وضوح بالا
  6. حل تمرینات متنوع و گسترده و هدفمند
  7. حل سوالات کنکور سراسری
  8. مدت زمان مناسب آموزش کل محتوای دوره
  9. هزینه مناسب و به صرفه برای استفاده تمامی افراد.
  10. دارای مشاوره و پشتیبانی پس از خرید دوره
  11. آموزش هوش محاسباتی در حل مسائل
  12. تکنیک های کاربردی برای حل تمامی مسائل و شناسایی دام های تستی

 دوره محاسبات سریع ریاضی دکتر پرتوی :

مدرس دوره : دکتر سید بهروز پرتوی

مدت زمان دوره آموزشی : ۵ ساعت

تعداد جلسات دوره : ۲۹جلسه

روش آموزش :  آنلاین – ویدئویی

جزوه آموزشی : دارد

دکتر بهروز پرتوی

سرفصل های آموزشی محاسبات سریع ریاضی:

قبل از شرکت در دوره محاسبات سریع ریاضی، لازم است بدانید که چه موضوعاتی در این دوره آموزش داده می شود. برای همین سرفصل های پکیج محاسبات برای شما قرار داده می شود.

  • جمع سریع اعداد
  • تفریق سریع اعداد
  • ضرب ۵و۲۵
  • ضرب ۱۵و۱۲۵
  • ضرب خانواده ۱۱(۱۱/۲۲/۱۱۱/۳۳/۱۱۱و..)
  • ضرب خانواده ۹( ۹/۹۹/۹۹۹/۹۹۹)
  • ضرب ۱۰۱
  • ضرب اعداد محور ۲۰
  • ضرب اعداد محور ۵۰
  • ضرب اعداد محور ۱۰۰ ( در اعداد ۲ رقمی)
  • ضرب اعداد محور ۱۰۰(در اعداد ۳ رقمی)
  • ضرب اعداد محور ۲۰۰و۵۰۰
  • ضرب اعداد محور ۱۰۰۰
  • ضرب تمامی اعداد چند رقمی در چند رقمی
  • تکنیک تقسیم سریع ۲
  • تکنیک تقسیم سریع ۳
  • تکنیک تقسیم سریع ۴
  • تکنیک تقسیم سریع ۵
  • تکنیک تقسیم سریع ۶
  • تکنیک تقسیم سریع ۸
  • تکنیک تقسیم سریع ۹
  • تکنیک تقسیم سریع۱۵
  • تکنیک تقسیم سریع ۲۵
  • تکنیک جذر کامل و تقریبی
  • حل سریع مسائل کنکور به روش اول ( یکان)
  • حل سریع مسائل کنکور به روش دوم
  • حل سریع مسائل کنکور به روش سوم
  • حل سریع مسائل کنکور به روش چهارم
  • حل سوالات کنکور سراسری سال های قبل

آموزش محاسبات سریع را از چه زمانی شروع کنیم ؟

مشاهده تمامی دوره محاسبات سریع دکتر پرتوی ۵ ساعت زمان می برد که بسیار زمان مناسبی است وموجب خستگی دانشجو این دوره نمی شود اما اگر قرار باشد همگام با دوره آموزش ببنید و تمامی تمرین ها را بارها و بارها حل کنید چرا که لازمه تسلط بر محاسبات سریع ریاضی، تمرینات متعدد و مستمر می باشد؛ حدودا در ۲ هفته می توانید به درجه ای برسید که تمامی مسائل را از روش های سریع حل کنید. و از آنجایی که این دوره محدودیت سنی ندارد، هر زمان که با آن و کاربرد آن آشنا شدید بهتر است آموزش آن را شروع کنید. چرا که هیچ وقت برای شروع دیر نیست حتی اگر برای مهم ترین آزمون خود زمان زیادی نداشته باشید، با سرمایه گذاری بر دوره محاسبات سریع می توانید موفقیت خود را در دروس محاسباتی تا ۷۰ % افزایش تراز و درصد تضمین کنید.

آموزش آنلاین محاسبات سریع ریاضی

چگونه در دوره محاسبات سریع ریاضی شرکت کنیم؟

برای شرکت در کامل ترین و جامع ترین دوره محاسبات سریع ریاضی کافی است تا به شماره  ۰۹۲۰۷۲۷۸۶۸۴ در واتس آپ پیام دهید و یا وارد سایت www.behroozpartovi.com شوید و در دوره محاسبات سریع ثبت نام کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.