حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102496
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۱۹ |

حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه داخلی و ۳۴۴ شعبه خارج از کشور آغاز شد تا تکلیف چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود.
حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر، روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در  ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه داخلی و ۳۴۴ شعبه خارج از کشور برگزار شد.

طبق نتایج به‌دست آمده از این انتخابات مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند، اما به موجب اصل ۱۱۷ قانون اساسی و مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از آن‌ها نامزد‌ها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را به‌دست بیاورند و به همین دلیل تکلیف رئیس جمهوری ایران جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

اما امروز و در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مردم ایران برای اتمام کار هفته گذشته خود و انتخاب رئیس جمهور چهاردهم در ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه داخلی و ۳۴۴ شعبه خارج از کشور به پای صندوق های رای خواهند رفت تا ضمن تجدید میثاق دوباره با آرمانهای امام و انقلاب به دشمنانی که طی چند روز گذشته بر طبل عدم مشارکت می‌کویبدند بفهمانند ایرانی ها هیچ با هرگونه عقاید و حزبی پشت نظام را خالی نخواهند کرد.

گزارش ها از سراسر کشور حکایت از حضور صبحگاهی مردم در شعب اخذ رای دارد و بسیاری آمده‌اند تا همان ساعات آغازین رای‌گیری، رای خود را به صندوق انداخته تا تکلیف چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.