جنگ نظرسنجي‌ها در آمريکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 4689
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۰۲ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۸ |
تحليل رسالت از گزارش فاكس نيوز

جنگ نظرسنجي‌ها در آمريکا

سرعت انتشار نظرسنجي هاي عمومي و ايالتي در آمريکا به شدت افزايش يافته است. از شبکه هاي تلويزيوني و روزنامه ها تا مراکز علمي و تحقيقاتي هر روز نظرسنجي هاي مختلفي را در خصوص ميزان محبوبيت رئيس جمهور ايالات متحده منتشر مي کنند.
جنگ نظرسنجي‌ها در آمريکا

سرعت انتشار نظرسنجي هاي عمومي و ايالتي در آمريکا به شدت افزايش يافته است. از شبکه هاي تلويزيوني و روزنامه ها تا مراکز علمي و تحقيقاتي هر روز نظرسنجي هاي مختلفي را در خصوص ميزان محبوبيت رئيس جمهور ايالات متحده منتشر مي کنند. وجه اشتراک همه اين نظرسنجي ها، کاهش محبوبيت دونالد ترامپ نسبت به انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ ميلادي است.
هم اکنون بازي به شدت نسبت به سال ۲۰۱۶ پيچيده تر است.نظرسنجي هاي موجود نشان مي دهد که جو بايدن از حزب دموکرات به مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ راه پيدا خواهد کرد. مطابق اکثر نظرسنجي ها، اگر بايدن به اين مرحله راه يابد، ترامپ کار دشواري براي شکست وي پيش رو خواهد داشت. يکي از اصلي ترين دردسرهاي ترامپ در مقابله احتمالي با بايدن، حمايت راي دهندگان مستقل و افراد داراي راي هاي
سفيد و خاکستري از معاون رئيس جمهور سابق آمريکا است. از اين رو پيش بيني مي شود که مناظره هاي انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ ميان ترامپ و بايدن کاملا مهم و تعيين کننده باشد.
در نهايت اينکه انتشار نتايج نظرسنجي جنجالي از سوي فاکس نيوز، اعتراض شديد و بي سابقه ترامپ به اين شبکه و در نهايت عقب نشيني اين شبکه آمريکايي تندرو نمي تواند اجزاي يک بازي طبيعي قلمداد شود. بدون شک ترامپ و فاکس نيوز هر دو از اين آوردگاه به دنبال رسيدن به اهدافي بوده اند که در آينده مشخص خواهد شد!بدون شک، جان بولتون و مايک پمپئو نيز با ترديدي کامل در حال رصد اخبار شبکه فاکس نيوز و واکنش‌هاي ترامپ نسبت به اين اخبار هستند!
ترامپ به طور رسمي تبليغات انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ را از ايالت فلوريدا آغاز مي کند نتايج تقريباً همه نظرسنجي ها نشان داده که او در مقابل نامزدهاي دموکرات شکست خواهد خورد.
رئيس جمهور آمريکا در توجيه خبط بودن نظرسنجي ها، به نظرسنجي هاي سال ۲۰۱۵ اشاره مي کند. ترامپ در ژوئن ۲۰۱۵ نيز به دنبال اعلام نامزدي خود در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۶ با نتايج نظرسنجي هايي مواجه شد که نشان مي دادند او از «هيلاري کلينتون» نامزد دموکرات پيشتاز رقابت هاي انتخاباتي به ميزان ۲۰ درصد عقب تر است. اين پيشتازي دموکرات در سراسر کارزار انتخاباتي سال ۲۰۱۶ ادامه داشت تا اينکه در روز انتخابات، ترامپ به عنوان نامزد پيروز معرفي شد.رئيس جمهوري آمريکا اخيراً ‌گفته هنوز بسيار زود است که بر نتايج نظر
سنجي‌هايي متمرکز شود که از شکست او در مقابل دموکرات ها حکايت دارند.با اين حال به نظر مي رسد وي قصد دارد با اين اظهارات از سطح تنش‌هاي موجود در ميان طرفداران خود بکاهد.
بر اساس نظرسنجي جديد فاکس نيوز، ترامپ با اختلاف ۱۰ درصد از «جو بايدن» رقيب دموکرات خود عقب تر است و تعدادي از نامزدهاي دموکرات از جمله «برني سندرز» سناتور مستقل از ايالت ورمونت، و «اليزابت وارن» از ماساچوست از او پيشي گرفته اند.ترامپ روز سه شنبه در پيامي توئيتري تاکيد کرد که حمايت از او در نظرسنجي ها در مقابل آنچه که «ماتلي کرو» نامزدهاي دموکرات سال ۲۰۲۰ ناميد، بيشتر است. (ماتلي کرو يک گروه موسيقي سبک هوي متال است که در سال ۱۹۸۱ در آمريکا پايه گذاري شد.).در هر حال هر اندازه به رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ ميلادي نزديک تر مي شويم، جنگ نظرسنجي ها و سياستمداران در کاخ سفيد جدي تر و گسترده تر مي شود. منازعه اي که تا نوامبر سال ۲۰۲۰ ميلادي ادامه خواهد داشت.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.