جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران اعلام شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104487
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴ |

جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران اعلام شد

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری تهران با اعلام جزئیات برگزاری پیاده روی جاماندگان و دلدادگان حسینی در تهران و شهرری گفت: با توجه به گرمای هوا، مردم صبح هنگام، پیاده‌روی را آغاز کنند اما خدمات رسانی تا اقامه نماز مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.
جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران اعلام شد

سید کمال سادات در استان تهران، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران و ری اظهار داشت: آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به رسم هر ساله از ساعت ۶ صبح در میدان آئینی امام حسین (ع) با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود.

وی افزود: در این روز علاوه بر مسیر اصلی که از میدان امام حسین (ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) است، مسیرهای فرعی نیز پیش بینی شده و تمهیدات ترافیکی برای سهولت پیاده‌روی و امنیت شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری تهران در ادامه گفت: بیش از ۲ هزار موکب در این مسیر فعالیت می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی مختلف از جمله چهارپایه خوانی، کرسی تلاوت قرآن، تعزیه خوانی و نمایش‌های خیابانی نیز پیش بینی شده است.

سادات تصریح کرد: جهت رفاه حال شرکت کنندگان در آئین جاماندگان اربعین تهران تمهیدات حمل و نقل عمومی پیش بینی شده و اتوبوسرانی شهرداری تهران و تاکسیرانی و مترو در خدمت شهروندان خواهد بود. همچنین امکان حمل و نقل ریلی از مجموعه شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک نیز امکان‌پذیر خواهد بود و قطار ویژه جهت اعزام شرکت کنندگان به مراسم پیاده‌روی و بالعکس در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در طول این مسیر تمامی مساجد و تکایا برای اقامه نماز پیش بینی شده، ابراز داشت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از سه و نیم میلیون نفر در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) شرکت کنند.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری تهران اظهار داشت: در مجموع ۶ مسیر منتهی به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در نظر گرفته شده که امکانات رفاهی و خدماتی برای حضور بیش از ۵ میلیون زائر نیز تدارک دیده شده است  و توصیه می‌شود با توجه به گرمای هوا، مردم صبح هنگام، پیاده‌روی خود را آغاز کنند اما خدمات رسانی موکب‌ها تا زمان اقامه نماز مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با حضور کلیه اعضای ستاد برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین استان تهران آسیب شناسی در خصوص پیاده‌رو جاماندگان سال‌های قبل در موضوعات حمل و نقلی و رفاهی انجام شده است.

سادات در پایان خاطرنشان کرد: در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) نیز برنامه‌های متنوعی در روز اربعین برای زائران در نظر گرفته شده و از صبح تا اذان مغرب برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.