تولید محتوا و سئو سایت، دو یار جدا نشدنی از هم! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 50449
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 18 شهریور 1400 - 16:30 |

تولید محتوا و سئو سایت، دو یار جدا نشدنی از هم!

شاید اگر چند سال پیش نام تولید محتوا به گوشمان می خورد، توقع داشتیم با یک مرکز تولیدی مواجه شویم، اما حالا تقریبا در هر سازمان و بیزینسی تولید محتوا به یکی از فاکتورهای مهم تبلیغات، بازاریابی، برند سازی و فروش  تبدیل شده است و این در حالی است که اهمیت این امر، هر روز بیشتر از دیروز می شود. اما تولید محتوا دقیقا چیست؟
تولید محتوا و سئو سایت، دو یار جدا نشدنی از هم!

تولید محتوا

شاید اگر چند سال پیش نام تولید محتوا به گوشمان می خورد، توقع داشتیم با یک مرکز تولیدی مواجه شویم، اما حالا تقریبا در هر سازمان و بیزینسی تولید محتوا به یکی از فاکتورهای مهم تبلیغات، بازاریابی، برند سازی و فروش  تبدیل شده است و این در حالی است که اهمیت این امر، هر روز بیشتر از دیروز می شود. اما تولید محتوا دقیقا چیست؟ برای پی بردن به مفهوم تولید محتوا ابتدا باید خود ”محتوا” را شرح دهیم. محتوا هرچیزی است که در فضاهای دیداری، شنیداری و حتیی بویایی برای جلب نظر افراد تولید می شود. برنامه رادیویی که در ماشین گوش می دهید، پادکستی که آن را پخش می کنید، متنی که می خوانیدش و حتی کلیپ خنده دار و یا موزیکالی که در اینستاگرام میبینید همه نوعی محتوا هستند که توسط یک تولیدگر محتوا تهیه شده است. به طور کلی محتوا یعنی هرچیزی که خلق می شود و می تواند نظر انسان هارا حتی برای ثانیه ای جلب کند.

سئو سایت

قبل از وسیع شدن دنیای وب، کسب و کارها دفتر فروش، کارگاه، فروشگاه و مکان هایی امثالهم را برای مراجعه ی مشتریانشان به همراه داشتند، ویترین آن ها بروشور و کاتالوگ بود و ارتباط از راه دور آن ها توسط تلفن امکان پذیربود. اما با همه گیری اینترنت و فضای وب، کسب و کارها به بستری دست پیدا کردند که امکانات فراوانی برایشان فراهم میکرد؛ وب سایت. در آن زمان مشتریان برای آشنایی، دیدن محصولات و تماس با مجموعه ها به سایت آن ها مراجعه می کردند و پروسه انتخاب و خرید خود را انجام می دادند. اما با افزایش تعداد وب سایت ها و قوت گرفتن موتورهای جستجو، مفهومی به نام CEO به میدان آمد. سئو همان بهینه سازی سایت جهت در راس بودن در موتورهای جستجو می باشد. در واقع سئو مجموعه اقداماتی است که مجموعه با عملی کردن آن ها روی سایتشان، بازخوردی بهتری از سوی موتورهای جستگو گر دریافت می کنند، به عبارت دیگر، سایت آن ها توسط افراد بیشتری دیده می شود.

سئو (SEO) براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدید کنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد به عنوان مثال هنگامی که شما مطلبی را در گوگل یا موتورهای جستجو سرچ می‌کنید، پاسخ آن از طریق صفحه نتایج نمایش داده می‌شود. موتورهای جبستجو طبق الگوریتمی بسیار پیچیده  در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج سرچ اجرا می‌شوند، که شامل عوامل رتبه بندی است، موتورهای جستجو با توجه به این الگوریتم‌ها، تصمیم می‌گیرند سایت شما در چه رتبه‌ای درصفحه‌ی نمایش قرار گیرد. بنابراین بهینه سازی و استفاده از سئو با رعایت فاکتورهای خاص، شانس بیشتری به شانس برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده می بخشد.

سئو و تولید محتوا

با توجه به اینکه محتوا هرسایت، مغز و درون مایه ی هر سایت را تشکیل می دهد و عامل اساسی در رتبه بندی موتورهای جستجو است، در صورتی که سازمانی بخواهد خدمات سئو سایت را بر روی سایت خود پیاده سازی کند، علاوه بر نیاز به محتوای مرغوب و جذاب، به سنجش آن محتوا از لحاظ فاکتورهای بهینه سازی نیازمند است، بنابراین، سئو و تولید محتوا دو عامل مهم یک سایت اند که در هم گره خورده اند. بنابراین، تولید محتوای مبتنی  بر سئو یکی از مفاهیمی است که در بهینه سازی سایت بسیار موثر است.

 اما یک محتوا مبتنی بر بهینه سازی سایت باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

محتوای یک پیج در وهله ی اول باید استراتژی محتوای مناسبی داشته باشد، استراتژی محتوا با بررسی فاکتورهای متعددی به علاقه مندی افراد دست پیدا می کندو قالب و فرم محتوای مورد نیاز را تعیین می کند. دومین نکته، تولید محتوای جذاب ودلنشین و در عین حال ساده و قابل فهم است. محتوای جذاب محتوایی است که ساده، شفاف و مرتب باشد و اصالت آن به گونه ای باشد که قابلیت استناد کردن را داشته باشد. از دیگر نکات مهم تولید محتوای سئو محور، درستی متن محتوا است. این درستی متن عواملی همچون رعایت علائم نگارشی، عدم وجود غلط املایی و پاراگراف بندی مناسب می باشد. لینک دادن نیز یکی از راه های مهم افزایش امتیاز در موتورهای جستجو می باشد. بهتر است محتوا به گونه باشد که در متن یا تصویری، لینکی به دیگر سایت ها داده شود. و اما شاید مهمترین فاکتور در تولید محتوای مبتنی بر سئو، استفاده از کلمات کلید است. کلمات کلیدی پس از بررسی بازار و علاقه مندی افراد در هر موضوع مشخص می شوند و در همان محتوا از آن کلمات در دلِ متون استفاده می شود. نکات مهم در خصوص استفاده از کلمات کلیدی، عدم استفاده کلمات به طور پشت هم، استفاده از کلمات به صورت پراکنده در متن، عدم استفاده از کلمات کلید به طور اشباع در بخشی از متن، استفاده از این کلمات در سر تیترها و استفاده طبیعی و پراکنده از کلمات در ۱۰۰ کلمه اول می باشند که با رعایت آن ها می توان به نتایج خوبی در خصوص بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو دست پیدا کرد.

بازاریابی محتوا و سئو

مفهوم بازاریابی محتوا عموما وسیع تر از سئو می باشد. در بازاریابی محتوا، ما روی تمرکز کمتری روی جذب مخاطبان خاص داریم، و بیشترین انرژی صرف کیفیت بالای محتوا و نحوه ارائه آن در جهت بیشترین تاثیر روی مخاطب است تا در نهایت مخاطب به انجام عمل مورد نظرمان ترغیب شود. اما در بحث سئو محتوا می بایست محدودیت و تمرکز بیشتری داشته باشد. یک متخصص سئو جذابیت و سرگرم کننده بودن محتوا را در اولویت قرار می دهد تا با این مهم به کاربران و مخاطبان بیشتری دست پیدا کند. اما این دو مفهوم یک شباهت و هدف مشترک بزرگ دارند و آن هم جذب هرچه بیشتر مخاطب به سمت سایت است. بنابراین بازاریابی محتوا و سئو در یک سایت مغایرتی نداشته و در رشد و پیشرفت هم نیز موثرند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ گرندیما

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای تولید محتوا و سئو سایت، دو یار جدا نشدنی از هم! بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.