توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي از بزرگ‌ترين خدمات حجت‌الاسلام رئيسي بود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1689
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ |
رئيس دفتر مقام معظم رهبري در مراسم تکريم و معارفه توليت آستان قدس رضوي:

توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي از بزرگ‌ترين خدمات حجت‌الاسلام رئيسي بود

رئيس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به اينکه اداره کردن 30 ميليون زائر با مليت‌ها و مذاهب مختلف کار آساني نيست، گفت: توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي آستان قدس رضوي به‌عنوان يکي از بزرگ‌ترين خدمات حجت‌الاسلام رئيسي در دوران توليت اين آستان مقدس است.
توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي از بزرگ‌ترين خدمات حجت‌الاسلام رئيسي بود

رئيس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به اينکه اداره کردن ۳۰ ميليون زائر با مليت‌ها و مذاهب مختلف کار آساني نيست، گفت: توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي آستان قدس رضوي به‌عنوان يکي از بزرگ‌ترين خدمات حجت‌الاسلام رئيسي در دوران توليت اين آستان مقدس است.به گزارش آستان نيوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني در مراسم تکريم و معارفه توليت آستان قدس رضوي که در تالار ولايت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم آيت‌الله واعظ طبسي توليت فقيد آستان قدس رضوي شخصيتي والامقام و از هم‌رزمان بزرگ مقام معظم رهبري در استان خراسان بودند که بارها از نزديک وصف ايشان را از رهبر انقلاب شنيده ام.وي افزود: توليت فقيد آستان قدس رضوي در دوران پيش از انقلاب اسلامي هيچ‌گاه از مبارزه دست نکشيد و بعد از عهده‌دار شدن توليت اين آستان مقدس تمام سعي و کوشش خود را به کار گرفت که زمينه آسايش زائران را فراهم کند.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به زيرساخت‌هاي فراهم‌شده در حرم مطهر رضوي در دوران توليت مرحوم واعظ طبسي تصريح کرد: اگر خدمات ايشان در توسعه حرم مطهر و صحن‌ها نبود، شايد امروز امکان پاسخگويي به جمعيت
۳۰ ميليون نفري زائران اين آستان مقدس وجود نداشت.
وي بابيان اينکه حجت‌الاسلام‌والمسلمين رئيسي در مدت کوتاه توليت آستان قدس رضوي خدمات واقعاً ارزنده‌اي داشت، ادامه داد: ايشان به مقام معظم رهبري مي‌گفتند که در مدت سه سال خدمت خود، حتي يک ريال از حق توليت خود استفاده نکرده‌اند، بااينکه حق توليت حق شرعي و قانوني توليت است و آقاي رئيسي مي‌توانست از حق خود استفاده کند اما چنين کاري را انجام ندادند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدي گلپايگاني ادامه داد: مردمي بودن، ساده زيستي تلاش و کوشش ازجمله ويژگي‌هاي شخصيتي حجت‌الاسلام رئيسي به شمار مي‌رود، ايشان بسيار مردمي است و همواره تلاش مي‌کرد که در حد توان رضايت مقام معظم رهبري را جلب کند.
وي از توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي آستان قدس رضوي به‌عنوان يکي از بزرگ‌ترين خدمات حجت‌الاسلام رئيسي در دوران توليت اين آستان مقدس يادکرد و گفت: در دوره مديريت ايشان، طرح مبادله فرهنگي بين اديان آسماني با محوريت مناظرات امام رضا(ع) با بزرگان ساير اديان کليد زده شد که توفيقات ارزشمندي داشت.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري بيان کرد: حجت‌الاسلام رئيسي چند مرتبه به بنده گفتند که دل کندن از اين آستان براي ايشان خيلي مشکل بود و حق هم داشتند چراکه همه جاي آستان قدس رضوي نور و روشني و متصل به آسمان است.
وي ادامه داد: آستان قدس رضوي پاره‌اي از بهشت است لذا کساني که در اين آستان مقدس خدمت مي‌کنند، بايد قدر بدانند. بسياري از افراد آرزو دارند که يک روز براي زيارت به حرم مطهر رضوي شرف ياب شوند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدي گلپايگاني بابيان اينکه مشهد يک شهر معمولي مانند ديگر شهرهاي کشور نيست بلکه مشهد يک شهر بين‌المللي به شمار مي‌رود افزود: اداره کردن ۳۰ ميليون زائر با مليت‌ها و مذاهب مختلف کار آساني نيست چراکه بايد وسايل آسايش اين تعداد زائر فراهم شود و آقاي رئيسي همين کارها را دوست داشتند، اما مقام معظم رهبري به ايشان تأکيد کردند که اگر شما در مسئوليت جديد خود گره از کار يک مسلمان بگشاييد، ثواب بيشتري خواهد داشت.
وي در ادامه با بيان اينکه توليت جديد آستان قدس رضوي فرزند مشهد است، اظهار داشت: همان‌طور که در حکم صادرشده از سوي رهبر معظم انقلاب آمده است، در طول ۳۰ سال گذشته جز سادگي، ابتکار، صداقت و پاکي و پاي‌کار بودن از آقاي مروي نديده‌ايم.رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمين مروي پيش از انتصاب به‌عنوان توليت جديد آستان قدس رضوي مسئوليت سنگيني در دفتر مقام معظم رهبري داشتند و نمي‌دانم خلأ نبودن ايشان را بايد چگونه پرکنيم. اکنون قرار است مسئوليت گذشته ايشان به چهار نفر واگذار شود اما آقاي مروي يک‌تنه کارها را پيش مي‌برد.وي تأکيد کرد: مقام معظم رهبري در ۳۰ سال گذشته جز امانت‌داري، پاکي و تقوا چيز ديگري از ايشان نديدند و به همين دليل مسئوليت سنگين آستان قدس رضوي را بر عهده ايشان قراردادند.حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدي گلپايگاني ادامه داد: اميدواريم آقاي مروي در مسئوليت جديد خود بتواند کارهاي بنيادي و اساسي که آقاي رئيسي پايه‌گذاري کردند را ادامه داده و توسعه دهد. هرچه بتوان به زائران، مجاوران و نيازمندان و درماندگان بيشتر خدمت کرد، موجبات رضايت حضرت رضا(ع) بيشتر فراهم خواهد شد.
وي گفت: آقاي علم‌الهدي امروز خودشان را از سفر عتبات عاليات به مشهد رساندند تا در اين مراسم حضور يابند. ايشان شخصيتي والامقام و بلندگوي حزب‌الله در استان هستند که زندگي ساده و بي‌پيرايه‌اي دارند.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به خدمات فرهنگي انجام‌گرفته در حاشيه شهر مشهد بيان کرد: در سفر اخير رهبر معظم انقلاب به مشهد، گزارشي از اقدامات انجام‌گرفته براي حاشيه شهر به محضر ايشان ارائه شد که خوشحالي معظم له را شاهد بوديم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.