تفاوت ژل و فیلر چیست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84028
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ |

تفاوت ژل و فیلر چیست؟

فیلر و ژل مواد منحصربفردی هستند که در صنعت زیبایی جهت اصلاح عیوب پوست مانند چین و چروک یا اسکار مورد استفاده قرار می‌گیرند و بل تزریق این دو ماده می‌توان این عیوب را به طور موقتی رفع نمود. البته ژل و فیلر تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و هرکدام به علت دارا بودن ویژگی‌های خاص خود برای شرایط به خصوصی مورداستفاده قرار می‌گیرند.
تفاوت ژل و فیلر چیست؟

فیلر و ژل مواد منحصربفردی هستند که در صنعت زیبایی جهت اصلاح عیوب پوست مانند چین و چروک یا اسکار مورد استفاده قرار می‌گیرند و بل تزریق این دو ماده می‌توان این عیوب را به طور موقتی رفع نمود. البته ژل و فیلر تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و هرکدام به علت دارا بودن ویژگی‌های خاص خود برای شرایط به خصوصی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

فیلر چیست؟

برای بررسی تفاوت میان آن دو، ابتدا هرکدام را به صورتی جداگانه معرفی می‌کنیم. در واقع فیلرها در پزشکی زیبایی کاربرد بسیاری دارند و از آن‌ها برای رفع علائم پیری و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. اگرچه فیلرها در پزشکی برای تغییر شکل نواحی مختلفی همچون گونه، پیشانی، چانه نیز کاربرد دارند.

ژل چیست؟

ژل‌ها ساخته شده از مواد مصنوعی هستند که برای از بین بردن شیارهای عمیق پوستی استفاده می‌شوند. البته باید به این نکته توجه داشت که مصنوعی بودن ژل اصلی‌ترین تفاوت آن با فیلر است. درنتیجه هنگامی که متخصص زیبایی برای برطرف کردن مشکلات پوستی از ژل استفاده می‌کند، نتیجه به‌سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ظاهر می‌شود.

قیمت ژل رپلنژن

تفاوت ژل با فیلر

همانطور که گفته شد مصنوعی بودن ژل از مهمترین تفاوت میان ژل و فیلر است. البته که این دو ماده تفاوت های بیشتری دارند، بدین گونه که از فیلر به طور معمول برای برطرف نمودن شیارهای نیمه عمیق، مانند شیارهای زیر چشم یا اسکارهای روی پوست استفاده می‌شود. در حالی که از ژل برای شیارهای عمیق مورد استفاده قرار می‏گیرد و متخصص زیبایی می‌تواند با استفاده از آن عیوب و شیارهای عمیق صورت را رفع نماید.

قیمت ژل رووفیل

عوارض ژل و فیلر نیز از دیگر تفاوت‏های میان این دو روش است. فیلرها در مقایسه با ژل‌ها عوارض کمتری دارند. البته اگر تزریق فیلر و ژل توسط یک پزشک متخصص ماهر صورت گیرد، ممکن است بروز این عوارض به حداقل برسد. هم‌چنین توصیه می‌شود که افراد پیش از رسیدن به سن بلوغ از تزریق ژل و فیلر پرهیز نمایند؛ چرا که در سن بلوغ تغییرات مختلفی برای چهره پدید می‌آید و همین مسئله سبب می‌شود که نتیجه‌ی تزریق ژل و فیلر دلخواه نباشد.

از دیگر تفاوت‌های ژل و فیلر می‌توان به مدت ماندگاری آن اشاره نمود. ماندگاری فیلر به ویژه فیلر دائمی در مقایسه با ژل بیشتر خواهد بود؛ به‌طوری‌که ژل معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه و فیلر بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. البته شرایط پوست، عادت‌های زندگی و … نیز می‌توانند در مدت‏زمان ماندگاری این درمان‌ها تاثیرگذار باشند.

خرید ژل دنبی

تزریق ژل و فیلر ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. حتی می توان پس از تزریق ژل به کارهای روزمره ادامه داد. جلسات بازسازی بعد از تزریق اول، از ۴ تا ۸ ماه متغیر می باشد. به طور معمول در جلسه بازسازی به تزریق کمتر ژل و فیلر نیاز است. تزریق فیلر نسبت به تزریق ژل هزینه بیشتری دارد. این هزینه به منطقه مورد درمان نیز وابسته است.

تفاوت ژل و فیلر خوب و بد برای تزریق

وسکوزینه ژل گرانروی

مناسب بودن میزان سفتی ژل (کراس لینک)

یکنواختی اندازه جذب ژل در بافت مورد نظر

گلوله ای نشدن ژل بعد از تزریق و گذشت زمان در زیر پوست

داشتن زنجیره متصل به هم در ساختار ژل (مهم بودن سازگاری مواد تزریق شده با بدن انسان)

فیلر و ژل کدام طبیعی و کدام مصنوعی است؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، تفاوت ژل با فیلر در ساختار و مواد تشکیل دهنده آن‌ها نیز می‌باشد. به طور معمول فیلر از مواد طبیعی گرفته می شود درحالی که ژل ساختاری مصنوعی دارد. در نهایت می‌توان این چنین نتیجه گرفت که فیلر طبیعی بوده و عوارض آن کم‌تر خواهد بود. با این وجود اگر به دنبال روشی طبیعی‌تر هستید، تزریق ژل در مواردی مانند تزریق فیلر ابرو و تزریق چربی خط خنده می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

سخن پایانی

از آنجا که امروزه فیلر و ژل دو ماده پرکاربرد در صنعت زیبایی هستند، در این مطلب به بررسی تفاوت میان آن دو پرداختیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای دوست خود داشته باشید. البته پیش از هرچیز توصیه می‌شود با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.