تفاوت آیفون ۱۳ پرو مکس و ۱۲ پرو مکس از نگاه بازرگانی سیب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57589
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ |

تفاوت آیفون ۱۳ پرو مکس و ۱۲ پرو مکس از نگاه بازرگانی سیب

اپل گوشی‌های جدید خود را مثل همیشه در ماه سپتامبر روانه بازار کرده است و گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس امسال، علاوه بر اینکه بهترین گوشی اپل در سال جاری محسوب می‌شود، بلکه پیشرفت‌های آن به گونه‌ای بوده است که حتی آیفون ۱۲ پرو مکس هم در مقابل آن حرفی برای گفتن ندارد.
تفاوت آیفون ۱۳ پرو مکس و ۱۲ پرو مکس از نگاه بازرگانی سیب

اپل گوشی‌های جدید خود را مثل همیشه در ماه سپتامبر روانه بازار کرده است و گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس امسال، علاوه بر اینکه بهترین گوشی اپل در سال جاری محسوب می‌شود، بلکه پیشرفت‌های آن به گونه‌ای بوده است که حتی آیفون ۱۲ پرو مکس هم در مقابل آن حرفی برای گفتن ندارد. علیرغم اینکه به گفته برخی‌ها، تفاوت امسال با سال گذشته زیاد نبوده است، اما وقتی به یک سری ارتقاهای جالب نسخه امسال توجه می‌کنیم، هنوز هم ارزش خرید گوشی جدید بالاتر است و کاربران می‌توانند که از داشتن چنین محصولی حداقل در ۵ سال آینده لذت ببرند. با خرید آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانید محصولی با ضخامت بیشتر نسبت به سال گذشته را داشته باشد.

این ضخامت بیشتر، سبب شده است که زیبایی و کارایی آن بیشتر دیده شده و حس خوبی از نگاه داشتن آن داشته باشید. وزن آن ۱۲ گرم بالاتر رفته است و با توجه به تغییراتی که در ساختار گوشی رخ داده است و افزایش ابعاد باتری، استفاده از صفحه نمایش جدید و کلی موارد دیگر، چنین تغییراتی کاملا طبیعی دیده می‌شود. اپل در این گوشی از یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است که البته متغیر بوده و بسته به نیاز شما می‌تواند از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر پیدا کند. این قابلیت به واسطه یک صفحه نمایش پروموشن فراهم شده است و می‌تواند روشنایی بسیار بیشتری را نسبت به سال گذشته فراهم کند.ا

این روشنایی در حد ۲۰۰ نیت بیشتر از سال گذشته است و نمایش محتواهای رسانه‌ای را در آن زیباتر خواهد کرد. در زمینه نرم‌افزاری هم تغییر جالب و البته عرف را شاهد بودیم. سیستم‌عامل iOS 15 برخی از قابلیت‌های مهم را به گوشی اضافه کرده است که در نسخه قبلی وجود نداشته است. ویجت‌ها بهینه‌سازی شده‌اند و چندین قابلیت جدید مانند Contact Legacy هم به آن اضافه شده است. در کنار آن، تراشه A15 Bionic هم در آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده شده است که از همان فناوری ساخت مشابه ۵ نانومتری در A14 Bionic استفاده می‌کند که سال گذشته با آیفون ۱۲ پرو مکس دیده بودیم.

پردازنده مرکزی قدرتمندتر آیفون ۱۳ پرو مکس

پردازنده مرکزی گوشی امسال قدرتمندتر شده است و گویا ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارد. پردازنده گرافیکی، نقطه واضح‌تری از تغییر است که می‌توانید در گوشی جدید دریافت کنید. در این گوشی ۵ هسته به کار رفته است و نسبت به ۴ هسته گرافیکی سال گذشته بالاتر است. البته که این تراشه حتی نسبت به نسخه‌های استاندارد امسال هم هسته بیشتری دارد. در زمینه حافظه داخلی، می‌توانیم به تغییری جالبی اشاره کنیم که یقینا شما را خوشحال خواهد کرد. امسال همین ترکیب حافظه ۱۲۸ گیگابیت تا ۵۱۲ گیگابایت در این گوشی حفظه شده است، اما یک مدل اضافه‌تر ۱ ترابایتی را نیز می‌توانید خریداری کنید.

پردازنده مرکزی قدرتمندتر آیفون 13 پرو مکس

دوربین هم جایی بوده است که تغییرات جالبی را در خود جای داده است. سنسور اصلی این دوربین از اندازه ۱.۹ میکرومتری برخوردار است که نسبت به سال گذشته، ۰.۲ میکرو متر بزرگ‌تر شده است. دریچه دیافراگم آن هم بازتر شده و f/1.5 را نسبت به f/1.6 گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس شاهد هستیم. این روند سبب می‌شود که دوربین بتواند نور بیشتری به داخل آورده و کیفیت عکس‌برداری در حالت شب را بالاتر ببرید. حالت‌های بیشتری هم به دلیل استفاده از تراشه جدید به شما داده شده است. شما می‌توانید از تراشه دوم هم با دریچه دیافراگم بازتر بهره ببرید و قابلیت‌ عکس‌برداری ماکرو هم به‌صورت رسمی در آن ارائه می‌شود.

قابلیت‌های بیشتر دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس

زوم اپتیکال ۳ برابری آیفون ۱۳ پرو مکس هم در برابر نرخ ۲.۵ درصد گوشی سال گذشته قرار می‌گیرد و پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌ایم. سنسور سوم این دوربین‌ها بیشتر به همدیگر نزدیک‌تر هستند و دریچه دیافراگم، به طرز واضحی در آیفون ۱۳ پرو مکس بزرگ‌تر است. حالت‌هایی به دوربین فیلم‌برداری سری آیفون ۱۳ هم اضافه شده است که می‌توانید به قابلیت ProRes و فیلم‌برداری سینماتیک اشاره کنیم. با حالت سینمایی می‌توانید فیلم‌هایی با امکان فوکوس قابل تغییر ایجاد کرده و مانند یک کارگردان عمل کنید. در سال‌های گذشته هم شاهد چنین مواردی بوده‌ایم و دوربین آیفون از پتانسیل بالایی برای استفاده در صنعت فیلم‌سازی برخوردار است.

در کنار خرید آیفون ۱۳ می‌توانید روی قیمت اپل واچ هم فکر کرده و ترکیب مناسبی را با خرید آن ایجاد کنید. اپل واچ محصولی است که امکان لذت بردن از تمرینات ورزشی در فضای آزاد و فضای باشگاه را فراهم می‌کند و می‌توانید به گزینه‌های بیشتری از تمرین در نسخه امسال دسترسی داشته باشید. اپل واچ سری ۷ امسال طراحی زیباتری دارد و تقریبا با همان رده قیمت در اختیار شما خواهد بود. می‌توانید امسال محصولی داشته باشید که قابلیت‌های سلامتی خود را نیز ارتقا داده است و کاملا در راستای علم پزشکی رفتار خواهد کرد. می‌توانید کیفیت خواب خود را بررسی کرده و سطح اکسیژن خون خود را نیز تنظیم کنید.

قابلیت‌های بیشتر دوربین آیفون 13 پرو مکس

عمر باتری بهتر تا حد ۲.۵ ساعت

خرید آیفون ۱۳ پرو مکس باتری با عمر بیشتری را نیز در اختیار شما می‌گذارد. باتری امسال، ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و در برابر باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی آیفون ۱۲ پرو مکس قرار می‌گیرد. قابلیت فست شارژ هم برای همه این گوشی‌ها فراهم شده است و منتهی، آیفون ۱۳ پرو مکس از گزینه ۲۷ وات در برابر گزینه ۲۲ وات آیفون ۱۲ پرو مکس بهره می‌برد. در ترکیب رنگی این گوشی‌ها نیز تغییرات جالبی رخ داده است و رنگ آبی سیرا می‌تواند جایگزینی برای رنگ آبی اقیانوسی باشد.

خرید آسان آیفون ۱۳ در بازرگانی سیب

بازرگانی سیب، امکان خرید آسان آیفون ۱۳ پرو مکس را در حافظه‌های داخلی متنوع و رنگ‌های فراهم کرده است و می‌توانید تنها با پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ کل، صاحب آن شوید. این شیوه خرید استرس شما را کاهش دهد و سپس می‌شود که شرایط راحت‌تری برای خرید داشته باشید. مابقی مبلغ را همین می‌توانید به انتخاب خود بین ۳ الی ۱۲ ماه بارپزداخت کنید. شرایط خرید از بازرگانی سیب بسیار راحت است و تنها با کارت شناسایی و دسته چک خود می‌توانید اقدام به خرید آیفون ۱۳ در کنار یک اپل واچ کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.