تعویض لمینت دندان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 69215
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ |

تعویض لمینت دندان

تعویض لمینت دندان یکی ازمواردی است که ممکن است برای هر فردی که لمینت دندان انجام داده است پیش آید. همانطور که می دانید یکی از بهترین روش هایی که برای زیباتر کردن طرح لبخند توانسته محبوبیت خاصی داشته باشد لمینت دندان است که مشکلات ظاهری دندان را نیز پوشش می دهد.
تعویض لمینت دندان

تعویض لمینت دندان یکی ازمواردی است که ممکن است برای هر فردی که لمینت دندان انجام داده است پیش آید. همانطور که می دانید یکی از بهترین روش هایی که برای زیباتر کردن طرح لبخند توانسته محبوبیت خاصی داشته باشد لمینت دندان است که مشکلات ظاهری دندان را نیز پوشش می دهد.

روش لمینت دندان دارای ماندگاری و دوام بسیار زیاد است که تقریبا ۱۵ الی ۲۰ سال می توانید در صورت مراقبت صحیح از آن استفاده نمائید. اما نمی توانید از این روش به عنوان درمانی دائمی و ماندگار استفاده کنید. باید از نظر مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان ها از لمینت دندان مانند دندان طبیعی توجه نمود زیرا برای افزایش ماندگاری و دوام لمینت این مراقبت اهمیت بسیار زیادی دارد. در غیر این صورت اگر مراقبت از دندان ها به خوبی انجام نپذیرد ممکن است مجبور به تعویض لمینت دندان شوید.

C:\Users\rosha\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\dental-veneers.jpg

با استفاده از لمینت دندان می توانید نقض های ظاهری مانند شکاف بین دندان ها، تغییر رنگ دندان، تغییر فرم دندان و حتی تغییر طرح لبخند را پیش رو داشته باشید. هر چه لمینت شما با کیفیت بالاتری انجام شود و میزان مراقبت شما به اندازه کافی باشد به طرز چشمگیری می توانید چهره زیبایی داشته باشید و سالیان سال از این زیبایی استفاده کنید. با وجود همه مراقبت ها و میزان مهارت و تخصص پزشک باید بدانید در نهایت این روکش ها باید جایگزین و تعویض شوند. در این مقاله قصد دارید در رابطه با تعویض لمینت دندان هر آن چه باید بدانید را برایتان شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت لمینت

به چه علت تعویض لمینت دندان انجام می شود؟

ممکن است برای شما هم این سوال پیش آید که علل نیاز به تعویض لمینت دندان چیست؟ که در این بخش می خواهیم به بررسی مواردی که باعث می شود تعویض لمینت دندان داشته باشیم میپردازیم.

فرسایش روکش لمینت دندان

موادی که برای طراحی و ساخت لمینت دندان استفاده می شود به صورتی است که حداقل ۱۰ سال و حداکثر ۱۵ الی ۲۰ سال عمر لمینت دندان داشته باشد. عواملی مانند ضعیف شدن مواد و چسب نگهدارنده روکش می تواند باعث ایجاد ضعف در لمینت دندان و در نهایت فرسایش و افتادن آن شود. البته در مواد مختلف این مدت زمان متفاوت است بدین معنی که ممکن است برای فردی بعد از ۱۰ سال این فرسایش رخ دهد و برای فرد دیگری بعد از ۲۰ سال این اتفاق رخ دهد.

عدم نصب صحیح روکش لمینت دندان

در صورتی که روکش لمینت دندان به صورت صحیح بر روی دندان نصب نشود می تواند به مرور زمان سبب عوارض لمینت دندان شده و در نهایت منجر به تعویض لمینت دندان شود. یکی از نکته هایی که دراین بخش حائز اهمیت است این است که دندان پزشک باید با دقت و تبحر لازم قالب گیری از دندان بیمار را انجام دهد و همچنین در لابراتوار باید با استفاده از مواد مرغوب و تجهیزات مدرن لمینت ها ساخته شود. در صورتی که انتخاب درستی نداشته باشید ممکن است به مرور زمان نیاز به تعویض لمینت دندان داشته باشید.

وجود دندان های پوسیده

پیش از آن که دندان های خود را لمینت کنید باید ابتدا از سلامت دندان های خود مطمئن شوید و در صورتی که پوسیدگی در دندان های خود داشته باشید باید ابتدا آن را درمان کنید. اگر از قبل پوسیدگی در نواحی دندان های خود داشته باشید به مرور موجب افتادن و لق شدن لمینت دندان شده و باید آن را تعویض کنید. البته ممکن است به مرور زمان پوسیدگی دندان ها بر اثر بیماری های دیگر ایجاد شود و باعث شود بخش سالم دندان کمتر شده و بخش پوسیده دندوان پیشروی کند و لمینت دچار لق شدگی شود. زمانی که بخش سالم دندان از دست برود لمینت نمیتواند بر فضای کوچکی قرار بگیرد و به مرور زمان از دندان جدا می شود.

عدم مراقبت صحیح و مناسب از دندان لمینت شده

همانطور که می دانید لمینت دندان مانند دندان طبیعی بلکه بیشتر نیاز دارد به مراقبت های توصیه شده از سمت پزشک متخصص و رعایت بهداشت دهان و دندان تا نیاز به تعویض لمینت دندان نداشته باشید. اگر محافظت از دندان لمینت شده به خوبی انجام نشود لمینت دچار شکستن و افتادن خواهد شد. استفاده از مواد مصرفی سخت مانند یخ، باز کردن آجیل های درب بته یا آب نبات جویدن ممکن است باعث خراب شدن لمینت و به مرور تعویض لمینت دندان شود.

بروز عفونت در کانال ریشه دندان

کانال ریشه دندان زمانی دچار عفونت می شود که باکتری هایی که به صورت طبیعی در دهان هستند به پالپ دندان نفوذ کرده و به داخل دندان برسند. ممکن است این مشکل به دلیل آسیب های دندانی، پوسیدگی دندانی و دلیل های مشابه دیگر به وجود آبد. زمانی که پالپ دندان آلوده می شود می تواند منجر به درد و ناراحتی بسیار جدی و به احتمال زیاد گسترش عفونت دندان شدید منجر شود. دندانی که دارای لمینت است و دچار عفونت می شود لازم است روکش لمینت از روی آن برداشته شود تا بتوان درمان آن را به درستی آغاز نمود. بعد از درمان عفونت و جلوگیری از گسترش آن می توانید روکش جدید لمینت را بر روی دندان قرار دهید. در صورتی که دندان زیر روکش لمینت دندان سالم نباشد به مرور زمان روکش از دندان جدا شده و مجبور به تعویض روکش دندان خواهید شد. این در حالی است که عمر مفید لمینت دندان بین ۱۵ الی ۲۰ سال است اما اگر از آن و دندان های طبیعی خود به خوبی مراقبت کنید. پوسیدگی دندانی باعث ایجاد فاصله بین دندان و روکش خواهد شد و مواد اتصال دهنده بین روکش و دندان را به مرور از بین می برد.

وجود مشکل در سیمان دندان پزشکی و عوامل باندینگ

حساسیت به مواد پزشکی ممکن است بسیار نادر باشد اما می تواند یکی از عوامل تعویض لمینت دندان باشد. ممکن است دندان شما نسبت به موادی که برای اتصال لمینت استفاده می شود واکنش نشان دهد. در صورتی که مشکوک به واکنش آلرژیک هستید و یا متوجه تحریک و تورم لثه شدید بهتر است سریعا به پزشک خود مراجعه نمائید تا درمان های لازم انجام شود و آسیب پیشروی نکند.

تعویض لمینت دندان و جایگزینی آن

زمانی که بنا به دلیل هایی که بالاتر بیان کردیم روکش لمینت دندان از بین رفته باشد نیاز است آن را تعویض نمود. برای لمینت دندان، پزشک متخصص مجبور است مینای دندان شما را تراشیده تا روکش لمینت دندان را به آن وصل کند و پیوند مستحکمی ایجاد شود. بعد از تراشیدن مینای دندان روکش لمینت دندان جای مینای طبیعی دندان بیمار را پر کرده و به همین علت اغلب اوقات این روش را روشی برگشت ناپذیر می دانند زیرا نمی توان دیگر آن را برای همیشه از روی دندان برداشت و در صورتی که آسیبی به آن وارد شود تنها می توانید آن را تعویض یا جایگزین نمائید.

برای تعویض لمینت دندان باید تمامی مراحی که برای نصب اولیه روکش لمینت دندان نیاز بود را مجدد تکرار نمود. ابتدا باید دندان پزشک ماده پیوند دهنده قدیمی را به صورت کامل از بین ببرد سپس یک قالب از دندان های بیمار تهیه کند و روکش جدید را طراحی و بسازند. در نهایت دندان باید آماده سازی شود سپس روکش جدید به دندان های بیمار پیوند زده شود. البته نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که دیگر نیازی نیست مینای دندان برای نصب روکش دوم لمینت تراشیده شود.

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.