تظاهرات گسترده مردم صنعا در محکومیت «معامله قرن» آمریکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16463
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ |

تظاهرات گسترده مردم صنعا در محکومیت «معامله قرن» آمریکا

صنعا پایتخت یمن در حال حاضر شاهد حضور گسترده مردمی است که برای محکومیت طرح معامله قرن آمریکا و دفاع از آرمان فلسطین به خیابان‌ها آمدند.
تظاهرات گسترده مردم صنعا در محکومیت «معامله قرن» آمریکا

شبکه خبری المسیره یمن از حضور گسترده مردم یمن در خیابان‌های صنعا برای مشارکت در راهپیمایی ضد معامله قرن خبر داد.

بر اساس این گزارش، خیابان فرودگاه در شمال صنعا هم اینک شاهد انبوه جمعیتی است که در مخالفت با طرح تحمیلی علیه فلسطینی‌ها موسوم به معامله قرن در حال تظاهرات هستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که نام آن «نه به معامله ترامپ» است، با سر دادن شعار بر دفاع از آرمان‌های فلسطین تاکید کردند.

«فؤاد ناجی» معاون وزیر اوقاف دولت نجات ملی یمن در حاشیه این تظاهرات به المیادین گفت: موضع ملت یمن مواضع کشورهای حامی اسرائیل در منطقه را رسوا کرد.

ناجی تصریح کرد: قدس مسئله نخست ماست و مسئله کل جهان اسلام است.

مردم در استان «صعده» یمن هم امروز به خیابان‌ها آمدند و ضمن محکوم کردن معامله قرن آمریکا تاکید کردند مسئله فلسطین مسئله اساسی مسلمانان جهان باقی خواهد ماند.

شرکت کنندگان در تظاهرات روز جمعه صنعا علیه معامله قرن ترامپ بیانیه‌ای را هم در پایان آن صادر کردند که متن آن در ادامه آمده است:

«اسلام ما را به اتحاد و تقوا برای جهاد و مقابله با نیروهای استکبارگران در جهان به ویژه آمریکا و اسرائیل ملزم می‌کند.

مردم فلسطین در نتیجه اشغالگری و جنایات دشمن اسرائیلی در سرزمینشان که تحت حمایت کامل آمریکا صورت می‌گیرد، در معرض شدیدترین بی عدالتی‌ها قرار دارند.

مردم ما امروز در میادین و عرصه‌های مختلف گرد هم آمدند تا به جهانیان اطمینان دهند که ما در حمایت از مسائل امت اسلامی به ویژه مسئله فلسطین پیشگام هستیم. ما معامله ترامپ را محکوم و تاکید می‌کنیم که پیامدهای آن بر آمریکا و اسرائیل فاجعه بار است.

ما مجددا بر حمایت از ملت سرزمین و مقدسات فلسطین تاکید می‌کنیم و می‌گوییم که مسئله فلسطین مسئله‌ای فراگیر و عامل مهم وحدت و برادری میان همه مسلمانان است.

ما از امت اسلامی می‌خواهیم به قرآن کریم متمسک شده و به مواضعی که تعیین کرده اند پایبند باشند و با دشمنان امت دوست نشوند و ملت فلسطین را در برابر خطر اسرائیل از طریق جهاد در راه خدا یاری کنند.

جهاد به معنای حرکت فراگیر در همه سطوح با مال، جان و سلاح و در همه سطوح است. ما باید در سطح بالای هوشیاری و احساس مسئولیت در برابر همه اشکال توطئه‌ها علیه خودمان بایستیم و با همه تلاش‌ها برای عادی سازی با دشمن صهیونیستی هم مقابله کنیم. معامله قرن اگر توطئه‌گری رژیم‌های مزدور عربی نبود اعلام نمی‌شد.

از ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم در برابر پروژه آمریکا و اسرائیل بایستند. باید کالاهای آمریکایی و اسرائیلی تحریم شوند. این یک سلاح کارآمد و در دسترس است. ما از ملت های عربی و اسلامی نیز می‌خواهیم از طرح یمن برای آزادسازی فلسطین که شورای عالی سیاسی یمن در ژوئن سال گذشته اعلام داشت حمایت کنند».

ترامپ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار می‌شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.