تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا فیلر؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 92750
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ |

تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا فیلر؟

امروزه که عمل های زیبایی سر و صدای زیادی کرده اند و اغلب افراد هر کدام به نحوی در جستجوی روش هایی برای رفع مشکلات و نواقص زیبایی خود هستند، تزریق ژل و چربی به دلیل ارائه نتایجی رضایت بخش از جمله روش های پرطرفدار بوده که در حال حاضر جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند.
تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا فیلر؟

امروزه که عمل های زیبایی سر و صدای زیادی کرده اند و اغلب افراد هر کدام به نحوی در جستجوی روش هایی برای رفع مشکلات و نواقص زیبایی خود هستند، تزریق ژل و چربی به دلیل ارائه نتایجی رضایت بخش از جمله روش های پرطرفدار بوده که در حال حاضر جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند.

تزریق ژل و چربی که هر دو، در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست کاربرد دارند، برای موارد مختلفی نظیر رفع و کاهش گودی ها یا چین و چروک های صورت استفاده می شوند. لذا، این روش ها در ایجاد پوستی شاداب تر و جوان تر به شما کمک خواهند کرد.

اما جالب است بدانید که، تزریق چربی و ژل یکی از روش های مناسب برای رفع گودی یا سیاهی زیر چشم نیز هست. اما این که کدام روش درمانی موثرتر است، تزریق ژل یا چربی، سوال بسیاری از متقاضیانی است که می خواهند برای تزریق ژل و چربی اقدام کنند.

به طور کلی، برای پیدا کردن روشی مناسب جهت رفع گودی یا سیاهی اطراف چشم و انتخاب بین ژل و چربی، می بایست عوامل متعددی را در نظر داشت و با پزشک متخصص مشورت نمود.

برای زیر چشم تزریق ژل بهتر است یا چربی؟

تزریق چربی و ژل در دنیای عمل هایی زیبایی از جمله روش های کاربردی هستند که می توان برای رفع مشکلات زیر چشم از آن ها استفاده کرد. به طور کلی، اگر به دنبال رفع مشکلاتی چون سیاهی و چین و چروک های اطراف چشم و یا پف زیر چشم هستید، این دو روش می توانند برای شما مفید باشند.

اما در مورد این که کدام روش بهتر است می توان گفت که، همه چیز بستگی به وضعیت و انتظارات شخص از روند جوانسازی داشته باشد. به طور مثال، اگر به دنبال روشی هستید که ماندگاری بیش تری داشته باشد و هر چند وقت یک بار نخواهید برای تزریق مجدد اقدام کنید، تزریق چربی مناسب تر خواهد بود.

اما در صورتی که به دنبال روشی راحت و سریع هستید و موقتی بودن و ماندگاری برایتان مهم نیست، روش تزریق ژل به شما پیشنهاد خواهد شد.

تفاوت تزریق ژل و چربی

تفاوت هایی بین تزریق ژل و چربی وجود دارد که مهم ترین تفاوت بین این دو در مواد تزریق شده است؛ به طوری که ژل ها مواد آزمایشگاهی و ساخته شده در صنعت هستند، اما در تزریق و انتقال چربی، از سلول های چربی بدن شخص استفاده می شود.

از دیگر تفاوت های بین تزریق ژل و چربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تزریق چربی نسبت به تزریق ژل یا فیلر روشی ماندگارتر است.
  • تزریق یا انتقال چربی روشی کاربردی تر است؛ چرا که تعداد بافت هایی که برای آن ها می توان تزریق را انجام داد، بیش تر است. به عبارتی، از روش تزریق ژل بیش تر برای رفع چین و چروک های خفیف پوستی مثل خطوط لبخند و لب ها استفاده می شود؛ در حالی که چربی را می توان در نواحی گیجگاهی، شقیقه و اطراف چشم نیز تزریق کرد.
  • با این که تزریق چربی عوارض کم تری نسبت به ژل ها دار، اما تزریق ژل عوارض جراحی را ندارند.
  • امکان گلوله شدن چربی تزریق شده وجود ندارد، اما ژل ممکن است گلوله گلوله شود. همچنین، امکان جابه جا شدن ژل در زیر پوست وجود دارد.
  • تزریق و انتقال چربی می تواند خواص درمانی نیز داشته باشد؛ در حالی که ژل ها تنها خاصیت پرکندگی دارند.
  • تزریق یا انتقال چربی با جراحی همراه است؛ اما ژل ها به راحتی و بدون انجام عمل جراحی تزریق می شوند.
  • در حالی که تزریق و انتقال چربی به امکانات و زمان بیش تری نیاز دارد، تزریق ژل ها بسیار سریع و آسان انجام می شود.
  • برای فرم دهی یکنواخت، تزریق و انتقال چربی بهتر از ژل عمل می کند.
  • تزریق چربی زیرنظر پزشک انجام می شود؛ در حالی که برای تزریق ژل یا فیلر می توان به کلینیک های معتبر نیز مراجعه کرد.

آیا بعد از تزریق ژل می توان چربی تزریق کرد؟

شما به هر دلیلی از جمله نارضایتی از نتیجه حاصله، می توانید به راحتی ژل تزریق شده را حذف کنید. ژل ها اغلب بر پایه ی هالیورونیک اسید هستند و توسط آنزیم هیالورونیاز به آسانی تخریب می شوند.

دقت کنید که، ماندگاری ژل ها کاملا موقتی و برای چند ماه است. لذا، اگر پس از تزریق ژل نیاز به استفاده از روشی نسبتا ماندگارتر داشتید، هیچ خطری در مورد انتقال چربی بعد از تزریق ژل برای شما وجود نداشته و این کار خیلی راحت انجام می شود.

آیا تزریق چربی زیر چشم برای رفع گودی و سیاهی موثر است؟

به طور کلی، برای رفع تیرگی و پرکردن گودی زیر چشم می توان از یکی از روش های انتقال چربی یا تزریق ژل استفاده کرد. اما یکی از بهترین روش ها که تاثیر گذاری خوبی در رفع تیرگی و گودی زیر چشم دارد، تزریق یا انتقال چربی است.

لذا، اگر به دنبال رفع چنین مشکلاتی هستید، تزریق و انتقال چربی بیش تر توصیه می شود.

اما باز هم توجه داشته باشید که، انتخاب مناسب ترین روش به موارد مختلفی چون میزان گودی زیر چشم، سطح توقعات و زمان رسیدن به نتیجه دلخواه تان بستگی دارد که در تمامی این موارد پزشک معالجتان راهنمایی های لازم را ارائه خواهد داد.

به طور کلی، در موارد زیر استفاده از روش تزریق چربی بسیار موثر خواهد بود:

  • برای داشتن ظاهری پرانرژی تر و جوان تر
  • رفع یا به حداقل رساندن سیاهی اطراف چشم
  • رفع یا به حداقل رساندن گودی زیر چشم
  • کاهش خطوط یا چین و چروک های اطراف چشم

جمع بندی

به طور کلی، تزریق ژل یا چربی هر دو روش های مناسبی برای جوانسازی و رفع گودی و سیاهی زیر چشم هستند. اما برای تشخیص این که کدام روش برای شما مناسب است، علاوه بر این که می بایست اطلاعاتتان را در زمینه هر کدام از این روش ها کامل کنید، لازم است تا شرایط خود نظیر سابقه پزشکی، خواسته ها، ماندگاری و غیره را نیز در نظر داشته باشید که مشورت با یک پزشک متخصص در این مورد به شما کمک زیادی خواهد کرد؛ چرا که یک پزشک متخصص می تواند با بررسی نیازها و شرایطتان، مشخص کند که آیا تزریق چربی برای شما مناسب تر است یا تزریق ژل. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید و یا به مشاوره تخصصی نیازمندید از طریق این شماره های ۰۳۱۳۴۳۹۴۵۸۸ و ۰۹۱۳۴۶۰۴۰۴۷ با کلینیک پوست و مو پارسی تماس بگیرید و یا به سایت clinicparsi.com مراجعه کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.