«تروريست» شخص ترامپ است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3386
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ |
محمد جواد ظريف

«تروريست» شخص ترامپ است

وزير امور خارجه کشورمان درباره اظهارات سخيف دونالد ترامپ که ملت ايران را تروريست خطاب کرده است، گفت: آقاي ترامپ با اظهارات خودش نشان داده اولاً تاريخ نمي‌داند و ثانياً مردم ايران را نمي‌شناسد و ثالثاً ثابت کرده است که ادعاهايش و همکارانش در حمايت از مردم ايران چقدر دروغ است.
«تروريست» شخص ترامپ است

وزير امور خارجه کشورمان درباره اظهارات سخيف دونالد ترامپ که ملت ايران را تروريست خطاب کرده است، گفت: آقاي ترامپ با اظهارات خودش نشان داده اولاً تاريخ نمي‌داند و ثانياً مردم ايران را نمي‌شناسد و ثالثاً ثابت کرده است که ادعاهايش و همکارانش در حمايت از مردم ايران چقدر دروغ است.به گزارش ايسنا، محمد جواد ظريف در حاشيه سفرش به اسلام‌آباد و ديدار با مقامات مختلف سياسي و نظامي اين کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در اين ديدارها درباره اقدامات آمريکا عليه ايران و جنگ اقتصادي و تلاش آن براي ايجاد فشار اقتصادي که در واقع تروريسم اقتصادي است صحبت کرديم و اين‌که چگونه کشورها بايد در برابر زياده‌طلبي‌ها و قلدري آمريکا ايستادگي کنند.وي هم‌چنين گفت که در اين ديدارها، درباره ضرورت همکاري کشورهاي اسلامي در مقابله با طرح‌هايي که ايالات متحده آمريکا و رژيم صهيونيستي براي منطقه و فلسطين دارند از جمله طرح “معامله قرن” که تلاشي براي نابودي آرمان فلسطين است صحبت کرديم.
وزير امور خارجه کشورمان درباره مواضع رهبران سياسي و نظامي پاکستان نسبت به تحولات منطقه‌اي تصريح کرد: پاکستان دوست و همسايه ماست. ملاحظاتي درباره روابطش با ساير کشورها در منطقه وجود دارد اما خوشحاليم که دولت پاکستان کاملاً ديدگاه‌هاي ايران را درک مي‌کند و فشار آمريکا بر ايران را غيرقابل قبول مي‌داند.ظريف درباره اظهارات سخيف دونالد ترامپ که ملت ايران را تروريست خطاب کرده است، گفت: آقاي ترامپ با اظهارات خودش نشان داده اولاً تاريخ نمي‌داند و ثانياً مردم ايران را نمي‌شناسد و ثالثاً ثابت کرده است که ادعاهايش و همکارانش در حمايت از مردم ايران چقدر دروغ است. چند روز قبل اعلام کرد که پايان ايران خواهد بود که ايران پايان او را خواهد ديد اما او هيچ‌گاه پايان ايران را نخواهد ديد. ايران هزاران سال بوده و خواهد بود و يک کشور تازه به دوران رسيده نمي‌تواند اين گونه درباره ايران صحبت کند. اين مسئله نشان مي‌دهد ترامپ حتي در ظاهرسازي نمي‌تواند خوب عمل کند و نيات واقعي و دروني خود را درباره مردم ايران بروز مي دهد.وي ادامه داد: او بارها مردم ايران را با لقبي که فقط برازنده خودش است يعني “تروريسم” متهم کرده است. او اعلام کرده که عليه مردم ايران جنگ اقتصادي مي‌کند و اين جنگ يعني ترور و تلاش براي تهديد يک ديدگاه سياسي از طريق فشار اقتصادي و جلوگيري از فروش غذا و دارو و مواد اوليه آن هم برخلاف دستور ديوان بين‌المللي دادگستري. اگر کسي تروريست است شخص ترامپ است نه جمهوري اسلامي ايران که همواره در منطقه در صف اول مبارزه با تروريسم بوده است و حمايت ما از مردم عراق و سوريه توسط مردم اين کشورها بارها مورد قدرداني قرار گرفته و اين مسئله‌اي است که همه به آن اذعان دارند.وزير امور خارجه کشورمان گفت: درباره مسائل مرزي ما و پاکستان توافق‌هايي داريم که در زمينه مرز همکاري بيش‌تري داشته باشيم تا در آينده اين‌گونه اتفاقات نيفتد. پاکستاني‌ها قول دادند براي بازگرداندن مرزبانان باقي مانده ما که هنوز آزاد نشده‌اند تلاش حداکثري خود را به کار گيرند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.