ترامپ همچنان از گزارش مولر هراسان است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1648
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ |
تحليل رسالت از گزارش نيويورک تايمز

ترامپ همچنان از گزارش مولر هراسان است

روزنامه نيويوک تايمز در يکي از تازه ترين شماره هاي خود، از نگراني دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در قبال انتشار گزارش کامل بازرس مولر، آن هم به صورت عمومي خبر داده است.
ترامپ همچنان از گزارش مولر هراسان است

ترجمه و تحليل: بخش بين الملل روزنامه رسالت
روزنامه نيويوک تايمز در يکي از تازه ترين شماره هاي خود، از نگراني دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در قبال انتشار گزارش کامل بازرس مولر، آن هم به صورت عمومي خبر داده است. برخي منابع خبري و تحليلي در آمريکا معتقدند که اگر گزارش بازرس مولر به صورت کامل منتشر شود، تصورات شکل گرفته در خصوص “تبرئه ترامپ” و تيم انتخاباتي وي در اين گزارش از بين خواهد رفت! اين مسئله مي تواند روي معادلات انتخاباتي ايالات متحده آمريکا در سال ۲۰۲۰ ميلادي تاثير منفي ( به ضرر ترامپ) بگذارد.
نيويورک تايمز در اين خصوص نوشته است :
“موارد منتشر شده در گزارش بازرس مولر براي ترامپ مخرب‌تر از آن چيزي است که تصور مي شود! اين در حالي‌است که ويليام بار دادستان کل ايالات متحده سعي کرد ابعاد واقعي و گسترده اين تحقيقات را منتشر نکند. بر همين اساس، تيم تحقيقاتي بازرس مولر نگران هستند که انتشار اين گزارش ( گزارش تقطيع شده ) از سوي دادستان کل آمريکا منتج به تبرئه ترامپ از اتهامات وارده شده باشد. “
اين روزنامه آمريکايي در ادامه مي نويسد‌:
“وزارت دادگستري آمريکا به دليل اينکه بخشي از اين گزارش را حساس دانسته بود، اقدام به انتشار آن نکرده است. به طور کلي اعضاي تيم مولر معتقدند که گزارش به صورتي ناقص و دستچين شده از سوي مقامات دادستاني آمريکا منتشر شده است. اين در حالي‌است که ويليام بار دادستان آمريکا بايد اطلاعات و داده هاي بيشتري را در اين خصوص ارائه مي کرد. “
نکته حائز اهميت اينکه هنوز مشخص نيست که انتشار کامل و بدون سانسور گزارش بازرس مولر چه عواقب و تبعاتي براي دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا و همراهانش خواهد داشت. بسياري از مقامات دولت ترامپ نسبت به آثار انتشار کامل اين گزارش و تاثير آن بر انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ نگران هستند.با اين حال ترامپ طي روزهاي اخير با استناد به سخنان وزير دادگستري خود! معتقد است که ابهامي در اين خصوص وجود ندارد و مولر وي را از اتهام تباني با روس‌ها در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ تبرئه کرده است.
تمامي اين جنجال‌ها در حالي صورت مي گيرد که رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري درون حزبي دموکرات‌ها به زودي آغاز مي‌شود. ترامپ نگران است که اين انتخابات درون حزبي به محلي براي استناد دموکرات‌ها به بخش‌هايي از گزارش بازرس مولر تبديل شود. به عبارت بهتر، ترامپ در صدد است گزارش بازرس مولر را در همين نقطه و بدون انتشار عمومي آن مختومه اعلام نمايد و در نهايت نيز خود را برنده اين منازعه حقوقي قلمداد کند. اما در صورتي که اين مناقشه حقوقي از سوي مولر و همراهانش غير مختومه اعلام شود و دامنه آن به مبارزات انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ کشيده شود، بازي مي تواند به صورت کامل تغيير کند! اين همان مسئله اي است که همراهان ترامپ بارها نسبت به آن هشدار داده اند. در هر حال به نظر مي رسد مطابق آنچه روزنامه نيويورک تايمز و ديگر منابع رسانه اي در ايالات متحده آمريکا عنوان کرده اند، هنوز پرونده گزارش بازرس مولر و تاثير آن بر معادلات انتخاباتي آمريکا مفتوح است. با اين حال نياز به گذشت زمان وجود دارد تا نحوه و نوع تاثيرگذاري اين پرونده بر آوردگاه انتخاباتي بعدي آمريکا و سهم آن در پيروزي يا شکست هر يک از دو حزب سنتي اين کشور( دموکرات و جمهوري‌خواه )مشخص شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.